Ga naar inhoud

Wifi probleem Killer Bigfoot N-1202


Aanbevolen berichten

Ff de settings.\r\nIk heb een Killer Bigfoot N1202 draadloze netwerkkaart in een Clevo W370ET Notebook onder Windows 7 Professional.\r\n\r\nTot enkele dagen geleden draaide de Bigfoot perfect, maar in ene kan ik de radio niet meer aan krijgen.\r\nIk heb in de control panel gekeken, maar daar staat de Bigfoot en zegt Windows dat hij correct werkt. Niet dus.\r\nIk heb de driver verwijderd. Daarna met de Killer cleaner 64bits alle \"troep\" verwijderd en de nieuwste drivers geinstaleerd (van de Qualcomm site en met uitschakeling van mijn Zone Alarm firewall).\r\nZonder resultaat. Windows ziet de Bigfoot blijft roepen hoe correct hij wel niet werkt, maar onderwijl kan ik er niets mee.\r\nOpvallend is dat ik de antenne/radio niet kan schakelen.\r\nIk heb er een knopje voor op mijn toetsenbord waarmee ik normaal de radio/antenne aan of uit kan zetten, maar die geeft geen sjoege. Het heeft er dus sterk de schijn van dat er iets met de software is, waardoor de kaart niet aan of uit geschakeld kan worden, of dat de kaart zelf kapot is, maar zou windows dan zeggen dat de kaart correct werkt.\r\nWie oh wie heeft hier een idee over?
Link naar reactie
Ik zit te denken aan malware die je speciale F toets functies om zeep heeft geholpen.\nOmdat de netwerkkaart ook niet meer om aan/uit schakelen reageert.\nJe zou een scan kunnen doen met de gratis Emsisoft Emergency kit.\n[url]http://www.emsisoft.nl/nl/software/eek/[/url]\nKlik op THUIS en daarna download. \nLaat het prog updaten en doe een diepe scan.\n\nDaarna bij Quaçomm de drivers voor je toetsenbordje ophalen. \n\nNiek
Link naar reactie
Hoi, \nLampje van de Wireless (op mijn Notebook is wireless en BT 1 lampje) is niet groen. Dat kan ook niet volgens mij want dat lampje kan alleen groen zijn als de radio van de wireless aan staat en daarin zit nu juist het probleem. De toetsenbordcombinatie die jij als plaatje bijsloot (waarvoor dank) heb ik ook al een paar keer geprobeerd, maar zonder enig succes. Ik heb echt het idee dat ik eerst iets softwarematigs moet doen om dan de radio weer aan te krijgen, maar wat.....\nIk sta open voor suggesties.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;654130]Heb je een netwerkkabel over, zo ja sluit de laptop eens bekabeld aan de mode/router. Dit om uit ter sluiten dat de netwerkkaart stuk is. Hoewel dan het wifi gedeelte dan alsnog stuk kan zijn.\r\n[/QUOTE]\r\nIn laptops zitten gewoon 2 aparte netwerk kaarten. Eén voor de kabel en één voor wifi. Dus een kabel aansluiten zorgt voor een andere verbinding en heeft weinig te maken met het wifi deel. \r\n\r\nOverigens zit zo\'n kaartje normaal achter een klepje aan de onderzijde. Is ongeveer 2 x 3 cm, zit met 1 of 2 schroefjes vast in een soort sata slotje (ben de exacte naam kwijt) en er zitten 2 kabeltjes aan op klik sluitinkjes. De locatie van elk kabeltje is wel van belang, dus noteer dat als je het kaartje eruit haalt om het te vervangen. \r\nZe gaan inderdaad, nog weleens stuk, maar dat zou normaal een melding bij apparaat beheer moeten geven. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
PS.\nAlle drivers heb ik van de schijf gehaald die ik origineel bij de notebook heb gehad.Mijn model (W370ET) staat namelijk niet bij de Clevo website. Het heeft gewerkt met die originele drivers en mijn plan was eerst de boel weer aan de praat te krijgen met de originele drivers en dan te updaten/upgraden.
Link naar reactie
Wat nu (als het niet te laat is) als je gewoon een systeem herstel doet naar een datum voor dat de fout zich presenteerde, als het systeem herstel het de eerste keer niet doet doe het dan opnieuw met een ander herstelpunt, er staat overigens in het vakje waar de herstelpunten een knop waarmee je oudere herstelpunten zichtbaar kunt maken.
Link naar reactie
[QUOTE=ST1300;654191]Hi, \r\nDie truc heb ik al gedaan, stukje bij beetje terug in de tijd, tot ver voor dat de problemen zich openbaarde, maar helaas zonder succes.\r\nWel een top tip, maar helaas werkt hij niet voor mij, maar toch dank voor het meedenken.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nAls dit niet helpt dan is het een hardware probleem, omdat bij een systeem herstel alles weer word zoals het was voordat het probleem zich voordeed wat betreft de software.\r\n\r\nWat de hardware betreft, heb je nog garantie op het wifi kaartje? Zo ja terug naar de winkel ermee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...