Ga naar inhoud

verbinding


Aanbevolen berichten

[QUOTE=peter_6;654020]ik heb zonnepanelen en door daar op te kijken kun je zien hoeveel productie of er wordt gegenereerd.[/QUOTE]\r\n\r\nOh?? En dat wil je persé vanuit het buitenland blijven volgen? Dan moet je PC thuis aan blijven staan en met bepaalde software (o.a. Teamviewer dacht ik) kan je van buiten af je PC overnemen.
Link naar reactie
Hi Peter, Wat is het IP adres waar je verbinding mee probeert te maken? Is dat bijvoorbeeld een adres dat begint met 192.168 o.i.d? \n\nWat goed zal kunnen is dat dat natuurlijk altijd werkt als je binnen aan je eigen wifi zit, maar omdat je nu in het buitenland zit je niet aan je eigen wifi gekoppeld bent.
Link naar reactie
Als de unit een eigen IP-adres heeft kan dit op verschillende manieren.\r\nJe kunt de poort waarop de unit luistert forwarden in je router, waarna de unit vanaf elke plek in de wereld bereikbaar is via je externe IP-adres, gevolgd door het poortnummer wat je geforward hebt.\r\nVoorbeeld: als de unit luistert op poort 80 (standaard voor webservers) en het IP-adres van de unit is 192.168.10.12 dan stel je in de router een forward in van inkomende poort 80 naar 192.168.10.12 poort 80.\r\nWe nemen als voorbeeld voor je externe IP-adres (wat je van je ISP krijgt) 82.83.84.85\r\nOm de unit nu vanaf internet te bereiken ga je in je browser naar 82.83.84.85:80, waarbij je de :80 eventueel mag weglaten. Als de unit luistert op bijv. poort 85 dan vul je in 82.83.84.85:85, de :85 is dan wél belangrijk.\r\nEen tweede mogelijkheid is het instellen van een VPN (Virtual Private Network, Virtueel Privé Netwerk) verbinding. Hiermee lijkt het alsof je laptop zich in je eigen netwerk bevindt, waardoor alle apparaten via hun eigen lokale IP-adres bereikbaar zijn. Internet wordt hierbij gebruikt als een \'tunnel\' waarlangs de data verstuurd wordt.
Link naar reactie
Graag vul ik de informatie van Hans nog een beetje aan. \n\nHet IP adres/poort kan iedereen doen, dus als jouw buren jouw IP adres weten kunnen zij jouw stroomgebruik dus ook controleren. Dan zou een VPN verbinding opzetten inderdaad een betere oplossing zijn, maar dat is wel wat ingewikkelder. Vele malen ingewikkelder.\n\nHoud er daarnaast rekening mee dat het kan zijn dat jouw IP adres dynamisch is. Dus wat deze week werkt, hoeft volgende week helemaal niet meer te werken.
Link naar reactie
Op Android is er de Felix Solar PV Log app beschikbaar. Deze app kan prima met de SMA omvormer via bluetooth overweg. In deze app, kun je de gegevens automatisch laten doorsturen via WIFI of 3gverbinding naar de gratis website [url]http://www.pvoutput.org[/url] of [url]http://www.pv-log.com[/url]. Dat doe ik zelfs realtime, dus kun je vanaf de website pvoutput jou opbrengstgegevens bekijken.\r\n\r\nDus de opbrengst data loopt via bluetooth op een android telefoontje, met de app via WIFI naar de website. Het is niet de meest ideale oplossing maar helaas zie ik zover geen andere oplossing.\r\n\r\nOp deze website kun je dan je opbrengst bijhouden, maar bijvoorbeeld je opbrengst vergelijken met andere PV systemen. De gegevens worden zeer overzichtelijk gepresenteerd en is echt een aanvulling op het monitoren van je installatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...