Ga naar inhoud

MS Outlook 2003


Aanbevolen berichten

Op mijn pc staat MS Outlook 2003. Account bij KPN (HetNet).\r\nDe laatste tijd komt het regelmatig voor dat ik een mail aan iemand stuur, maar die wordt niet in zijn geheel verzonden. Als mijn mail bijv. uit 10 regels bestaat, kan het zijn dat de ontvanger er maar 3 of 4 van te zien krijgt. \r\nAls ik dan in de map Verzonden items kijk, zie ik ook maar een deel van het bericht, de rest is gewoon verdwenen.\r\nDit gebeurt niet bij alle mails, maar ik kan er geen regelmaat in ontdekken. Sommige heel lange mails gaan prima, bij andere, dat kunnen korte of lange zijn, gaat het ineens weer mis. Heel vervelend natuurlijk.\r\nHoe komt dit, maar vooral: wat kan ik eraan doen om dit te voorkomen? Het kost me elke keer veel tijd om de \'halve\' mails weer opnieuw te gaan schrijven en verzenden, en ik denk er ook niet aan om elke keer te controleren of een mail compleet is verzonden.\r\n\r\nWie kan me (in simpele woorden) helpen? Alvast bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie
Als je Engels het trekt is hier waarschijnlijk de oorzaak / voorlopige oplossing te lezen:\n\n[url]http://social.technet.microsoft.com/Forums/office/en-US/bfdf050e-8831-4d72-91f4-59c87fa9da41/outlook-2003-issue-emails-sent-to-recipients-appears-incomplete?forum=outlook[/url]\n\nHet is Outlook 2003 i.c.m. [B]I[/B]nternet [B]E[/B]xplorer [B]11[/B] (als je die hebt natuurlijk)\n\nTerug naar IE 10 lost het op (en daarna vermijden dat Windows Update hem weer installeert), of gebruik tips die daar vermeld staan om het probleem te vermijden, zoals het langer instellen van de \'[I]Auto-save tijd[/I]\', zodat de mail is getypt en verzonden [I]voordat[/I] er automatisch een \'draft\' gesaved is.\n\nOf type b.v. de mail in een aparte editor, en plak hem dan in de body van een nieuwe mail, en verzend hem direct.\n(\"[I]This problem affects only people who are using the Outlook Editor, and only if you take longer to compose and send a message than the \"AutoSave unsent every...\" setting is set for. (Default is 3 minutes). [/I]\")\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties!\r\n\r\n@Desperado: Dit kan ik even gaan proberen, heb ik nog niet gedaan.\r\n\r\n@erikdenhouter: \r\nArtikel gelezen. Hier staan wel wat tips in waar ik iets mee kan, volgens mij.\r\n* Bij de geavanceerde e-mailopties zal ik de instellingen even veranderen.\r\n* De tip om eerst de mail in een aparte editor te maken en dan te plakken, lijkt mij een goede oplossing; mocht de mail dan toch nog gedeeltelijk verstuurd zijn, dan heb ik hem altijd nog even achter de hand en hoef ik niet de hele boel opnieuw te gaan typen. Had ik zelf kunnen bedenken, maar dat heb ik niet zo gauw gedaan. Deze ga ik vanaf mijn eerstkomende mail in ieder geval doorvoeren!\r\n\r\n@Niekie30:\r\nDit had ik nog niet gelezen/gehoord. Ik vind Office 2003 gewoon veel lekkerder werken dan bijv. 2010, maar daar heb ik alleen bij een ander een keer mee gewerkt, dus ook niet echt ervaring mee. Overstappen zal er dus tóch een keer van moeten komen, maar door tijdnood heb ik me nog steeds niet in een nieuwere versie verdiept. Binnenkort een weekje vakantie, dan ga ik me even oriënteren op een nieuwere versie, daar kom ik niet onderuit, merk ik wel.\r\n\r\nFijn dat jullie allemaal zo hebben meegedacht! Ik ben blij met deze antwoorden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...