Ga naar inhoud

Browsers werken ineens niet meer in windows7


Aanbevolen berichten

Vanwege aflopen XP ondersteuning, heb ik bij micmac computers in utrecht een desktop met windows7 gekocht.\r\nEen Lenovo thinkcentre met beeldscherm en usb tp link en windows7 geinstalleerd.\r\nThuisgekomen opgesteld en aangezet. vervolgens met ziggo router thuisnererk opgebouwd en het werkte en alles veel sneller dan met mijn xp computer.\r\nlive mail opgestart en e-mail werkte ook.\r\nwindows7 update begon gelijk van alles te vernieuwen.\r\nik heb google chrome browser en avast anti virus soft ware gedownload.\r\nAlles werkte, ik blij, maar maandagavond ging het mis.\r\nineens werkte chrome niet meer, ook internet explorer kon geen pagina meer laden.\r\nIk heb van alles in het netwerkcentrum geprobeerd, ik heb wel verbinding met de router maar internet kom ik niet op.\r\nNu via dezelfde weg op mijn oude xp computer heb ik nu verbinding.\r\nMaar op een of andere wijze kom ik op de windows7 computer niet het internet op.\r\nVerbinding verbroken en opnieuw opgebouwd, usb link afgekoppeld en weer aangesloten .\r\nAllerlei instellingen zoals ipc, ip adressen, netwerkmaskers , gateway adressen etc lijken goed te zijn. \r\nErgens las ik een fout melding dat er een te trage DNS terugkoppeling of zo was, maar hoe wat waar dit stond weet ik niet meer.\r\n\r\nhet was een relatief \"goedkope\" computer voor 207 euro, en het zal wel een geschoonde tweede hands exemplaar zijn. Er zat ook geen windows 7 installatie schijf bij, dus alles opnieuw installeren kan ook niet.\r\n\r\nWie weet er een oplossing voor mij?
Link naar reactie
Er bestaat ook bij W7\r\n\r\nNog gewoon systeem herstel .\r\n\r\nType systeemherstel in het Zoekvak boven de Startknop.\r\n\r\nVerder zou ik de Computer goed scannen met Mbam free volledige scan.\r\n[url]https://www.malwarebytes.org/[/url]\r\n\r\nOranje knop bij installatie van programma\'s altijd wel kijken of je extra\'s uit moet vinken.
Link naar reactie
Firewall uitgeschakeld en het werkte, hoera. bedankt voor de tip.\nHet bleek de Avast gratis anti virus software te zijn die de boosdoener was.\ndaarin was de optie om alle schilden 10 minuten uit te zetten, gedaan en ik kon internet op. Na 10 minuten geen verbinding meer. de oplossing was simpel. Met windows de hele avast eruit gooien.\nik had ook nog de windows firewall uitgezet en weer aan , maar deze bleek de verbinding niet te blokkeren dus die staat weer aan.
Link naar reactie
Ik had wo. nog een nieuwe pc waar men Norton IS op wilde hebben. Het ding was lekker vlot. Ik installeer het. De pc is gelijk stroperig langzaam en geen enkele verbinding meer met internet tot ik iets van web security uitschakelde in NIS. Ze doen vaak maar wat die antivirus pakketten. \nMooi dat je het vond in Avast. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...