Ga naar inhoud

Gmail adres fwrd naar twee Gmail adressen


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nik heb één Gmail adres waarvan ik de e-mail wil forwarden naar twee Gmail adressen. Het instellen hiervan in de account waar de mail van geforward moet worden is configureerbaar maar binnenkomende e-mail wordt alleen maar naar één Gmail account geforward. Deze gebruiker kan wel e-mail [B]sturen[/B] vanaf het andere adres maar niet [B]ontvangen[/B].\r\n\r\nAls ik mijn adres wissel (zie screenshot) met het andere adres gebeurt precies hetzelfde. Dus dan krijg ik geen e-mail binnen. Alle drie de accounts hebben IMAP aan staan. I\r\n\r\nIemand een idee hoe dit op te lossen? Of kan het gewoon niet? Wat mij vreemd lijkt...
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;652535]Alle begin is moeilijk ja. Ik heb geen idee of wat je wilt kan bij Google.\r\nMaar wat let je, om het nogmaals te forwarden vanuit het tweede account, waar het al naar wordt geforward? \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHoi Niek,\r\n\r\nje bedoelt een regel aanmaken zoals bij Outlook? Waar zit die optie bij Gmail?
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;652543]Je begrijpt me verkeerd. Je hebt 3 gmail adressen \"A\" \"B\" en \"C\". \r\nJe forward nu van A naar B.\r\nMaar wil ook forwarden naar C, maar dat kan kennelijk niet vanaf A.\r\nDus bedoel ik dat je dan ook forward vanaf B naar C. \r\nDan komen je emails toch ook op alle adressen binnen?\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHoi, nee we praten langs elkaar heen denk ik.\r\n\r\nIk heb een Gmail adres aangemaakt wat onderdeel is van een dus eindigend op zeg [email]zomer@gmail.com[/email]. Je kunt instellen bij settings van dit account dat je de inkomende e-mail kunt laten forwarden. Dat heb ik gedaan, zie eerste screenshot zeg maar, en deze wordt nu doorgestuurd naar [email]winter@gmail.com[/email]. Maar ik wil dat inkomende e-mail bij [email]zomer@gmail.com[/email] ook wordt doorgestuurd naar een account welke ik niet beheer, zeg [email]voorjaar@gmail.com[/email]\r\n\r\nNu:\r\n\r\nzomer naar winter komt alles binnen\r\nzomer naar voorjaar, geen inkomende e-mail, maar kan wel verzenden:( vanaf dat account. \r\n\r\nHet verificatieproces wat Google altijd vraagt als je een mail wil laten doorsturen, is goed gegaan,compleet volgens proces zeg maar.\r\n\r\nIk hoop dat het nu duidelijker is. Ik kan helaas geen volledige screenshots maken omdat dan de echte e-mailadressen worden getoond. En dat wil ik uiteraard niet.\r\n\r\nGroet
Link naar reactie
[url=https://support.google.com/mail/answer/10957?hl=en]\"Note: While multiple email addresses can be added as forwarding addresses in the Forwarding and POP/IMAP tab, [B]Gmail can only auto-forward mail to one address at a time[/B].\" \n...\n\" If you only want to forward certain kinds of messages to another account, use filters to forward messages that meet specific criteria. You can create 20 filters that forward to other addresses.\"[/url]\n\nProbeer de asterix (*) eens uit met filters ? Zoals voor de afzender, of voor de inhoud ?\n\n[url=https://support.google.com/mail/answer/6579]\"Learn more about filters.\"[/url]
Link naar reactie
Hoi Erik,\r\n\r\nleek inderdaad de oplossing te zijn jouw idee, maar helaas, na twee dagen proberen, geen forwarding.Ik denk dat ik maar een domeinnaam ga registreren, ben ik van dit gezeur af. Ik zie geen andere oplossingen, jullie?\r\n\r\n@Aladin, nee dat heb ik al geprobeerd, zie de eerste screenshots.\r\n\r\nDank alvast!
Link naar reactie
Trouwens, waarom heb je twee dagen moeten proberen ? Één mailtje naar jezelf sturen en je weet waar die terecht komt toch ?\nOf bedoel je allerlei combinaties proberen ?\n\nIk ben nu wel benieuwd of die verklaring dat auto-forward maar voor één adres mogelijk is ook geldt voor een filtering.... Ik twijfel nu toch wel :^)\nDan moet je voor één adres de gewone forward instellen, en voor het tweede adres de filtering met forward.\n[COLOR=\"white\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Nou...\n\nIk krijg het niet voor elkaar. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat één van de twee e-mailadressen waar ik dit mailaccount wil naar laten doorsturen geen Gmail adres is maar een pop3 account? \n\nHoe dan ook. Ik denk dat ik het anders ga oplossen. \n\nAllen bedankt voor jullie bijdrage!
Link naar reactie
Ik ben de volgende uitleg ook al een paar maal eerder tegen gekomen, maar die is wat complex, en heeft goed lezen nodig. Het omschrijft een combinatie van forward adressen, en filters[B]:\n[/B]\n[url]http://www.nordicblueconsulting.com/forward-emails-multiple-recipients-gmail-google-apps[/url]\n\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Hier heb ik nog een andere methode, en ik heb hem vertaald:\n[url]http://techietalkz.com/2011/12/07/how-to-auto-forward-incoming-emails-in-gmail-to-multiple-recipients/[/url]\n\n1 ) Open de web interface van Gmail via je browser.\n2 ) Klik het tand-radje (rechts-boven), en daarin \'[I]Settings[/I]\'.\n3 ) Klik \'[I]Forwarding and POP/IMAP[/I]\'.\n4 ) Klik \'[I]Add a forwarding address[/I]\'.\n5 ) Vul het eerste adres om naar te forwarden in.\n6 ) Gmail zal een verificatie mail naar dat adres sturen, dus je moet inloggen op die account, en de link daarin beantwoorden.\n7 ) Herhaal stap 4 tot 6 voor elk van de te forwarden adressen.\n8 ) Om je [I]eerste[/I] forward in te stellen ga je weer naar \'[I]Settings > Forwarding and POP/IMAP > Forwarding[/I]\', en tik het \'[I]Forward a copy of incoming mail to[/I]\' rondje.\n9 ) Selecteer dan het eerste adres waarnaar je wilt forwarden, en klik \'[I]Save changes[/I]\'.\n\nVoor de overige adressen heb je een filter nodig:\n10 ) Ga weer naar \'[I]Settings[/I]\' via het tand-radje, maar kies nu voor \'[I]Filters[/I]\'.\n11 ) Klik onderaan op \'[I]Create a new filter[/I]\'. \n12 ) In het \'[I]To[/I]\' veld vul je een Asterix in (*).\n13 ) Klik \'[I]Create filter with this search [/I]>>\'.\n14 ) klik \'[I]Forward it to[/I]:\', en het tweede adres uit de ingevulde lijst om naar te forwarden.\n15 ) Klik \'[I]Create filter[/I]\'.\n\n16 ) Herhaal de stappen 10 - 15 als er nog meer adressen in de forward lijst zijn.\n\nHopelijk werkt dit wel, al is het wel wat werk, maar die verificatie per link in de mail is natuurlijk één van de middelen om te voorkomen dat deze methode wordt gebruikt om te spammen. \nWanneer Gmail precies die mail verstuurd weet ik niet, misschien pas na het sluiten van het venster of zo :^)\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=Miana;652813]Nou...\r\n\r\nIk krijg het niet voor elkaar. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat één van de twee e-mailadressen waar ik dit mailaccount wil naar laten doorsturen geen Gmail adres is maar een pop3 account? \r\n\r\nHoe dan ook. Ik denk dat ik het anders ga oplossen. \r\n\r\nAllen bedankt voor jullie bijdrage![/QUOTE]\r\n\r\n\r\nGmail heeft ook zowel pop3 als imap. \r\nop alle pjuters imap ingeven is vaak toch het handigst
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...