Ga naar inhoud

Draadloos netwerk zeer zwak


Aanbevolen berichten

Mijn moeder heeft een vaste computer, waarmee ze al jaren ook op internet zit. Naast haar telefoon stond een modem dat een draadloos signaal uitzond. Nu is men dat ding door een moderne versie komen vervangen, de B-box 3. En kijk, nu kan ze het netwerk niet meer op, het komt te zwak door (één \'vakje\'), terwijl het modem toch maar op een paar meter van de computer af staat, net als vroeger. Netwerken van buren (beveiligde, wel te verstaan) komen sterker door. Hoe kan dat?
Link naar reactie
Gezien de afstand lijkt het haast of het modem stuk is. Ik zou gaan klagen bij de internetprovider, want dit lijkt me niet normaal.\nWat zou kunnen is dat er heel erg veel storende elementen aanwezig zijn, maar als het modem en de computer op precies dezelfde plek staan als voorheen, dan verdenk ik het modem.\n\nZet het modem eens een aantal minuten zonder stroom en kijk of het dan beter gaat. En bestaat het probleem ook bij andere apparaten die op dezelfde afstand worden gebruikt?\n\nEven los hiervan: als de computer een paar meter van het modem af staat zou ik serieus een bedrade verbinding overwegen.
Link naar reactie
[QUOTE=iez;652571]Ha, gevonden. Ze werkte met nog zo\'n usb-zendertje op haar antieke computer. Net eindelijk eens een nieuwe computer met ingebouwde wifi voor haar aangeschaft & alles gaat vanzelf.[/QUOTE]\r\n\r\nAls alle kinderen nu eens zo waren, je bent een kind naar mijn hart.(^)(K)\r\nIk heb zelf overigens vorig jaar mijn schoonvader van 77 jaar een nieuw laptop gegeven zijn eerste computer, nu na een jaar is hij er super blij mee.;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...