Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2014 Delen Geplaatst: 4 januari 2014 Hallo iedereen,\r\nWij internetten door middel van een dongel van Orange (Internet Everywhere).\r\nHier hebben we eigenlijk nooit problemen mee gehad.\r\nEchter, was in eens het internet heel erg traag.\r\nBij mijn weten is er niets veranderd in de instellingen of in dergelijke, maar ik zit nu wel 5 minuten te wachten tot eindelijk google eens geladen is, terwijl dit eerder echt gewoon snel ging.\r\nHet programma geeft wel gewoon een connectie aan met 3G+, echter valt daar dus weinig van te merken.\r\n\r\nHeeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik er aan kan doen?\r\nAlvast bedankt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2014 begin met een rondje adwcleaner: [url]http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/[/url] en benut daar de blauwe knop met de tekst \'download now@beleepingcomputer\' .\r\nrunnen, eerst scan uitvoeren, en daarna clean.\r\nadwcelaner zal zelf de pc herstarten, en dan moet je eerst een grondige scan doen met malwarebytes-antimalware [url]http://www.bleepingcomputer.com/download/malwarebytes-anti-malware/[/url] (zelfde blauwe knop). installeren, en let op dat je op het eind een vinkje weghaalt bij \'gratis pro uitproberen\' o.i.d. (overigens staat dat er soms niet bij, maar dat weet je niet tevoren).\r\nna install updaten en hele pc laten scannen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2014 [QUOTE=falstring;649244]begin met een rondje adwcleaner: [url]http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/[/url] en benut daar de blauwe knop met de tekst \'download now@beleepingcomputer\' .\r\nrunnen, eerst scan uitvoeren, en daarna clean.\r\nadwcelaner zal zelf de pc herstarten, en dan moet je eerst een grondige scan doen met malwarebytes-antimalware [url]http://www.bleepingcomputer.com/download/malwarebytes-anti-malware/[/url] (zelfde blauwe knop). installeren, en let op dat je op het eind een vinkje weghaalt bij \'gratis pro uitproberen\' o.i.d. (overigens staat dat er soms niet bij, maar dat weet je niet tevoren).\r\nna install updaten en hele pc laten scannen.[/QUOTE]\r\n\r\nDank je wel voor je reactie.\r\nIk weet alleen niet of dit zal helpen. Mijn laptop is namelijk pas opnieuw geïnstalleerd (volledig) en er is nog niet veel mee gedaan. Op andere laptops is de dongel net zo traag, terwijl hij ook op de andere laptops een verbinding van 3G+ aan geeft... :confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Is het bereik wel goed? Hoeveel \"streepjes\" geeft de software aan, en zit je op dezelfde plek als waar het eerder wel goed werkte? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Heb je er al aan gedacht dat het probleem ook wel eens bij Orange kan liggen ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2014 [QUOTE=FooBar;649264]Is het bereik wel goed? Hoeveel \"streepjes\" geeft de software aan, en zit je op dezelfde plek als waar het eerder wel goed werkte?[/QUOTE]\n\nHet bereik is wel goed ja. Het programma Internet Everywhere geeft 2 \"streepjes\" van de 5 aan (3G+). Ik zit inderdaad op dezelfde plek waar ik eerder wel snel internet had.\nIk weet niet of iemand van jullie het programma Internet Everywhere kent?\nZodra het programma een verbinding gevonden heeft, klik je op \"Connect to internet\". Zodra dit gebeurd is, krijg je een groen balletje te zien wat aanduid dat je verbonden bent. Het internet is nu dus in eens verrekte traag terwijl dit eerder helemaal niet zo was (met het zelfde bereik en zelfde verbindingen).\nZodra je verbonden bent, kan je het knopje \"connect to internet\" niet aan klikken (omdat je al verbonden bent). Maar soms begrijpt het programma het zelf niet meer geloof ik, gezien je af en toe deze knop wel aan kan klikken terwijl je wel verbonden bent. Het programma geeft dan een fout melding: Your company network definition is incorrect. please contact your IT manager.\nOp het moment dat het programma dus wel verbonden (wel het groene balletje) is \'maar eigenlijk ook weer niet\' (mogelijkheid tot aanklikken van \"connect to internet\") heb ik dus echt helemaal geen internet. De teller blijft wel door lopen in het programma, maar ik kan geen enkele site laden en krijg ook de fout melding in de browser dat er geen verbinding is.\n\nIs het nog een beetje duidelijk? Soms snap ik het zelf ook niet meer.\nBij mijn weten is er in ieder geval niets aan instellingen veranderd. Het lampje van de dongel zelf is blauw, wat aangeeft dat hij met 3G(+) is verbonden (een groen lampje zou EDGE of GPRS aanduiden).\n\nIemand die mij hierbij iets wijzer kan maken? Graag, want traag internet terwijl je verbonden bent met 3G+ is uitermate irritant\n\nEdit: Orange geeft aan dat er niets aan de hand zou zijn.\nIk heb het programma Internet Everywhere ook al volledig van de laptop verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2014 2 streepjes is niet erg veel. Was dat altijd al zo?\n\nWat ook nog kan: je bundel is op, waardoor je snelheid op 64 kb/s is gezet. Dat zou dan wel een beetje gek zijn, zo aan het begin van de maand. Kun je ergens inzien hoeveel MB\'s je verbruikt hebt? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2014 ik heb een dongel bij kpn gehad\r\n\r\ntot aan het vollopen van de teller ging het als een speer\r\n\r\nondanks bijvullen bleef de verbinding zo traag als . . . . . . (vul zelf maar in)\r\n\r\nmet 5 streepjes op de verbinding Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Klik eens in het configuratiescherm op \"netwerk\" en kies daar voor \"netwerkconfiguraties\"\nJe krijgt dan alle beschikare netwerken te zien.\nMisschien pakt ie wel vanzelf een ziggo hotspot van de buren !\n....Bert P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2014 [QUOTE=Bert P;649311]Klik eens in het configuratiescherm op \"netwerk\" en kies daar voor \"netwerkconfiguraties\"\nJe krijgt dan alle beschikare netwerken te zien.\nMisschien pakt ie wel vanzelf een ziggo hotspot van de buren !\n....Bert P[/QUOTE]\n \nEen ziggo hotspot kun je alleen maar gebruiken als je daar een persoonlijke code voor hebt en dus klant bij ziggo bent. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen