Ga naar inhoud

XP April 2014.....


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,\r\n\r\nVanaf 8 april aanstaande wordt het besturingssysteem niet langer ondersteund met veiligheidsupdates. \r\n\r\nWie kan antwoord geven op de volgende vragen:\r\n\r\n[LIST]\r\n[*][B]Wat gaat dit betekenen voor mijn systeem?[/B]\r\n[*][B]Als ik Windows XP opnieuw installeer betekend het dan ook dat ik de nu beschikbare updates niet meer kan installeren?[/B]\r\n[/LIST]\r\n\r\nEr zijn nog een hoop huishoudens die een systeem hebben staan waar XP op draait en welke niet of nauwelijks met een nieuwe OS overweg kunnen.\r\n\r\nZelf kom ik verschillende antwoorden tegen op het WWW en krijg geen duidelijkheid (net als vele anderen). Wie weet dit?
Link naar reactie
De updates blijven vast nog wel een tijdje beschikbaar, maar ook dat zal niet eeuwig duren. Ik zou op of rond die datum alle updates downloaden met wsusofflineupdate. Kun je naderhand altijd herinstalleren en updaten naar de laatste versie.\n[url]http://www.wsusoffline.net/[/url]\n\nJe systeem blijft gewoon werken. Maar als er later veiligheidsgaten in windows xp worden ontdekt, worden die niet meer gepatcht. XP is sowieso al minder veilig dan latere versies, en dat zal dus verder verslechteren.\n\nJe kunt als alternatief een lichte linux op het systeem zetten.
Link naar reactie
Allemaal bullshit. Zijn er meerdere die alleen maar horror verhalen verspreiden.\nDaarbij worden de meeste XP computers tegenwoordig helemaal niet gebruikt door figuren die op vreemde sites komen voor de laatste cracks maar juist voor de basis zaken als office en boekhouding.\nJa we hebben wel regelmatig wat stagiaires die liever facebooken en spelletjes downloaden etc. dan gegevens invoeren maar gaat de verbinding er af.\nOok netwerk is afgekoppeld ondertussen vanwege die praktijken.\nJe ziet ze ook met de telefoon tussen de open geslagen paperassen verstopt whatsappen overigens. \nKortom, met dat soort gasten heb je op elk systeem kans op problemen.
Link naar reactie
Het downloaden van alle updates is voor zover ik kan nagaan niet nodig. Oudere Windows-versies kunnen hun updates ook nog gewoon van Windows Update afhalen, maar er komen er gewoon geen meer bij.\n\n[QUOTE=Aladin;649217]Allemaal bullshit. Zijn er meerdere die alleen maar horror verhalen verspreiden.\nDaarbij worden de meeste XP computers tegenwoordig helemaal niet gebruikt door figuren die op vreemde sites komen voor de laatste cracks maar juist voor de basis zaken als office en boekhouding.\nJa we hebben wel regelmatig wat stagiaires die liever facebooken en spelletjes downloaden etc. dan gegevens invoeren maar gaat de verbinding er af.\nOok netwerk is afgekoppeld ondertussen vanwege die praktijken.\nJe ziet ze ook met de telefoon tussen de open geslagen paperassen verstopt whatsappen overigens. \nKortom, met dat soort gasten heb je op elk systeem kans op problemen.[/QUOTE]\n\nJe vergeet of negeert dat er nog talloze thuiscomputers zijn die op XP draaien. En dat de meeste échte zware exploits werken zonder actie van de gebruiker, maar door malware op websites of zelfs door wormen die op eigen houtje je PC binnen dringen. Daar helpen firewalls en virusscanners maar gedeeltelijk tegen, dus het is wel degelijk een risico om in gedachten te houden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...