Ga naar inhoud

Wel emails ontvangen maar niet verzenden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Van de een op andere dag kan ik via outlook geen emails meer versturen. Ik krijg de volgende melding:\r\n\r\nTaak ......@chello.nl - Verzenden ... rapporteerd fout (0x800x42109): Er kan geen verbinding worden gemaakt voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op me de serverbeheerde of internetprovider (ISP).\r\nHeb contact met upc gehad maar die zeggen omdat ik wel mail kan versturen via webmail moet het dus aan outlook liggen. Heb ook gevraagd of er eventueel iets was geblokkeerd maar dat was niet het geval.\r\n\r\nTer info:\r\nwindows 8\r\navg internet security\r\noutlook 2007\r\n\r\nInstellingen UPC\r\npop3.upcmail.nl\r\nsmtp.upcmail.com\r\ninkomende email POP3 110\r\nuitgaande email SMTP 25\r\n\r\nHeb via internet een oplossing proberen te vinden maar niets heeft geholpen. Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:\r\n\r\noutlook opnieuw geinstalleerd\r\nemailaccount opnieuw aangemaakt in outlook\r\nfirewall en antivirus uitgeschakeld\r\nregclean pro geinstalleerd en laten scannen om fouten er uit te halen\r\nde server time out groter gezet naar het maximale\r\nde uitgaande email SMTP poort veranderd van 25 naar 587\r\n\r\nMisschien dat ik nog wat vergeten ben.\r\n\r\nWIE KAN MIJ HELPEN????:confused::confused:
Link naar reactie
[url=https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/230]Gebruikt u een e-mailadres dat eindigt op @chello.nl, dan heeft u de volgende instellingen nodig:\nPOP pop3.upcmail.nl\nSMTP smtp.upcmail.nl\nE-mailadres gebruiker@chello.nl\nGebruikersnaam gebruiker@chello.nl\nWachtwoord (Het wachtwoord vindt u op uw UPC-overeenkomst)\nServerpoort uitgaande e-mail 25\n\n[B]Overige instellingen zijn niet van toepassing voor e-mail via UPC[/B].[/url]\n\nZie die laatste regel, m.a.w. zorg dat \'[I]Aanmelden met wachtwoordverificatie[/I]\' en \'[I]Voor deze server is verificatie vereist[/I]\' [B]niet[/B] aangevinkt staan. (Kan in Outlook iets anders omschreven zijn, dit is uit Outlook Express)\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;648921]Bij mij is mijn (UPC) e-mail adres al weer een tijdje geleden verandert van \n[EMAIL=\"gebruikersnaam@chello.nl\"]gebruikersnaam@chello.nl[/EMAIL] naar [EMAIL=\"gebruikersnaam@upcmail.nl\"]gebruikersnaam@upcmail.nl[/EMAIL]. Dus pas je gebruikersnaam aan naar @upcmail.nl, omdat ik denk dat alle @chello.nl adressen ondertussen niet meer geldig zijn, i.i.g. in de regio Amsterdam.[/QUOTE]\n\nIs hier niet van toepassing. TS kan prima ontvangen, en voor verzenden zijn deze gegevens niet nodig.
Link naar reactie
Wat denk je van Thunderbird even installeren, alleen om te testen ?\n\nVerder zou ik die twee vinkjes ([I]\'Aanmelden met wachtwoordverificatie\'[/I] en [I]\'Voor deze server is verificatie vereist\'[/I]) toch uiteindelijk in alle mogelijke combinaties gaan proberen.\n\n\n(B.t.w., in je eerste bericht staat de foutmelding met een schrijffout (extra x), de melding is 0x80042109 )\n\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=wilwagt20;648989] Ik denk dat de enige oplossing is dat ik mijn pc opnieuw moet installeren[/QUOTE]\r\n\r\nDat lijkt me wel wat vergaand. Dan zou ik eerst UPC even bellen en alle instellingen van het account nalopen.\r\nEen komma in plaats van een punt in het adres van de server is genoeg om geen mail te kunnen verzenden.\r\n1 vinkje te veel of te weinig bij \"verificatie voor de server\" kan al voor dit probleem zorgen.\r\nEn AVG uitschakelen zal (als het de oorzaak zou zijn) niet genoeg zijn. Gewoon geheel verwijderen. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...