Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Van de een op andere dag kan ik via outlook geen emails meer versturen. Ik krijg de volgende melding:\r\n\r\nTaak ......@chello.nl - Verzenden ... rapporteerd fout (0x800x42109): Er kan geen verbinding worden gemaakt voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op me de serverbeheerde of internetprovider (ISP).\r\nHeb contact met upc gehad maar die zeggen omdat ik wel mail kan versturen via webmail moet het dus aan outlook liggen. Heb ook gevraagd of er eventueel iets was geblokkeerd maar dat was niet het geval.\r\n\r\nTer info:\r\nwindows 8\r\navg internet security\r\noutlook 2007\r\n\r\nInstellingen UPC\r\npop3.upcmail.nl\r\nsmtp.upcmail.com\r\ninkomende email POP3 110\r\nuitgaande email SMTP 25\r\n\r\nHeb via internet een oplossing proberen te vinden maar niets heeft geholpen. Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:\r\n\r\noutlook opnieuw geinstalleerd\r\nemailaccount opnieuw aangemaakt in outlook\r\nfirewall en antivirus uitgeschakeld\r\nregclean pro geinstalleerd en laten scannen om fouten er uit te halen\r\nde server time out groter gezet naar het maximale\r\nde uitgaande email SMTP poort veranderd van 25 naar 587\r\n\r\nMisschien dat ik nog wat vergeten ben.\r\n\r\nWIE KAN MIJ HELPEN????:confused::confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2013 Weet je zeker dat het probleem niet op de chello server ligt. Chello is antiek, wellicht dat men is overgestapt naar een ander smtp domein? Je zou je mail ook via google (gmail) kunnen verzenden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2013 Volgens mij moet die: smtp.upcmail.com\nsmtp.upcmail.[B]nl[/B] zijn.\nEn dan gewoon poort 25.\n\n[url]http://vragen-business.upc.nl/app/answers/detail/a_id/230[/url]\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2013 Tot 3 weken geleden heeft de email het altijd gedaan. Ik weet dat ik ook gmail kan gebruiken maar voor thuis vond ik het juist handig om outlook te hebben.\r\nHet smtp adres heb ik hier fout getikt maar staat in outlook wel goed\r\n\r\nBen een beetje radeloos weet het ook niet meer! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2013 Zit je wel op het UPC netwerk? niet via een andere internet provider? Want dan krijg je vaak dat SMTP niet werkt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2013 Kijk eens in de outbox. Als daar 1 te groot mailtje staat, verwijder dat dan even. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2013 [url=https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/230]Gebruikt u een e-mailadres dat eindigt op @chello.nl, dan heeft u de volgende instellingen nodig:\nPOP pop3.upcmail.nl\nSMTP smtp.upcmail.nl\nE-mailadres gebruiker@chello.nl\nGebruikersnaam gebruiker@chello.nl\nWachtwoord (Het wachtwoord vindt u op uw UPC-overeenkomst)\nServerpoort uitgaande e-mail 25\n\n[B]Overige instellingen zijn niet van toepassing voor e-mail via UPC[/B].[/url]\n\nZie die laatste regel, m.a.w. zorg dat \'[I]Aanmelden met wachtwoordverificatie[/I]\' en \'[I]Voor deze server is verificatie vereist[/I]\' [B]niet[/B] aangevinkt staan. (Kan in Outlook iets anders omschreven zijn, dit is uit Outlook Express)\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2013 [QUOTE=Niekie30;648910]Kijk eens in de outbox. Als daar 1 te groot mailtje staat, verwijder dat dan even. \n[/QUOTE]\nEn als je die er niet uit krijgt, eerst off-line gaan (menu \'Bestand\'). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2013 Bij mij is mijn (UPC) e-mail adres al weer een tijdje geleden verandert van \n[email]gebruikersnaam@chello.nl[/email] naar [email]gebruikersnaam@upcmail.nl[/email]. Dus pas je gebruikersnaam aan naar @upcmail.nl, omdat ik denk dat alle @chello.nl adressen ondertussen niet meer geldig zijn, i.i.g. in de regio Amsterdam. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2013 Ja maar als het aan de gebruikersnaam zou liggen, zou TS toch ook geen mails ontvangen? \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2013 [QUOTE=Anacho;648921]Bij mij is mijn (UPC) e-mail adres al weer een tijdje geleden verandert van \n[EMAIL=\"gebruikersnaam@chello.nl\"]gebruikersnaam@chello.nl[/EMAIL] naar [EMAIL=\"gebruikersnaam@upcmail.nl\"]gebruikersnaam@upcmail.nl[/EMAIL]. Dus pas je gebruikersnaam aan naar @upcmail.nl, omdat ik denk dat alle @chello.nl adressen ondertussen niet meer geldig zijn, i.i.g. in de regio Amsterdam.[/QUOTE]\n\nIs hier niet van toepassing. TS kan prima ontvangen, en voor verzenden zijn deze gegevens niet nodig. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2013 Wat denk je van Thunderbird even installeren, alleen om te testen ?\n\nVerder zou ik die twee vinkjes ([I]\'Aanmelden met wachtwoordverificatie\'[/I] en [I]\'Voor deze server is verificatie vereist\'[/I]) toch uiteindelijk in alle mogelijke combinaties gaan proberen.\n\n\n(B.t.w., in je eerste bericht staat de foutmelding met een schrijffout (extra x), de melding is 0x80042109 )\n\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2013 Wat dacht je van die AVG internet security eens even helemaal uitschakelen? Ik krijg het idee dat die de zaak wel eens zou kunnen blokkeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2013 Inderdaad BT ik lees hier: [url]http://forum.upclive.nl/thread.jspa?messageID=4388[/url] dat AVG dit probleem al had in 2008 bij Chello. \nDe scanner voor uitgaande mail uitschakelen zou e.e.a. kunnen oplossen \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2013 Ik bedoelde de smtp server van gmail te gebruiken, niet overschakelen naar webmail. Gmail heeft gratis te gebruiken pop en smtp servers, bovendien beveiligd met ssl. Zou zonder problemen te gebruiken moeten zijn in outlook. Verder weet je dan meteen, of het aan upc ligt, of dat het probleem in jouw computer zit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2013 Ik heb Thunderbird geinstalleerd maar helaas hij doet het niet.\r\nAVG heb ik ook al uitgezet, mocht niet baten.\r\nDe smpt server van Gmail maar ook andere smtp servers geprobeerd maar helaas. Ik denk dat de enige oplossing is dat ik mijn pc opnieuw moet installeren Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2013 Vaak helpt het uitzetten van een firewall niet omdat die op de achtergrond blijft werken.\nIk zou hem eens volledig de-installeren en dan proberen. Is minder werk dan de hele pc opnieuw installeren en baat het niet dan schaadt het ook niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2013 [QUOTE=wilwagt20;648989] Ik denk dat de enige oplossing is dat ik mijn pc opnieuw moet installeren[/QUOTE]\r\n\r\nDat lijkt me wel wat vergaand. Dan zou ik eerst UPC even bellen en alle instellingen van het account nalopen.\r\nEen komma in plaats van een punt in het adres van de server is genoeg om geen mail te kunnen verzenden.\r\n1 vinkje te veel of te weinig bij \"verificatie voor de server\" kan al voor dit probleem zorgen.\r\nEn AVG uitschakelen zal (als het de oorzaak zou zijn) niet genoeg zijn. Gewoon geheel verwijderen. \r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen