Ga naar inhoud

HP IQ 515: computer vraagt om reboot...???


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goedemorgen (nou ja:confused:),\r\n\r\nMijn computer doet niets meer, althans...\r\nNa het aanzetten krijg ik eerst het opstartscherm van HP met diverse opties zoals : setup, boot menu, system recovery en diagnostics. Daarna verschijnt een zwart scherm met de regel:\r\n\r\nrestart and select proper bot device or insert boot media in selected boot device and press key\r\n\r\nIk heb destijds een systeemherstelschijf gemaakt, maar heb dus geen idee wat ik nu moet doen.\r\n\r\nOeps...Terwijl ik dit schrijf zie ik het scherm veranderen met de melding:\r\n\r\ntesting bootpath\r\nerror code BIOHD-2\r\nwarning:no drives detected\r\nsuggestion: turn off sustem and verify tthe drive cables are securely attached\r\n\r\nDus niet zo een goede morgen...\r\n\r\nKan iemand me vertellen wat ik het nu beste kan doen?\r\n\r\nAlvast bedankt maar weer,\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nLeonie
Link naar reactie
Dank je voor je antwoord!\r\n\r\nIk heb geen garantie meer, helaas.\r\nDe schijf heb ik onlangs nog laten controleren met hdd-tune (waarvan helaas de trial versie is verlopen. Toen was alles OK, maar inmiddels is er wel e.e.a. veranderd...[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=77470[/url]\r\nIk heb even gekeken naar je link, maar heb geen idee wat ik moet downloaden. Wat ik wel wet is dat ik een 298GB Seagate ST9320325AS ATA Device (SATA) schijf heb.\r\n\r\nVerder loopt het system op een 32-bits win7 OS. Heb je misschien en directe link?\r\n\r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nLeonie
Link naar reactie
Hier een speciaal tool van Seagate:\n[url]http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/201271en[/url]\n\nOp die pagina vindt je de link [url=http://www.seagate.com/support/internal-hard-drives/consumer-electronics/ld25-series/seatools-dos-master/]Bootable CD[/url]\n\nDat is een ISO bestand, daarvan maak je een CD door deze met een brandprogramma te branden. Niet als bestand op een CD branden, maar als \'schijfimage\', of als \'ISO\', een speciale functie in ieder brandprogramma. Dit behoudt de opstartbaarheid van de CD.\nDaarna ga je, direct na aanzetten door het drukken van een Fx knop of de DEL knop, het BIOS van je PC binnen, en zoekt naar de optie om de bootvolgorde te wijzigen, van harddisk eerst naar CD/DVD eerst.\nWelke knop staat meestal in het eerste of tweede scherm ergens aangegeven als: \"[I]Press DEL to enter CMOS Setup[/I]\" of zo.\nBij sommige PC\'s hoef je het BIOS niet binnen maar kan je door het drukken van een andere Fx knop ook een menu krijgen om de bootvolgorde eenmalig te wijzigen.\n\nDaarna start je op met die gebrande CD in de drive, en wordt wat daar op staat als klein besturingssysteem met dat testprogramma gestart.\n\n\nEdit:\nah, die had couch_potato ook.
Link naar reactie
Dank jullie!!\r\n\r\nIk heb de test uitgevoerd met de gebrande cd.\r\nDe drive list is leeg.\r\n\r\nDe resultaten:\r\n\r\nselected drive info:\r\n\r\nno hard drives found\r\n\r\ntest info and results:\r\n\r\nScanning for devices...\r\nscanning for devices on generic PCI ATA...\r\nscaning for devices on intel ICH8M-AHCI\r\ndetected 0 devices\r\ndevice scan complete\r\n\r\nLijkt er dus op dat hij geen schijf kan vinden, naar mijn bescheiden inzicht...\r\n\r\nIs er nog hoop?\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nLeonie
Link naar reactie
Het is een hp touchsmart all in one systeem, dus alles nalopen is voor mij, die niet eens weet hoe ik het apparaat zou moeten openmaken en de verschillende onderdelen herkennen nogal...eeeh, niet zo gemakkelijk, zacht uitgedrukt:-(\n\nIk heb trouwens ook geen andere pc, dus dat houdt al op...\n\nMisschien nog een andere optie.....please?\n\nGroetjes,\n\nLeonie
Link naar reactie
BIOS toch binnengaan, en eens checken of de tijd nog goed loopt.\n\nHele (hele) kleine kans op een lege BIOS batterij.\n\nOh nee, toch niet, het is Windows 7, dat maakt die kans nog kleiner. En Seatools zou hem dan moeten zien.\n\nKansloze dingen:\nstekker er uit (schakelaar achter op voeding met rust-, dus aan laten), twee keer op de aan/uitschakelaar drukken, en weer aansluiten.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Dank jullie!\r\n\r\nIk heb bij een vorig probleem een win7 cd gebrand ([url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=76999[/url]).\r\nIk kan na het opstarten voor 4 opties kiezen:\r\nsetup\r\nboot menu\r\nsystem recovery en\r\ndiagnosics\r\n\r\nVolgens mij kom ik met f10 (setup) in de bios, met opties main, advanced, power, boot, exit\r\n\r\nWat zou ik dan moeten doen? \r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nLeonie
Link naar reactie
Hallo,\r\n\r\nIk heb inmiddels 6 schroefjes, verborgen achter klepjes en ventilatieroosters, ontdekt en deze losgedraaid. Ondanks dat krijg ik behalve een beetje speling geen zicht op de binnenkant.\r\n\r\nHeb het helemaal gehad met dit apparaat en ben van plan een nieuw systeem aan te gaan schaffen.\r\n\r\nIk weet niet of ik hiervoor een nieuw topic moet openen, dus probeer ik het hier:\r\n\r\nIk heb een systeem uitgezocht dat eventueel waar nodig aangepast kan worden (een monitor moet ik er nog bij zoeken...)\r\n\r\nHet betreft dit systeem:\r\n\r\n[url]http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie-6291039-Actiesysteem_AMD_a453004gb_ddr3500gb.html[/url]\r\n\r\nMijn vraag aan jullie is dus wat jullie hiervan vinden.\r\nHeb zelf al gedacht om te kiezen voor win 8.1 en een uitbreiding van de RAM, als dat mogelijk is op dit moederbord.\r\nOok vraag ik me natuurlijk af of de grafische kaart voldoet voor wat ik wil, aangezien ik hiervan helemaal geen kennis heb...\r\n\r\nIs dit een optie of zijn er binnen deze prijsrange (ik wil liefst max 450 euro uitgeven zonder monitor) veel betere opties?\r\n\r\nIn ieder geval alvast bedankt voor jullie meedenken!!!\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nLeonie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...