Ga naar inhoud

Herstelschijf w7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goeden avond.\r\nIk heb in het begin maar meteen een herstel schijf gemaakt. Nu ben ik inmiddels een dikke week verder en heb alle programma\'s er bijna op gezet. Inclusief drivers en updates en de hele mikmak.\r\nHeeft het zin om er nu nog een te maken of is de herstelschijf alleen voor de basis systeembestanden.\r\nNu maak ik binnenkort een kloon van de gehele schijf maar dit is toch ook wel belangrijk om te weten.\r\nGr. Pmud.
Link naar reactie
Hoi, Couch_potato.\nOmdat deze kast een krijgertje is (legale vista maar zonder instal cd\'s) heb ik er een w7 unattended op gezet. Vandaar dat ik al in het eerste stadium een herstel cd had gemaakt. \nDie kloon deed ik vaker met succes op mijn xp kast omdat die, als het lukt, 100% kopieerd. Maar ja, zekerheid dat alles nu goed gaat is er nooit.\nIk heb nu 2 opties in geval van nood waarbij de kloon voorkeur heeft.\nMaar de vraag blijft. Heeft het zin om nu in het eind stadium weer een herstel cd te maken. Of maakt dat niets uit?\nGr. Pmud.
Link naar reactie
Ik vraag me af wat je met al die termen bedoelt. Je hebt het over een herstelschijf en een kloon, en bedoelt daar blijkbaar iets verschillends mee. Maar je hebt geen recoverydisks zoals bij een merkcomputer. Wat er weer op duidt, dat het precies hetzelfde is, alleen in een ander stadium van installatie.\n\nIk zou gewoon nu een image maken van de hele schijf. En dan met een programma, wat buiten windows om, met een bootable cd of usb stick teruggezet kan worden.
Link naar reactie
Hoi couch_potato. \n1) De gehele C: schijf (systeembestanden + alle programma\'s) worden in geval van nood door mij compleet teruggezet vanaf b.v. een externe schijf naar de defecte C: schijf. Alles werkt daarna weer zoals dat was op het moment van de gemaakte kloon. Dit heb ik wel is gedaan bij mijn w xp en werkt perfect. Een kloon maak ik met acronis.\n2) Via ---start --- systeem --- systeem beveiliging --- systeem herstelschijf --- Wat doet dit?\nGr, Pmud.\nP.s. Ik ben wat uitgebreider in de uitleg dan voor jou nodig zal zijn maar ik ga er van uit dat anderen mee kunnen lezen die het anders niet helemaal snappen.
Link naar reactie
De backuptools van windows zelf heb ik op een pijpvol; totaal geen vertrouwen in. Alhoewel windows 7 nu zelf een image backup kan maken. Dus in theorie zou het hetzelfde moeten zijn als wat acronis doet. Heb het trouwens ook niet zo op acronis. Maar als jij er tevreden mee bent, kan kan ik daar nog mee leven. :-) Kortom, in principe is een herstelschijf (mits volledig image) hetzelfde als je acronis \"kloon\", alleen gemaakt meteen ander programma.
Link naar reactie
Ik gebruik zelf paragon backup & recovery, freeware versie. Diverse andere geprobeerd, maar deze bevalt mij gewoon het beste. Wat persoonlijke arbitraire voorkeur kan zijn natuurlijk.\n\nAcronis is qua backuppen ook wel ok, maar het installeert allerlei achtergrondsoftware zoals schedulers, ook al doe je alles handmatig. De software weer verwijderen is ook een crime. Verder kost het geld, en dat bij elke nieuwe versie van windows opnieuw.
Link naar reactie
[QUOTE=Pmud;647144]2) Via ---start --- systeem --- systeem beveiliging --- systeem herstelschijf --- Wat doet dit?[/QUOTE]\r\n\r\nGaat dit nog over Windows 7? Ik kan dit hier namelijk niet vinden. Ondanks dat m\'n gevoel zegt dat ik het ooit eerder gezien heb.\r\nMijn gevoel zegt ook dat dit een schijf is om de computer mee te kunnen opstarten, om vervolgens bijvoorbeeld de bootsector te kunnen herstellen. Als de computer wel nog start kun je hier ook komen via F8 tijdens opstarten. Het bevat geen kopie van je systeem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...