Ga naar inhoud

Internet verbinding


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,\r\n\r\nIk hoop dat een van jullie me kan helpen met het volgende. Sinds kort doet de wi-fi op mijn laptop het niet meer. Als ik \'m via een LAN-kabel aansluit op de router, werkt mijn internet wel gewoon. Het probleem ligt denk ik niet aan de router want op mijn telefoon ontvang ik wel gewoon internet via wi-fi. \r\nWie kan me hierbij helpen? Ik ben niet echt een computer genie dus ingewikkelde oplossingen graag duidelijk en stap voor stap uitleggen.
Link naar reactie
Als je nog wel netwerken ziet, ga dan naar het netwerkcentrum en klik daar op Draadloze netwerken beheren. \nVerwijder daar je eigen netwerkje en start opnieuw op. (dit is typerend voor W7 als het netwerk al bekend is, maar er is iets veranderd).\n\nEn anders wordt het denk ik een usb wifi stickje kopen van 12 euro en die gaan gebruiken, tenzij je nog garantie hebt op de laptop.\n\nNiek
Link naar reactie
De actie modem en router uit, heeft zin als de internet verbinding geheel weg is. Het modem heeft dan geen contact meer de router, of geen contact meer naar buiten. Door in de juiste volgorde alles weer op te starten vinden ze elkaar meestal weer en is er weer verbinding mogelijk.\nDat is de theorie die er achter zit althans. \nMocht het in andere gevallen ook werken. (bij mij in 15 jaar niet 1 keer gelukt) hoor ik dat graag van TS.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=falstring;647086]mijn (vele malen) ervaring: ook als een van de apparaten wel internet heeft, kan de work around van joman dé oplossing brengen[/QUOTE]\nJa heb ik ook vaker gelezen, en dat advies heb ik ook wel eens met succes gegeven, ondanks dat de router verder goed scheen te werken voor andere apparaten.\n\nIk vermoed dat het gaat om het systeem van [I]mac address filtering[/I] wat bijna alle routers hebben. M.a.w. er is een mechanisme in de router aanwezig om te discrimineren op één aangesloten apparaat, of dat nu om toegang of ouderlijk toezicht of b.v. bandbreedte-beperking gaat, als de firm- of hardware in de fout gaat blijkt het heel af en toe mogelijk om zo per ongeluk de verbinding met één apparaat te verliezen of beperken.
Link naar reactie
Ik heb alles opnieuw opgestart maar het heeft geen resultaat. Vandaag probeerde ik ook bij iemand anders op de modem verbinding te maken maar ook hier geeft de laptop dezelfde melding. Hij is wel verbonden met het wi-fi netwerk maar ik kreeg geen internettoegang. Soms heeft de laptop wel een minuut verbinding zodra ik de laptop net aanzet maar het valt altijd daarna weg en komt dan ook niet meer terug.
Link naar reactie
Lijkt toch dat er hardware kapot is. Stickje kopen misschien.\r\n\r\nWat je nog kan proberen is het volgende:\r\nga naar Apparaatbeheer, kijk bij de \'[I]Eigenschappen[/I]\' van de adapter, en open de tab \'[I]Energiebeheer[/I]\', en haal het vinkje weg bij \'[I]De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen[/I]\'.\r\nMaar ik geef je niet zo veel kans :-?
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...