Ga naar inhoud

Mail in O.E. kwijt:alleen deel van postvak in


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn computer heeft vaker rare kuren, overigens niet vanwege een virus of zo.\r\nIn de mail ben ik berichten kwijt in postvak in.\r\nNogal wat berichten zette ik bewust niet over naar een andere map zoals bewaren postvak in, en hiervan ben ik er nu nogal wat kwijt, om precies te zijn bijna op de dag af 2 jaar aan mails.\r\n(Veel is minder belangrijk maar een klein deel is zéér belangrijk.)\r\nHieronder wat gebeurde:\r\n\r\nRechtsonder in het scherm kwam kort voor de computer blokkeerde al vaker een popup met de melding dat het geheugen bijna vol was.\r\n(Alvast klein deel van bestanden overgezet.)\r\nDe computer bleef hangen (met Outlook Express open op mailbox in), en afsluiten lukte niet op gebruikelijke manier.\r\nUiteindelijk onderbrak ik de spanning.\r\nBij opnieuw opstarten bleek dat op een paar dagen na, 2 jaar mail uit postvak in automatisch verwijderd is.\r\n(Met ook mail op o.a. juridisch gebied, dus absoluut belangrijk. Uit alle andere mappen van de mail is absoluut niks kwijt.)\r\nIn systeeminfo zie ik niks opmerkelijks, maar in systeemherstel zijn alle herstelpunten verwijderd.\r\n(Ben trouwens niet echt een kenner, maar ik meende dat gemaakte herstelpunten nóóit te verwijderen zijn.)\r\nBij zoeken naar .dbx-bestanden zie ik volgens mij alle mappen in de mail, behalve postvak in (en uit want daar staat uiteraard niks).\r\nBij zoeken op .pst-bestanden zie ik 1 bestand (Office Data File), in Outlook (terwijl ik zelf alleen Outlook Express gebruik) 2.624kB groot, gewijzigd 18-02-13.\r\nMaar inzien van die map lukt me niet (omdat ik niet weet hoe ik dit moet doen).\r\n\r\nDe verdwenen mailtjes kan ik dus niet meer vinden, wat me nogal wat problemen oplevert.\r\nKan iemand me zeggen of en hoe die terug te halen zijn?\r\n\r\nWat ik aan computergegevens kon zien: \r\nIntel Celeron CPU, kloksnelheid 3.06GHz en 1,99GB werkgeheugen.\r\ngebruikt 142GB en beschikbaar: 1,35GB.\r\nHet C-station ruimde ik daarna wat, en nu heb ik 24.6 GB aan vrije ruimte.\r\n(Hierna opnieuw en weer vergeefs gezocht.)\r\nComputer draait op XP.\r\nSysteemherstel staat op maximaal te gebruiken schijfruimte (17735MB).\r\nIndien ik met bepaalde gegevens te summier was, dan graag even een mailtje.
Link naar reactie
Ja waarschuwingen in de wind slaan is nooit handig. De harde schijf is veel te vol geweest. Daar moet minimaal 15% van vrij blijven voor een redelijke werking van Windows. Dat heb je dus nu ongeveer met die 24 GB weer, maar het is krap.\n\nOok Outlook Express zal meerdere malen met de vraag \"Mail comprimeren gekomen zijn. Dat programma kan wel eens erg instabiel worden als er meer dan zo\'n 1500 a 2000 e-mailtjes in een Postvak In staan.\n\nHaal de harde schijf uit de pc. \nHang hem aan een andere pc, waarop je eerst het programma Recuva [url]http://www.piriform.com/recuva[/url] installeerd.\nBenader met dat programma je eigen harde schijf en laat zoeken op e-mail van Outlook express (dbx dus) \n\nSchrijf de gevonden bestanden absoluut NIET weg op de schijf die je recovert, want dan is de kans groot dat je de zoekgeraakte email overschrijft.\nDie kans loop je ook met elk gebruik van de computer na het probleem van kwijt raken. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=SC33;645989]\r\n(Ben trouwens niet echt een kenner, maar ik meende dat gemaakte herstelpunten nóóit te verwijderen zijn.)\r\n[/QUOTE]\r\nGemaakte herstelpunten kun je zelf erg eenvoudig verwijderen. \r\nMet uitzondering van de met recente.\r\n\r\nNeem aan dat je geen backups hebt gemaakt.... Iets wat je standaard 1x in de zoveel tijd zou moeten doen, maar zeker als een pc kuren begint te vertonen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...