Ga naar inhoud

verbinding met internet kwijt


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem:\r\nIk kan geen verbinding meer krijgen met het internet( alleen met mijn laptop niet, wel met de PC ,tablet en telefoon)\r\nAls ik op mijn PC het Netwerkcentrum open krijg ik het beeld met PC ----meerdere netwerken ------internet, maar op de laptop heb ik alleen maar :\r\nPC ------internet en dan met een rood kruis tussen PC en internet, dus daar zit iets mis !\r\nKlik ik op \" verbindingen met een netwerk maken\" dan zie ik mijn provider en druk op \"verbinden\" en nu krijg ik een beeld met de volgende tekst :\r\nWindows beveiliging\r\nNetwerkverificatie\r\nVoer uw gebruikersgegevens in\r\nGebruikersnaam : ...........\r\nWachtwoord : .............\r\nIk weet niet wat hier in te vullen, maar als ik iets probeer dan verschijnt de tekst : \" Er kan geen verbinding worden gemaakt met .......\" (= naam provider)\r\nNu ga ik naar \"Probleem oplossen\" en is het antwoord als volgt : \" de netwerkverificatie is mislukt wegens een probleem met het gebruikersaccount \"\r\n\r\nJa en nu ben ik de weg kwijt en hen dringend hulp nodig !!!!\r\nWie oh wie kan mij helpen ?\r\nTroef\r\nps ik heb W 7 draaien op de laptop
Link naar reactie
Je zal iets van een router of modem router hebben staan, waar je laptop verbinding mee moet maken.\nRechtsonder op de taakbalk moet een icoontje zitten van de draadloze netwerkkaart in je laptop. Daarop klikken en er moet een lijstje met beschikbare netwerken verschijnen. \nDaar moet jou netwerk (jou router) dus ook tussen staan. Kies die en kies < verbinding maken> Daarna wordt gevraagd om de netwerksleutel. \nDie staat vaak onderop de router, tenzij die door je zelf of een ander in ingesteld. \n\nKijk anders eens bij apparaatbeheer > netwerkadapters of daar een wifi adapter bij staat. Zie je daar een vraagteken of een kruisje, dan is er iets mis met de wifi kaart van je laptop.\nHaal dan met een andere computer even de drivers op van de wifi kaartje bij de fabrikant van je laptop en installeer die opnieuw.\n\nNiek
Link naar reactie
merkwaardig, die vragen om gebruikersnaam enzo...\r\ngeef aan hoe je verbinding zoekt: via eigensoftware van de wifi-adapter of windows zero configuration.\r\ner zijn breedbandtypen (kpn-adsl bijv) waar je dat soort dingen moe(s)t invullen, dus waarom zo geheimzinnig over de naam van de provider?\r\nmaat begin eens met de laptop en de router uit te zetten. router-stroomkabel een minuutje losnemen, weer insteken en de router opstarten, en helemaal laten doorstarten, waarna je de laptop pas weer aanzet.\r\noerigens zie je ook met regelmaat mooie effecten van: ga configuratiescherm-apparaatbeheer, rechtsklik op je wifi-adapter en kies installatie ongedaan maken (soms heet dat: verwijderen).\r\nsluit apparaatbeheer en zet de laptop uit. bij de herstart zal windows de adapter herkennen als nieuwe hardware en het ding weer \'maagdelijk\' installeren.
Link naar reactie
Klik ik op \" verbindingen met een netwerk maken\" dan zie ik mijn provider en druk op \"verbinden\" en nu krijg ik een beeld met de volgende tekst :\n[QUOTE]Windows beveiliging\nNetwerkverificatie\nVoer uw gebruikersgegevens in\nGebruikersnaam : ...........\nWachtwoord : .............[/QUOTE]\n\nEr is wel verbinding met andere toestellen in huis, dus, modem en router werken.\n\nMaar als je op boven genoemde manier verbinding zoekt, krijg je dat dus niet met je laptop. Tenzij je provider gebruik maakt van een PPOE verbinding en je laptop rechtstreeks aan het modem hangt met een kabel.\n\nKan je in Internet explorer bij de \"Opties\"en dan het tabblad \"verbindingen\" staat aan verbindingen?\nAls daar nu een breedband verbinding staat, verwijder die dan en lees m\'n vorige post nog eens door.\n\nControleer ook even of er op de laptop een knopje of schakelaar zit om het wifi kaartje uit en/of aan te zetten.\n\nNiek
Link naar reactie
Alles geprobeerd wat jullie geadviseerd hebben ,maar niets helpt !?\r\nHet blijft toch vreemd, dat in het Netwerkcentrum tussen PC en Internet Netwerken ontbreekt, terwijl mijn netwerk ( Europa_Krusemann) ,waarvan de naam overigens niet geheim is ,maar jullie niets zegt omdat het een Spaanse provider betreft ,die het netwerk deze naam heeft gegeven aangeklikt kan worden om verbinding mee te maken.\r\nHebben jullie nog opties of wordt het Windows opnieuw installeren ?\r\nOverigens is de laptop draadloos verbonden.
Link naar reactie
[QUOTE=troef;645990]Alles geprobeerd wat jullie geadviseerd hebben ,maar niets helpt !?\nHet blijft toch vreemd, dat in het Netwerkcentrum tussen PC en Internet Netwerken ontbreekt, terwijl mijn netwerk ( Europa_Krusemann) ,waarvan de naam overigens niet geheim is ,maar jullie niets zegt omdat het een Spaanse provider betreft ,die het netwerk deze naam heeft gegeven aangeklikt kan worden om verbinding mee te maken.\nHebben jullie nog opties of wordt het Windows opnieuw installeren ?\nOverigens is de laptop draadloos verbonden.[/QUOTE]\n\nWas ie maar draadloos verbonden... : - )\n\nIs Europa_Krusemann nu je Internet Provider of heet je lokale thuisnetwerk zo? \n\nJe laptop moet dus ook verbinding gaan maken met dat \" meerdere netwerken\" zoals op de pc ook zichtbaar is. Hoe heet \"meerdere netwerkenpunt op de pc?\n\n\n\nWant je laptop moet natuurlijk geen verbinding maken met je provider, maar met het draadloze toegangspunt in je woning of bedrijf. Dat draadloze toegangspunt is meestal een router, waarachter weer een modem zit. Die laatste maakt verbinding met je provider via telefoon, kabel, glasvezel of mobiel.\n\nWel merk en type modem en router heb je in huis staan? \n\nNiek
Link naar reactie
Ja dat \"draadloos verbonden\" was wel een beetje dom........!!\r\nMijn modem/router is een TP link, model TL-WR740N\r\nEuropa_Krusemann is de naam van de internetverbinding gegeven door de provider.De naam van de provider is Europa Network en mijn achternaam is Krusemann, vandaar denk ik .\r\nBedenk wel, dat pc,tablet en telefoon wel prima verbinding met het internet kunnen maken !\r\nWat bedoel je met \" meerdere netwerkenpunt op de pc\" ?????\r\nKan je hier verder mee ??
Link naar reactie
[QUOTE=troef;645995]\r\nWat bedoel je met \" meerdere netwerkenpunt op de pc\" ?????\r\n[/QUOTE]\r\nJe tikt in je openings post: [QUOTE] Als ik op mijn PC het Netwerkcentrum open krijg ik het beeld met PC ----meerdere netwerken ------internet, maar op de laptop heb ik alleen maar...... :[/QUOTE]\r\n\r\nAls je de handleiding bekijkt:\r\n [url]http://www.tp-link.com/Resources/document/TL-WR740N_741ND_User_Guide.pdf[/url] \r\nen dan vanaf bladz. 9 tot en met 14, dan lees je dat, als je met kabel bent verbonden met de router je de netwerknaam en de netwerksleutel uit kunt lezen, of wijzigen als je die niet meer weet.\r\n\r\nDe instellingen van de router zijn goed, anders had je met pc en tel. geen verbinding.\r\n\r\nHet probleem zit in de laptop. \r\nHeb je de driver van de wlan kaart al opnieuw geïnstalleerd?\r\n\r\nHeb je gekeken in de handleiding van de laptop, of er een knopje of schakelaar is om de wifi verbinding aan of uit te zetten?\r\n\r\nHeb je rechts onder op de taakbalk een groen \"trapje\" van je wifi verbinding? \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
1) Dat trapje, als je daar met links op klikt zie je dan je eigen netwerkje? Zo ja klik daar 1 keer op en kies verbinding maken. Daar vul je het netwerkwachtwoord van je draadloze router in. (Dat is niet hetzelfde als van de provider en het is hoofdletter gevoelig.\n\nLukt dat niet: ga dan via het configuiratie scherm naar het netwerkcentrum. Kies daar links voor \"Draadloze netwerken beheren\" en verwijder daar alle netwerken die er staan. Begin dan weer bij 1.\n\nNiek
Link naar reactie
Nog 1 ding proberen: Ga naar de site van de fabrikant van de laptop. Kies iets van \"Ondersteuning\" / \"Downloads\" of \"drivers\" zoek jou model en type laptop (zie sticker onderzijde laptop) en download en installeer de laatste driver voor de Wlan netwerk kaart. Kijk of je daarna draadloos verbinding kan maken, of in elk geval een netwerk ziet via het \"trapje\". \n\nLukt dit niet, dan vrees ik dat het netwerkkaartje het toch heeft begeven. \nAls je geen garantie meer hebt, zou ik in dat geval een usb wifi insteek kaartje kopen (ong. 12 euro) en daarmee verbinding maken.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...