Ga naar inhoud

Afbeeldingen taggen en omschrijven in 1x


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Volgens mij hadden we vroeger een apart programma wat dit kon.\r\n\r\nDit is wat ik graag wil.\r\nIk heb tigtallen foto\'s. Deze zijn op en bepaalde plek gemaakt. Nu kan ik in ACDSee (ik heb een oude 3.1 versie) aangeven wie de auteur is, welke datum en waar ze zijn gemaakt (titel, datum, omschrijving). Dat is dan echter alleen weer in de eigenschappen van Acdsee te zien. Dus die slaat dat niet op in de plek waar windows verkenner dat ziet.\r\n\r\nNeem ik de eigenschappen van de afbeelding in de verkenner dan zijn onder \"samenvatting\" dingen als titel, auteur en omschrijving etc. allemaal leeg.\r\nNu is dit wel met de verkenner los te doen, maar alleen stuk voor stuk, dat is teveel werk.\r\n\r\nIk wil graag het volgende:\r\n1.) Alle foto\'s tegelijk selecteren en daar titel en auteur en datum in aangeven. In het titelvak wil ik graag een bepaalde locatie (bijv. plaatsnaam) gebruiken.\r\n2.) Liefst zo\'n wijze dat een ander dat niet meer simpel met de verkenner wijzigen kan als hij de foto\'s ontvangt, dus zodat er een soort van copyright op zit.\r\n\r\nVolgens mij kon zoiets vroeger met photoshop, als dat zo is, dan wil ik wel een oude photoshop versie downloaden, de cs2 is gratis.\r\nMaar als ik me niet vergis was er ook een speciaal tooltje wat dit kon, maar kan dit nergens meer vinden.\r\n\r\nIemand een idee van een programma\'tje wat deze mogelijkheid biedt?
Link naar reactie
Alvast bedankt voor deze. Had met google gezocht in het NL met de term afbeeldingen erbij, had op deze wijze er nog niet aan gedacht.\nHeb al een paar dingetjes kunnen vinden.\n\nAlleen had ik graag iets gehad wat ook aan voorwaarde 2 voldoet dus ik wacht nog even verdere reacties af. Maar alvast bedankt voor dit antwoord, dat hielp ook al!(Y)
Link naar reactie
Die eigenschappen kun je gewoon voor alle bestanden tegelijk aanpassen hoor. Kwestie van meerdere bestanden selecteren en daar dan de eigenschappen voor ophalen - als je dan iets invult is dat voor alle bestanden gelijk klaar.\n\nDat blokkeren lukt echter niet. Als jij het erop zet, kan een ander het er net zo makkelijk weer afhalen. De enige manier om dat te doen is met een logo in de afbeelding, of een watermerk.
Link naar reactie
[quote]Kwestie van meerdere bestanden selecteren en daar dan de eigenschappen voor ophalen - als je dan iets invult is dat voor alle bestanden gelijk klaar.[/quote]\nNope, dat werkt dus niet, anders had ik het niet gevraagd.;)\nDan zijn namelijk die velden die je normaal kunt invullen blanked-out, kun je dus niets meer in zetten.\n\nDat blokkeren kan ook. Ik weet alleen niet meer met welk programma. Vroeger had ik iets daar zette ik de omschrijving in een plaatje. Dan kreeg ik met de verkenner hetzelfde effect, kon wel kijken, maar het was blanked-out. Veranderen ging niet meer. Dat moet je dan weer met een programma\'tje doen.\nMisschien is dat XP of met service packs ofzo weer vervallen, want waar ik nu over spreek is wel erg lang geleden, volgens mij was dat in de tijd van windows 95.\n\nEen logo of watermerk verpest de afbeelding, dat kun je namelijk zien, dus dan probeer ik het wel met een van die tooltjes die er te vinden zijn, dan maar zonder beveiliging. Toch bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
@JohnL: Ik had verzuimd te zeggen dat ik hoofdzakelijk nog met XP werk.\nWat jij zegt is met windows 7 wel gewoon mogelijk, met XP helaas nog niet. Dit even om verwarring/misverstanden te voorkomen.\n\nVoor geinteresseerden die oko nog op XP zitten, er zijn leuke dingen te doen met tools als Faststone Foto Resizer (bijv. snel watermerk inbrengen) en Metaeditor voor exif data.
Link naar reactie
Oh op die wijze. Ik heb echter geen verlies aan scherpte.\nDe foto\'s zijn nog steeds even scherp, maar als ik er een watermerk in duw en de foto was van tevoren bijv. 2,1 MB dan is hij nadat het watermerk er in zit nog maar 1 MB ofzo. Dus tja, welke data gaat dan verloren, ik weet het ook niet, dat vraag ik me wel af.\n\nKwaliteitsverlies kan ik zo op het eerste oog niet zo vlug zien, maar misschien zit dat weer ergens anders in. Ik heb geen flauw idee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...