Ga naar inhoud

verbinding van router naar laptop


Anoniem2

Aanbevolen berichten

draadloos neem ik aan? Kijk dan eens of er in de buurt een netwerk is met dezelfde naam. Trek daarvoor je eigen router even uit de stroom. Dan kijken of er netwerken zijn met dezelfde naam. Als dat zo is, geef dan je eigen netwerk een unieke naam.\nIs dat niet het geval, ga dan op zoek naar het tooltje InSSIDer. Hiermee kun je zien welke kanalen de netwerken in de buurt gebruiken. Zoek het kanaal dat het minst gebruikt is en het minste overlap heeft met andere netwerken. Als je eigen router uit staat kan InSSIDer je dat automatisch vertellen. Anders even zelf goed kijken. Stel het optimale kanaal in op je router.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;644588]draadloos neem ik aan? Kijk dan eens of er in de buurt een netwerk is met dezelfde naam. Trek daarvoor je eigen router even uit de stroom. Dan kijken of er netwerken zijn met dezelfde naam. Als dat zo is, geef dan je eigen netwerk een unieke naam.\r\nIs dat niet het geval, ga dan op zoek naar het tooltje InSSIDer. Hiermee kun je zien welke kanalen de netwerken in de buurt gebruiken. Zoek het kanaal dat het minst gebruikt is en het minste overlap heeft met andere netwerken. Als je eigen router uit staat kan InSSIDer je dat automatisch vertellen. Anders even zelf goed kijken. Stel het optimale kanaal in op je router.[/QUOTE]dank je wel
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. De laptop blijft maar uitschakelen. Om in te schakelen geef ik mijn netgear router de opdracht om te herstellen. Soms lukt het wel en soms ook weer niet, met de volgende foutmeldingen......adapter uitgeschakeld........dhcp server werkt niet.......dns ongeldig. Het blijft maar aantobben. Is er nog iemand die mij van dit probleem kan afhelpen. Misschien is het wel een foute router instelling. Ik weet het niet meer. Dank je wel
Link naar reactie
Als je een router koopt, staan de instellingen in principe prima voor basis gebruik. Soms moet je zelf het wifi netwerk beveiligen.\nWelke instellingen heb je gewijzigd?\nHoe ver zit je bij de router vandaan en is het probleem er ook, als je in de ruimte zit, waar je router ook staat?\nHeb je nog gekeken, welke netwerken in de buurt zitten?\nAls de verbinding uit gevallen is na de slaapstand, kan je bij de energie instellingen van je wifi netwerkkaart het vinkje weghalen bij : Dit apparaat mag worden uitgeschakeld om energie te besparen.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Jro;645674]Om in te schakelen [B]geef ik mijn netgear router de opdracht[/B] om te herstellen. Soms lukt het wel en soms ook weer niet, met de volgende foutmeldingen......adapter uitgeschakeld........dhcp server werkt niet.......dns ongeldig. [/QUOTE]\nJe bedoelt dat je je eigen netwerk in Windows opdracht geeft te herstellen, niet je router ?\n\nDe tip van Niek hierboven dacht ik ook aan, want \'[I]Adapter uitgeschakeld[/I]...\' daar is door jou geen opdracht voor gegeven (hiermee wordt de wifi adapter van je laptop mee bedoelt, dus niet je router of zo), dus misschien dat het energiebeheer het uitschakelt. Dat vinkje staat onder de tab \'[I]Energiebeheer[/I]\', als je rechtsklikt op de adapter en voor \'[I]Eigenschappen[/I]\' kiest.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...