Ga naar inhoud

Start niet meer met schijfcontrole


Aanbevolen berichten

Help !\r\n\r\nBeste Lezers,\r\n\r\nIk heb het volgende probleem.\r\n\r\nIk had bij schijfcontrole ingesteld dat deze zou starten bij de volgende herstart. Toen de computer herstart, maar nu gebeurt er helemaal niks meer. Ik krijg een zwart scherm en dat was het dan.\r\n\r\nHeeft iemand een idee hoe ik me hier uit kan redden.\r\n\r\nDe schijfcontrole ging ik doen omdat mijn HP Homeserver dit aanrade. Dez kon namelijk geen back up meer maken. \r\n\r\nNu heb ik dus een groot probleem, geen back up en een laptop die niet wil starten. Een herinstallatie zie ik eigenlijk niet zitten, want dan ben ik alles kwijt.\r\n\r\nAlvast bedankt voor de reactie\'s.\r\n\r\nDennis
Link naar reactie
Her installatie zal nog niet nodig zijn. \nVertel eens of je nog wel beeld ziet en zo ja welke tekst?\nKan je nog in veilige modus opstarten (F8 persen, vlak voordat Windows start)\n\nEn gaat het nu, over een schijfcontrole van de HD in de laptop, of een schijfcontrole van een HD in de HP Homeserver?\n\nNiek
Link naar reactie
Alvast bedankt voor de reactie\'s\r\n\r\nHet gaat om de laptop. Alleen de homeserver maakt geen backup meer van mijn laptop.\r\nMijn vrouw der Laptop word wel gebackupped, dus denk niet dat het aan de HP Homeserver ligt.\r\n\r\nMet F8 ben ik een eindje verder gekomen.\r\n- Veilige modus werkt niet (Blijft op den duur hangen)\r\n- Heb gekozen voor laatste goede configuratie (werkte wel)\r\n\r\nHeb de schijfcontrole ook nog laten lopen, ging nu wel. maar gaf geen problemen.\r\n\r\nDe back-up werkt nog steeds niet. blijft dezelfde melding geven. (zie afbeelding)\r\n\r\ngebruikte besturingsysteem is Win 7 pro 64 bit.\r\n\r\nBedankt weer.\r\n\r\nDennis
Link naar reactie
Als je nu eerst in veilige modus (of hoe je dan nu ook opstart) je data veilig stelt op een externe schijf, dan ben je dat probleem voor.\n\nHeb je de chkdsk uitgevoert (op alle schijven) met de /f /r optie en heb je het log van de controle nog nagekeken?\nHet log van de chkdsk kan je vinden in de logboeken van Windows Toepassingen.\nHet is GEEN foutmelding, maar een normale melding met als \"bron\" \"wininit\". De melding zal staan op de datum en tijdstip einde van de de controle. Door er dubbel op te klikken, krijg je een uitgebreid verslag van de controle \nPlaats het log even hier als je wilt.\n\nAls je de melding niet kunt vinden, kan je altijd nog HDTune downloaden [url]http://www.hdtune.com/[/url] en daar op het vierde tabblad een VOLLEDIGE schijfcontrole doen op alla harde schijven. (meestal heeft een laptop maar 1 schijf) \n\n1 of meer rode blokjes is (voor mij) einde oefening harde schijf. \n\nDe server heeft duidelijk moeite om de data van je harde schijf te lepelen.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=deke32;642065]\n- [B]Veilige modus[/B] werkt niet ([B]Blijft op den duur hangen[/B])\n- Heb gekozen voor [B]laatste goede configuratie (werkte wel)[/B][/QUOTE]\nDat is een beetje tegenstrijdig, waarschijnlijk krijg je in gewone modus toch ook problemen als het in Veilige Modus op den duur vastloopt.\n\nLijkt een hardware probleem...\n\nIk zou een tooltje van de harddisk-fabrikant downloaden om een test op die harde schijf uit te voeren.\n\nHdtune uit Niek\'s link kan ook, en ook [url=http://www.almico.com/speedfan.php]Speedfan[/url] waarvan ik graag een kopie van de [I]online analyse[/I] op de tab S.M.A.R.T. zou willen zien (eerst de schijf kiezen).\n\nVoor alles eerst die backup van je data maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...