Ga naar inhoud

dubbele gebruikers en bestanden op C: en D:


Aanbevolen berichten

Mijn C: schijf raakt aardig vol en nu ontdekte ik dat veel bestanden en gebruikers dubbel voorkomen: \"C:\\Documents and Settings\\\" \"D:\\gebruikers\\\".\r\nIk wil alle gebruikersbestanden alleen op D: hebben en ook de instellingen zo maken dat nieuwe gegevens op D terecht komen.\r\nHoe doe ik dat?\r\nMijn PC draait op Windows 7.\r\n[URL=\"http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=76457\"]Hier [/URL]staat iet over deze situatie, maar daar kom ik niet uit.
Link naar reactie
C:\\Documents and Settings is een map die normaal niet zichtbaar is in Windows 7, tenzij je beveiligde systeembestanden zichtbaar zet in de map opties. Deze map kun je ook niets mee, als het goed is. \n\nDe map \"Gebruikers\" staat standaard op dezelfde partitie als Windows en bevat in Windows 7 de gebruikers bestanden.\n\nIn XP stonden in de map C:\\Documents and Settings wel de gebruikers en hun data.\n\nDus mijn vraag is: Wat staat er bij jou dan in C:\\Documents and Settings ?\nEn staat Windows op dezelfde partitie als \"Gebruikers\" \n\nHoe groot en hoevol zijn alle schijven/partities\n\nNiek
Link naar reactie
Hallo Niek\nBedankt voor je reactie.\n\nOp C: staan Windows 7 en alle programma\'s.\nDe gebruikersbestanden horen allemaal op D: te staan.\n\nVolgens \'Mijn Computer\' raakt de C: schijf vol. Nog 3,6 Gb van 67 Gb beschikbaar. Dus heb ik alle bestanden zichtbaar gemaakt om te kijken waar dat aan lag.\nIk heb een map C:\\[B]Gebruikers [/B]met submappen voor de 4 gebruikers op mijn PC en ook voor Default, Openbaar en UpdatusUser. Ik heb bestanden van C: naar D: kunnen verplaatsen, waardoor nu 7,4 gb beschikbaar is. Maar waarom staan al die mappen daar? Ze nemen nog 5 gb in!\n\nOp D: heb ik de map \'[B]Documents and Settings[/B]\' met daaronder 4 mappen: \'Mijn documenten\', 2 gebruikers en \'Default\'. Deze schijf van 115 gb is half leeg.
Link naar reactie
Doe eerst een schijfopruiming en verwijder alle herstel punten behalve de laatste.\r\n\r\n ongeveer 15 % vrije ruimte op :C is nodig om Windows goed te laten werken.\r\n\r\n\r\n[url]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/working-with-files-and-folders[/url]\r\n\r\nEn scrol even hier naar toe.\r\n\r\n Bestanden en mappen kopiëren en verplaatsen.
Link naar reactie
Als je met rechts op deze computer klikt en je kiest \"beheren\" dan zie je \"Schijfbeheer\" staan. \nKlik daarop. \nKlik daarna met rechts op de D: partitie (alleen als c en d partities zijn van 1 schijf) en kies: \"Volume verkleinen\" \nHierna kan je als het goed is volume C: vergroten met de ruimte die vrij is gekomen. \n\nMaak vooraf altijd EERST een backup van je data!!!!\n\nJe kunt niet straffeloos zomaar mappen verplaatsen van C: naar D: (Dan stopt Windows met werken) De map Documents and settings is een map in Windows 7 die normaal niet toegankelijk is en op de schijf staat waar Windows ook staat.\n\nOP je C: schijf moet met een grootte van 67 GB dus minstens 11 GB VRIJ blijven (15%) om Windows fatsoenlijk te kunnen laten werken. \nDe mappen die je noemt\n [QUOTE]met submappen voor de 4 gebruikers op mijn PC en ook voor Default, Openbaar en UpdatusUser[/QUOTE] \n behoren gewoon bij Windows en vindt je in elke Windows 7 installatie terug. \n\nNiek
Link naar reactie
Heb je alle programma`s en eventueel spellen ook op de C schijf ge\"nstalleerd?\r\nNormaal is Windows 7 standaard installatie met updates echt niet 60GB ofzo....\r\nMogelijk kan je sommige programma`s even verwijderen van de C schijf en opnieuw installeren op de D schijf. Kies bij zulke installaties dan voor Aangepaste installatie.
Link naar reactie
[QUOTE=LoesW;640542]Ik snap nog steeds niet waarom er voor alle gebruikers gegevens op de C: schijf staan i.p.v. alles op de D: schijf. [/QUOTE]\r\n\r\nWindows is gemaakt om te kunnen werken met 1 partitie. Standaard gaat dus alles naar de C. Wil je dat niet, dan is het aan jou als eindgebruiker om dat te veranderen.\r\n\r\nJe kunt in principe de hele gebruikers-map naar de D verplaatsen, maar dat is echt iets voor gevorderden. Ik weet niet of je jezelf als dusdanig beschouwt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...