Ga naar inhoud

welke windows 8 kopen?


Aanbevolen berichten

ik heb een hele mooie vrij nieuwe samsung laptop met windows 7. daar heb ik nooit met plezier mee gewerkt. (geef mij - nog steeds - maar windows-xp!) ik wil nu w7 eraf gooien en windows 8 erop zetten. nu heeft bolcom... \r\n\r\n[url]http://www.bol.com/nl/l/computer/software-besturing-office-windows/N/7010+1283+1285+5260+7373/index.html?Referrer=ADVNLGOO00201373081gol[/url]\r\n\r\n... microsoft windows pro 8 voor net geen 100 euro in de aanbieding. op dvd. maar ik kan nergens vinden dat het ook gewoon als \'hoofd\'-OS kan worden geïnstalleerd, dus op een schone C-schijf, zeg maar, i.p.v. windows 7, of er overheen, en dan GEEN giga map windows.old!\r\n\r\nenig idee of dit kan en hoe dat moet ? bedankt alvast!
Link naar reactie
Kan ook gewoon een verse installatie met de Upgrade van W8 gewoon in het opstartmenu kiezen voor nieuwe Install.\r\n\r\nMocht er per ongeluk toch nog een map Windows old opduiken via schijfopruiming kan die dan verwijderd worden.\r\n\r\nWindows 8 pro is wel aan te bevelen.\r\n\r\n\r\nKijk even verder voor prijzen op.\r\n\r\n[url]http://tweakers.net/categorie/404/besturingssystemen/producten/#filter:q1ZKKkrMS_FMKVayijY3MYrVUSpITE8NzqxKVbIyNQDyijKTU30TK5SsDA3g3Mw8JSuDWgA[/url]
Link naar reactie
[URL=http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/upgrade-to-windows-8]\"Als u daar de voorkeur aan geeft (en deze optie beschikbaar is in uw land/regio) kunt u de upgrade ook op dvd kopen in een aangesloten winkel. Houd er rekening mee dat als u de upgrade uitvoert vanaf een dvd, Windows op uw pc geïnstalleerd moet zijn op het moment dat u de upgrade start. Wanneer u de harde schijf opnieuw wilt formatteren, kunt u dit doen zolang u uw pc maar vanaf het medium opstart en vervolgens uw harde schijf formatteert gedurende de installatiefase van Windows, en niet daarvoor.\"[/url]\r\n\r\nDat houdt inderdaad in dat er een schone installatie kan worden uitgevoerd rekening houdend met wat daar staat.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;638545]Het verschil tussen Windows 8 en XP is nog veel groter. Dus als Win7 je niet bevalt denk ik dat Win8 ook zomaar eens niet zou kunnen bevallen. En zonder touchscreen kun je het wat mij betreft beter bij Windows 7 houden.[/QUOTE]\r\n\r\nEn daar ben ik het volledig mee eens. \r\nIk adviseer Kwirinus eerst eens even een pc winkel binnen te lopen en te vragen, of je even met een pc (zonder touchscreen) mag spelen met W8 erop.\r\nIk vermoed, dat je luidt snikkend de winkel verlaat.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=kwirinus;638530]dank. kan dit kloppen?! (te mooi om waar te zijn!)\r\n\r\n[url]http://tweakers.net/pricewatch/319705/microsoft-windows-8-pro-%28upgrade%29.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nIs ook te mooi om waar te zijn, het is een upgrade en die kan niet op de normale manier worden geregistreerd bij Microsoft, na nieuwe installatie van enkel Windows 8 bel je met Microsoft en dan moet je het oude serienummer van Windows 7 bijdehand houden en krijg je van het een code die je op hun aanwijzing ergens moet invullen. Schrijf die code op zodat je hem kunt hergebruiken als er wat mis gaat.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;638587]Is ook te mooi om waar te zijn, het is een upgrade en die kan niet op de normale manier worden geregistreerd bij Microsoft, na nieuwe installatie van enkel Windows 8 bel je met Microsoft en dan moet je het oude serienummer van Windows 7 bijdehand houden en krijg je van het een code die je op hun aanwijzing ergens moet invullen. Schrijf die code op zodat je hem kunt hergebruiken als er wat mis gaat.[/QUOTE]\r\n\r\nPuur Onzin \r\n Bij die upgrade zit een activatie kaart met de geldige licentiecode, \r\n Als die geaccepteerd word , gaat het activeren bij Microsoft vanzelf.\r\n\r\nIk heb voor 17 stuks Windows 8 pro Upgrades nog niet met Microsoft gebeld .
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;638549]En daar ben ik het volledig mee eens. \r\nIk adviseer Kwirinus eerst eens even een pc winkel binnen te lopen en te vragen, of je even met een pc (zonder touchscreen) mag spelen met W8 erop.\r\nIk vermoed, dat je luidt snikkend de winkel verlaat.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nJa niet iedereen kan met nieuwe software overweg . :):arrow::rolleyes:\r\n\r\nVaak is iets te weinig geduld de oorzaak.:o\r\n\r\n\r\n[url]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/desktop[/url]\r\n\r\n\r\n..
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;638594]Ja niet iedereen kan met nieuwe software overweg . :):arrow::rolleyes:\r\n\r\n..[/QUOTE]\r\n\r\nNiet overweg kunnen is niet de oorzaak. Als ik 5 keer moet klikken om een basis W8 pc alleen maar uit te zetten is dat zinloos en inefficiënt. \r\nEn dat het met allerlei aanpassingen en instellingen \"een beetje werkbaar\"is te maken weet ik.\r\nMaar ik krijg niet voor niets gloednieuwe pc\'s met W8 binnen, met in paniek zijnde eigenaren, met het verzoek er weer W7 op te zetten.\r\n\r\nJe trekt weer heel wat conclusies Dutch\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ik werk zonder aanpassingen en heb prima ervaring met W8\r\n En die draag ik ook over naar mijn [ klanten ] kennissen nog geen klacht gehad.\r\n Allemaal erg blij en dat alles zonder Touch screen.\r\n\r\n Misschien zijn ze in het wilde westen wat ongeduldiger .\r\n\r\n En als het alleen op die startknop vast zit . ??\r\n\r\n Met Alt + F4 regel je snel wat je wil uitzetten herstarten etc.etc.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;638587]....na nieuwe installatie van enkel Windows 8 bel je met Microsoft en dan moet je het oude serienummer van Windows 7 bijdehand houden...[/QUOTE]\nHeb je #5 gelezen ? Formatteer je dan wel vanuit het installatiemenu van de upgrade DVD, dus met de oude Windows (XP, Vista, 7) nog op die partitie ?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;638597]Heb je #5 gelezen ? Formatteer je dan wel vanuit het installatiemenu van de upgrade DVD, dus met de oude Windows (XP, Vista, 7) nog op die partitie ?[/QUOTE] Nee! ik installeer de Windows 8 upgrade op een \"[U]schone schijf[/U]\" met de bijgeleverde code.\n\n[QUOTE=Desperado;638593]Puur Onzin \n Bij die upgrade zit een activatie kaart met de geldige licentiecode, \n Als die geaccepteerd word , gaat het activeren bij Microsoft vanzelf.\n\nIk heb voor 17 stuks Windows 8 pro Upgrades nog niet met Microsoft gebeld .[/QUOTE]\nNee! Geen onzin! Al drie keer een schone installatie gedaan met een compleet Windows 8 upgrade pakket hier in het dorp.\nWindows 8 vraagt tijdens de installatie netjes om de licentiecode die op het kaartje staat, en na invullen gaat deze verder met installeren.\nMaar na de installatie wil Windows 8 deze niet activeren bij Microsoft.\nOm alles werkend te krijgen en de updates te kunnen downloaden moet je en handmatig activeren bij Microsoft, én je zult om alles te kunnen doen met Windows 8 ook met een Outlook of oude Hotmail account moeten registreren Microsoft. En om nog meer te kunnen doen moet je er een Paypal of creditkaart account aan toe moeten voegen.\n\nErgo Windows 8 [U]Upgrade[/U] installatie over oude Windows versie geen problemen (wel met Outlook of oud Hotmail account registreren bij Microsoft, Gmail adres lukt overigens ook:p om meer rechten te krijgen).\n\nWindows 8 [U]Upgrade[/U] installatie zonder oude Windows versie dient handmatig bij Microsoft te worden geactiveerd om updates te kunnen installeren (ook nu met Outlook of oud Hotmail account registreren bij Microsoft, Gmail adres lukt overigens ook:p om meer rechten te krijgen).\n\nOverigens zijn de mensen bij Microsoft zeer aardig en behulpzaam.\n\nJe krijgt een wachtwoordsleutel en deze dient je hier ( tik in het startscherm \"uitvoeren\" en daarna \"msdt\" zonder aanhalingstekens) worden ingevuld, zie plaatje
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;638602]Nog nooit meegemaakt ???\n\n En dit helemaal niet ........wactwoordsleitel ;):D:eek:[/QUOTE]\n\nAl aangepast, het is wat met die slakken;)\n\nKun jij overigens op al die computers werkelijk alles doen, ook de admin gerelateerde dingen. En alle updates van Windows 8 ophalen en installeren??
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;638601]Nee! ik installeer de Windows 8 upgrade op een \"[U]schone schijf[/U]\" met de bijgeleverde code.[/QUOTE]\r\nMaar dan is het begrijpelijk dat MS om activatie + oude licentiecode van vorige Windows vraagt, de installatie kan zelf niet meer nagaan of die oude er op stond. Dat zou alleen kunnen als MS de installaties zo aanpast dat je twee licentiecodes in moet voeren, want ik begrijp je wens om met een schone partitie te beginnen.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;638616]Maar dan is het begrijpelijk dat MS om activatie + oude licentiecode van vorige Windows vraagt, de installatie kan zelf niet meer nagaan of die oude er op stond. Dat zou alleen kunnen als MS de installaties zo aanpast dat je twee licentiecodes in moet voeren, want ik begrijp je wens om met een schone partitie te beginnen.[/QUOTE]\r\n\r\nPrecies! En dan kun je na de installatie niet activeren nog updaten voordat je gebeld hebt met Microsoft en de instructies betreffende de code hebt uitgevoerd.:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...