Ga naar inhoud

Waarmee kun je een Android apk bestand editen


Aanbevolen berichten

Ik wil in een apk bestandje kijken met de Windows computer.\n\nDus niet om te veranderen, alleen om te kijken wat er in zit.\n\nKom ik dingen tegen als apk multitool of apk manager, wat je weer moeilijk moet downloaden met een downloadmanager met weer een hoop zooi natuurlijk.\nHoe het werkt weet ik niet.\nIs er niet een makkelijk dingetje om zoiets te openen en te bekijken?
Link naar reactie
Dar zou ik niet aan beginnen Desperado, dat is hele algemene tekst wat bij iedere extensie (niet alleen apk) past, en bedoeld is om je het programma te laten downloaden en installeren. \n\n\nAPK is een ingepakt bestand, en je hebt kans dat je het kan openen zoals je een .ZIP bestand opent. Maar het zou ook kunnen dat je eerst de apk extensie moet vervangen door een .zip extensie, dus maak een kopie, en hernoem het in .zip. En dan proberen uit te pakken zoals je gewend bent.\n\n[url=http://www.file-extensions.org/apk-file-extension]\"Android package file uses ZIP compression algorithm. The content of APK archive is accessible by compression utilities such as WinRAR, WinZIP etc. To open APK archive in compression utility, rename file extension APK to ZIP.\"[/url]
Link naar reactie
Om een Android apk te kunnen bekijken om bijvoorbeeld de afbeeldingen te bekijken heb je aan[URL=\"http://www.7-zip.org/download.html\"] 7Zip [/URL]voldoende, om eventueel de datafiles te editen heb je een Android editor als[URL=\"http://androclubapps.blogspot.nl/2013/02/droidedit-pro-code-editor-v1172-full-apk.html\"] DroidEdit Pro (code editor)[/URL] nodig of [URL=\"http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=890199\"]deze[/URL].\nDe plaatjes die je tevoorschijn haalt met 7Zip kun je uiteraard gewoon bewerken als elke jpeg. \nEn omdat Android met Java werkt zul je ook Java op de PC moeten hebben staan.\n\nJe hoeft overigens met 7Zip niet de extensie te veranderen naar zip 7Zip herkent apk als een zipbestand.
Link naar reactie
Het gaat om het vinden van het taal bestand.\nZoals in TORQUE moet een tekstbestand zitten.\nEen gedeelte is Engels maar een ander deel is Nederlands.\nHoe kun je zoiets terug vinden en aanpassen?\nEr zijn meer van die apps die half vertaald zijn. (apk bestanden bewerken op computer)
Link naar reactie
Je bedoelt zoiets?? [QUOTE]This is a translation file for NL \n#Sun Jun 12 16:29:21 GMT+01:00 2011\nIntakeManifoldPressure=Inlaatspruitstuk druk\nCantheadaptertalkOKtothevehicleECU=Kan de adapter communiceren met de ECU van de auto?\nGeneralPreferences=Algemene Voorkeuren\nFaultcode[=Fout code: [\nLogwhenTorqueisstarted=Begin met loggen wanneer Torque gestart wordt\nVehicleWeightkg=Voertuig gewicht(kg)\nRecordtrip=Rit opnemen[/QUOTE]\n\nDit is geopend met 7Zip en de file komt uit de map \"assets\" en is geopend met kladblok van Windows, en is dus aan te passen en op te slaan.
Link naar reactie
Inderdaad, bedankt.\nWist je dat het ook te openen is in Winrar, wel iets omslachtiger.\n\nBij deze kun je toevallig de taal zien, maar ik heb een stel apk bestandjes geopend, war ik toch niets over de taal zie, zouden ze dat weer ergens in/achter hebben verstopt, of uiteraard een naam gegeven die op niets slaat.\nOf weer gecodeerd, omdat veel teksten abracadabra zijn. (beveiligd)
Link naar reactie
Het invoeren in Google van de volgende zin (zonder aanhalingstekens) \"how to disasamble a android apk\" geeft zeer veel mooie resultaten om een apk file uit elkaar te trekken, om vervolgens met het volgende programma, gevonden met de zin \"android app builder free\" in Google, weer een nieuwe apk te bouwen naar te eigen behoeften.\nDit bouwen klinkt simpel maar is het niet echt, hoewel je met veel geduld en de nodige kennis van de Engelse taal en het veel lezen van uitleg websites over het maken van een apk file je toch na een halfjaar een redelijke eigen apk file kunt maken.
Link naar reactie
Die verbetering had ik ook opgemerkt, ik ben zelf ook iemand die (indien ongecontroleerd) dat soort woorden absoluut 10x fout schrijft, en daarom dat ik eerst Google raadpleeg. Ook ik heb het eerst ingevoerd voor ik je er op wees ;)\nMaar Google maakt er soms ook vreemde termen van, alleen alles op het gebied van IT wordt het meest netjes verbeterd.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...