Ga naar inhoud

Opstarten zonder display


Aanbevolen berichten

Ik vermoed dat Jaconet eens naar Remote Desktop moet gaan kijken. Dit klinkt als een systeem dat vooral als fileserver of NAS gaat functioneren en dus geen eigen scherm nodig heeft. Met zaken als Remote Desktop kun je vanaf een andere PC op dit ding inloggen en hem op die manier beheren - maar je moet wel eerst op de server de boel goed instellen voordat je hem via het netwerk kan benaderen.
Link naar reactie
Als je op de server XP Pro installeert dan kun je daar Remote Desktop op activeren.\nGeef eerst je \"server\"een vast IP adres (werkt makkelijker, ik gebruik 192.168.1.100 als voorbeeld) en maak een gebruiker aan met een wachtwoord. (Ik gebruik admin met 1234 even als voorbeeld).\nGa naar systeemeigenschappen-> Verbinding van buitenaf en selecteer [B]Gebruikers mogen een externe verbinding met deze computer maken[/B]. bevestig met Toepassen.\n\nGa nu naar een andere (windows) pc welk in het netwerk hangt. Rechtermuisklik ergens op het bureaublad Nieuw -> snelkoppeling. In het vakje Geef de lokatie van het item op type je [B]mstsc[/B] klik op volgende, geef de snelkoppeling een naam (bijvoorbeeld server) en klik op voltooien.\n\nKlik op de nieuwe snelkoppeling, in het vakje Computer type je het IP adres 192.168.1.100, als je nu op enter drukt verbind je met je server waar je op kunt inloggen middels admin 1234.\n\nGebruikersnaam en wachtwoord kun je ook van te voren bij opties invullen en opslaan.\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...