Ga naar inhoud

Slome externe schijf vertraagt


Aanbevolen berichten

OS: Windows 7\r\nIk heb een externe schijf die na een poosje niet gebruiken weer wakker geschud moet worden. Dat duurt ca. 5 seconden. Niet prettig.\r\nPas echt vervelend is dat elke keer dat ik een bestand wil openen of opslaan van/op mijn gewone C-schijf m\'n computer het nodig vindt om eerst die slome externe schijf wakker te schudden terwijl ik die schijf helemaal niet wil benaderen.\r\nIs te voorkomen dat die externe schijf bij elke benadering van het bestandssysteem wordt gewekt? Dus dat de externe schijf alleen wakker gaat worden als ik er echt iets naar ga schrijven of van ga lezen?
Link naar reactie
Doe eens een schijfcontrole op de externe harde schijf met hdtune [url]http://www.hdtune.com/[/url]\n\nDaarna kan je via energie beheer instellen, dat harde schijven wel of niet op energie besparing gaan.\nJe kunt de externe schijf ook even alleen aankoppelen, als je hem nodig hebt en verder met rust laten. \n\nNiek
Link naar reactie
Nee. Bij mij blijven alle schijven gewoon draaien, zolang de pc aanstaat. Een schijf slijt ook van het opspinnen, dus het zal voor de schijf niet uitmaken. En die paar euro stroom, kan er nog wel af. \nEn: Koop een volgende keer een schijf met een aan/uit schakelaar, dat is misschien gemakkelijker. \n\nJe moet bij de \"geavanceerde energie instellingen\" zijn. \nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...