Ga naar inhoud

Windows 8 in dualboot


Aanbevolen berichten

Ik heb een harde schijf van 1 TB die verdeeld is in de partities C, D en E naast de vaste partities aan het begin van de schijf. Ik heb op allerhande manieren geprobeerd Windows 8 in dualboot te installeren, maar dat lukt niet. Ik wil niet op C installeren, want dan wordt het een upgrade van Windows 7. De partities D en E zijn helemaal leeg. Als ik op D of E wil installeren krijg ik de mededeling: \"Windows kan niet worden geïnstalleerd op dit station. De partitie bevat één of meer dynamische volumes die niet voor installatie worden ondersteund.\"\r\nDaarna heb ik geprobeerd te installeren via een virtual hard disk op D of E door met behulp van Diskpart op die partities een virtuele hard disk (VHD) te maken. De installatie op die VHD verloopt vlekkeloos tot bij het bereiken van: \"Installatie van Windows voltooien\". Dan verschijnt de mededeling: \"De opstartconfiguratie van de computer kan niet worden bijgewerkt. De installatie kan niet doorgaan. Wijzigingen die op de computer zijn aangebracht worden niet opgeslagen.\" Daarna verschijnt weer het installatiescherm.\r\nMijn vraag is: kun je op een schijf met dynamische partities werkelijk geen dualboot uitvoeren? Ik heb ook nog geprobeerd, door de E-partitie te verwijderen en in de daardoor ontstane niet-toegewezen ruimte een nieuwe partitie met eenvoudig volume te maken, een installatie uit te voeren, maar ook dat is niet gelukt.\r\nBlijft er maar één mogelijkheid over, namelijk de hele harde schijf formatteren en dan enkelvoudige partities te maken en daarna alles weer opnieuw installeren? Als dat zo is vergeet ik het voorlopig maar.\r\nGraag een \"deskundig\" advies waarvoor bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Ik heb geen Windows 8, dus ken het schijfbeheer niet, maar het moet in schijfbeheer mogelijk zijn om een dynamisch volume ( D: of E: ) om te zetten naar een \'basic\' volume. (basic is Engels, ik denk dat het in het Nederlands een \'simpel\' volume heet ?)\n\nZeker proberen [I]beide [/I]stations te verwijderen en zorgen dat het één stuk niet toegewezen ruimte wordt, en van daaruit opnieuw kijken welke volumes er in aangemaakt kunnen worden.
Link naar reactie
Laat me je even de Engelse vertaling geven, als je die in zijn geheel (zonder gebruik van quotes) als zoekterm gebruikt vind je waarschijnlijk voldoende info:\r\n\r\nWindows cannot be installed to this hard disk space; the partition contains one or more dynamic volumes that are not supported for installation
Link naar reactie
Ik zou alle lege (al dan niet \"dynamische\" partities) verwijderen en dan 1 normale partitie aanmaken van die ruimt. Dan moet een dual boot lukken.\nMits je onder de 4 partities blijft op 1 schijf (de 100MB partitie die W7 aanmaakt mee gerekend)\n\nOver converteren: [QUOTE]Dynamische schijven converteren naar standaardschijven. Wanneer een standaardschijf eenmaal naar een dynamische schijf is geconverteerd, kunt u van de dynamische volumes geen partities meer maken. U moet eerst een back-up van uw gegevens maken of deze verplaatsen en alle dynamische volumes op de schijf verwijderen voordat u de schijf kunt converteren. Zie Een dynamische schijf converteren naar een standaardschijf voor meer informatie[/QUOTE]\n\nZie o.a.[url]http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc757696%28v=ws.10%29.aspx[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
Het ligt er ook nog aan wat voor Windows 8 versie je hebt, als je een volledige versie hebt dan kun je het probleem oplossen zoals Niek aangeeft, maar als je de upgrade versie hebt word het een heel ander verhaal.\nJe moet dan Windows 8 activeren en dat lukt niet als je hem niet over Windows 7 hebt geïnstalleerd. dus heeft een dergelijke installatie geen zin want zonder activatie [U]geen[/U] updates. \nTerwijl bij de activatie van een volledige versie, deze volledig door gaat en na een herstart alle updates netjes ophaalt en installeert.\n\nJe zou na installatie eventueel nog kunnen bellen met Microsoft en het daar uitleggen zodat zij met behulp van je Windows 7 en Windows 8 registratie sleutel een code kunnen genereren welke je dan moet invullen op de door hen aangewezen plaats.
Link naar reactie
Aan Desperado: Ik moet in feite alle partities verwijderen, dus eerst de gehele inhoud van C met behulp van Windows Easy Transfer veilig stellen. En na het aanmaken van nieuwe eenvoudige partities weer terugzetten en ook al mijn programma\'s weer opnieuw installeren.\r\nAan Erikdenhouter: D en E eenvoudige (basic of simpele) partities maken kan wel, maar dan kun je W8 daar niet op installeren. Alleen de hele schijf leeg maken en dan nieuwe eenvoudige partities maken is mogelijk.\r\nNiekie 30: gaf inderdaad aan wat ik hierboven al beschreef.\r\nStroke 33: Ik heb Windows 8 Pro maar dat lijkt me niet het struikelblok. Ik heb intussen ook contact opgenomen met het Forum van de Windows Community en daar hetzelfde te horen gekregen: \"Zolang er één partitie dynamisch is kun je Windows 8 niet dualboot naast Windows 7 installeren\". Ik wou dat ik dat eerder geweten had.\r\nIedereen hartelijk dank voor de hulp en suggesties.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Dit is een goede handleiding om je pc dual boot te maken met Windows 7 en Windows 8, zonder dat de installaties elkaar in de weg zitten:\r\n[URL=\"http://www.windowswebwereld.nl/windows-8/dual-boot-windows-8-windows-7-vhd/\"]www.windowswebwereld.nl/windows-8/dual-boot-windows-8-windows-7-vhd/[/URL]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...