Ga naar inhoud

'automatisch afspelen'schermpje opent steeds


Aanbevolen berichten

Mijn externe harde schijf is een keer foutief verwijderd (precies weet ik het niet, ik was er niet bij) en sindsdien gebeurt het steeds dat er ongevraagd en zonder dat de harde schijf er aan hangt, er een schermpje opent van automatisch afspelen waarop staat :\nDoor systeem gereserveerd ( F )\nHet lijkt dan of hij dan een hele hoop bestanden wil gaan verkennen of afspelen. Als ik naar start ga en alle programma\'s doe kan krijg ik die niet te zien of heel kort, te kort om bijvoorbeeld schijfherstel op te roepen, dat floept allemaal meteen weg. Later komt er een schermpje dat zegt dat F geformateerd moet worden, maar of ik nou formateren of annuleren kies, het werkt niet.\n Via opstarten in veilige modus heb ik wel schijfherstel gedaan naar een tijdstip van voor de foute schijf-afkoppeling maar dat biedt geen soelaas helaas.Virusscan avg en malwarebytes laten niks zien.\nhet is erg storend en lastig. Wat doe ik er aan?
Link naar reactie
Kijk eens in \"schijfbeheer\" te bereiken via een rechtsklik op \"Deze Computer\" en dan \"beheren\" te kiezen, of daar soms iets met F staat, als de schijf is aangesloten. \nGeef de schijf anders daar een andere schijfletter en verwijderen hem daarna veilig.\n\nWat je ook kan doen is in \"Apparaatbeheer\" alle usb poorten verwijderen en daarna opnieuw opstarten, zodat deze opnieuw fris geïnstalleerd worden. \n\nNiek
Link naar reactie
Welke partitie of schijf is op dat moment F: ? \nEn is de externe dat normaal gesproken, heb je die een vaste letter gegeven ?\n\nDe melding is dat \'de schijf[I] in[/I] station F:\' geformatteerd moet worden, het station wordt als een verwisselbaar medium gezien. Heb je misschien ook een kaartlezer in die computer?\n\nHeb je iets van TomTom navigatie geïnstalleerd staan ? Zo ja, probeer de opstart bij boot van het systeem uit te schakelen in MSCONFIG, herstart de PC, en test of het probleem er dan nog is (Type MSCONFIG in de \'[I]Zoeken[/I]\' of \'[I]Uitvoeren...[/I]\' veld.)\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Sorry, wegens ziekte in het gezin ben ik er niet eerder toe gekomen te reageren. Het lijkt wel alsof het systeem een extra partitie heeft aangemaakt of zo. Zie printscreen van schijfbeheer. F gereserveerd door systeem. Kan ik dat ongedaan maken?\nEr hangt momenteel geen externe harde schijf aan.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;639228]F kun je verwijderen .[/QUOTE]\r\n\r\nIk zou dat even niet doen. Er staat normaal in W7 en W8 een systeem partitie van 100/200 MB op elke systeemschijf. Die zorgt ervoor dat je pc opstart.\r\nAls F: die partitie van 100 MB is en je krijgt hem verwijdert (wat ik betwijfel) dan zal de pc niet meer opstarten.\r\nNormaal heeft die 100MB geen schijfletter.\r\nIk vermoed, dat het tooltje met de mooie lijst van devices, dat ik in je eerste scherm afdrukken zag, niet geschikt is voor W7 en dat dit de oorzaak is. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Hier is een methode welke onder Windows XP een mogelijkheid biedt om drivers en vermeldingen van USB apparaten uit het systeem te verwijderen.\n[url=https://docs.google.com/View?docID=0AWYibbEvTz09ZGdidjI4NnpfMjFmc2prdjdoZg&revision=_latest][u]Niet-herkende USB-apparaten repareren via Windows Apparaatbeheer[/u][/url] \n\nOmdat het verwijderen d.m.v. een rechtsklik op een apparaat gebeurt, denk ik dat het onder latere Windows versies ook best te doen zal zijn, mits die mogelijkheid ook daar geboden wordt. Je moet alleen even zoeken of alle getoonde handelingen ook op dezelfde plaats zitten.\n\nIk zou daarmee proberen elk voorkomen van dat volume te verwijderen (een apparaat kan meerdere vermeldingen hebben door gebruik op meerdere poorten), en de schijf niet meer aansluiten voor dat gebeurt is en een herstart van je PC is gedaan, en (!) bij die herstart zou ik ook de stekker van de PC uit het stopcontact trekken, en twee keer op de aan/uit schakelaar drukken. Kleine handeling, maar die verzekert je van een meer \'verse\' boot.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;639247]Als je op het laatste plaatje kijkt staat die partitie gewoon waar hij hoort op :C\n\n\n\n [ATTACH]17589[/ATTACH][/QUOTE]\n\nDus op schijf 0 waar ook D: en die 100MB staan, die nu vermoedelijk schijfletter F: heeft.\nC: is gewoon een partitie op device 0 en F: dus vermoedelijk ook.\n\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;639257]Nee F staat niet op :C\r\n\r\nkijk naar mijn eerste plaatje.[/QUOTE]\r\n\r\nEn hier: \r\n[QUOTE]Desperado Als je op het laatste plaatje kijkt staat die partitie gewoon waar hij hoort op :C[/QUOTE]\r\n\r\nBeweer je van wel? \r\n\r\nTen eerste kan F: nooit op C: staan, want dan heb je een partitie IN een partitie en dat lijkt me niet logisch.\r\n\r\nLees eens goed wat ik tik. \r\nIk heb het over een [B]schijf 0[/B]. Een Device op poort 0 dus. \r\nDaar staan 3 partities op.\r\n1 heet er C: 1 heet er D: en de voorste heet F: Normaal heeft die voorste 100 MB geen schijfletter.
Link naar reactie
[QUOTE=hejonibema;637074]....sindsdien gebeurt het steeds dat er ongevraagd en [B]zonder dat de harde schijf er aan hangt[/B], er een schermpje opent van automatisch afspelen waarop staat :\r\nDoor systeem gereserveerd ( F )\r\nHet lijkt dan of hij dan een hele hoop bestanden wil gaan verkennen of afspelen....[/QUOTE]\r\nAi, ik had niet goed gelezen dat je harde schijf niet aangesloten zit. Vandaar dat jullie met station F: vechten :^)\r\n\r\nWas die externe schijf vroeger station F: of niet ?\r\n\r\nWel wat werk, maar omdat het weer een USB probleem lijkt, zou ik persoonlijk met een reset van het BIOS starten, door de PC uit te zetten, stekker er uit, BIOS batterij verwijderen voor een uurtje, en een paar keer op de aan/uit schakelaar drukken. \r\nDan weer aansluiten en opstarten.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;639279]En hier: \r\n\r\n\r\nBeweer je van wel? \r\n\r\nTen eerste kan F: nooit op C: staan, want dan heb je een partitie IN een partitie en dat lijkt me niet logisch.\r\n\r\nLees eens goed wat ik tik. \r\nIk heb het over een [B]schijf 0[/B]. Een Device op poort 0 dus. \r\nDaar staan 3 partities op.\r\n1 heet er C: 1 heet er D: en de voorste heet F: Normaal heeft die voorste 100 MB geen schijfletter.[/QUOTE]\r\n\r\nEn wie zegt dat die opstart partitie nu F heet .\r\n\r\nF is de Letter van de Externe Schijf ,en die wil niet meer werken
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;639254]Dus op schijf 0 waar ook D: en die 100MB staan, die nu vermoedelijk schijfletter F: heeft.\r\nC: is gewoon een partitie op device 0 en F: dus vermoedelijk ook.\r\n\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nEn wie spreekt zichzelf hier tegen.\r\n\r\nJe kan midden in de nacht wel van alles roepen , kijk maar eerst goed naar de plaatjes.\r\nWant vermoedelijk is echt niet altijd zekerheid.
Link naar reactie
Ik denk dat een systeem herstel behoorlijk terug in de tijd een prima oplossing is, of de externe schijf dan weer geaccepteerd word is natuurlijk de vraag , want die was schijnbaar de oorzaak van het probleem, in samenwerking met de topicstarter .:o:)\r\n\r\nMaar die is al tijden niet meer in beeld gekomen.\r\n\r\nEnige Zekerheid kunnen we krijgen , als topicstarter het formaat van :F partitie kan opgeven .\r\nEn die zou ongeveer 100 mb zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...