Ga naar inhoud

programma installeren en ook kunnen opstarten


Aanbevolen berichten

Ben vanmiddag weer eens aan de gang geweest met Windows 8.\r\nAangezien ik een Asus moederbord heb, wilde ik \"fancontrol\" en \"Probe II\" van Asus installeren, om de pc onder W8 wat stiller te maken en wat dingen in de gaten te kunnen houden.\r\n\r\nIk download de versie voor Windows 8 vanaf Asus keurig in de map \"Downloads\". \r\nIk pak het bestand uit.\r\nIk klik dubbel op de setup.exe en het programma installeert zich.\r\nEn vervolgens helemaal NIETS.\r\n\r\nJa en dan? \r\n\r\nIk heb er [B]geen[/B] tegel bij gekregen om het programma even op te starten om het 1 keer te draaien, voor de gewenste stilte.\r\n\r\nIk kan het niet vinden in Programfiles, Programfiles x86 of Programdata.\r\n\r\nWie weet dus hoe je zo\'n geïnstalleerd programma even kunt draaien?\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Jeroentje94;636905]Begin in de Modern UI gewoon met typen dus. Als je een rechtsklik doet in de Modern UI (niet op een tegel) krijg je onderin een balk met rechtsonder de knop \'all apps\'.[/QUOTE]\r\n\r\nOok bij \"all apps\" staat tie niet.\r\nDe 2 programma\'s zijn echt nergens te vinden. En echt ik heb ze zelfs net nogmaals geïnstalleerd, maar onvindbaar.\r\nIk gebruik W8 overigens nu zonder extra\'s (zoals een bureaublad tool). Gewoon de normale installatie van Windows 8 pro, omdat ik met het basis programma moet leren werken.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
In je register zoeken ? \r\n\r\nAlleen wel op de termen letten. Ik weet dat \'Probe\' een goede is (zonder de II is handiger misschien), maar wat je bij die fancontroller bedoelt weet ik niet. Fan Xpert+ bestaat van Asus, en Q-fan, en misschien nog meer ?\r\n\r\n\"C:\\Program Files\\ASUS\\PC Probe II\\Probe2.exe\" is het doel van mijn snelkoppeling, dus probeer in een opdracht eens [B]probe2.exe[/B] te typen. wie weet staat het programma in het pad, en start het.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;636911]Ga naar de linker hoek - dus onderaan het scherm en klik daar met rechts , op het kleine startscherm.\r\nEn kies daar voor uitvoeren .\r\nKan ook via de zoekfunctie dus daar uitvoeren intypen[/QUOTE]\r\n\r\nDie ga ik morgen proberen Desp. (Door m\'n dualboot, moet ik er opnieuw voor opstarten en heb het nu even te druk onder W7).\r\n\r\nEn Erik: Ja dan vindt ik het programma in het register, maar ja wat dan. Ik kan het niet van daaruit opstarten. Het is toch eigenlijk raar dat je een programma installeert en het nergens kan terug vinden om het op te starten. \r\n\r\nIk weet overigens nu wel, wat dat pingelende geluid is, na de installatie van W8. Het ding meldt daarmee, dat het een driver of ander programma heeft geïnstalleerd. (Ik had ergens die vraag gesteld in een soort algemeen topic over Windows 8 van Burgkop dacht ik).\r\n\r\nKijk Fan Expert II (zo heet tie inderdaad Erik) hoef ik maar 1 keer te draaien en dan blijft die pc stiller. Maar \"AI Suite II 1.02.27 \" (Vroeger Probe) waar het allemaal deel van uitmaakt, moet ik vaker kunnen starten om een beetje zicht te houden en die i7 wat te kunnen \"opvoeren\". \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;636919]\nEn Erik: Ja dan vindt ik het programma in het register, maar ja wat dan. Ik kan het niet van daaruit opstarten. Het is toch eigenlijk raar dat je een programma installeert en het nergens kan terug vinden om het op te starten.[/QUOTE]\nAls je al het voorkomen in het register afloopt, vind je dan niet een pad of uninstallstring met een pad ? Daar kan je misschien meer uit opmaken.\n\n\nMaar ik denk het al gevonden te hebben....\nAI Suite II is waarschijnlijk [url=http://www.overclock.net/t/1325731/asus-ai-suite-ii-for-windows-8-solution]niet compatibel met Windows 8[/url]. Athans, die versie.\n\nMocht je het niet snel kunnen vinden op die zwarte pagina met rode en grijze tekst.... (het lijkt wel of ze je weg willen houden :rolleyes: ) ga bij dat board naar \'Downloads\' net onder de eerste pagina, kies het besturingssysteem, en kijk onder \'[I]Utilities[/I]\'. Daar staat een versie: \n\n[url=http://rog.asus.com/motherboard/gene/rampage-iv-gene/]ASUS AI Suite II V2.01.01 Install Program for Windows XP/Vista/7/8 32bit & 64bit[/url]\n\nToch wat raar dat Asus daar geen melding over heeft.
Link naar reactie
Dat zou ook een oplossing kunnen zijn voor de oude versie, maar hoe die toe te passen is wat vaag want je moet AI Suite opnieuw installeren. Moet je dan vóór het installeren die patch uitvoeren of voor het dé-installeren ?\n\n( Edit:\nAkamai opmerking over de verplichte downloadmanager op de Asus site welke ik hier eerder plaatste is niet van toepassing... ik gebruikte gewoon de verkeerde link op de site :oops: )\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;636922]\nMaar ik denk het al gevonden te hebben....\nAI Suite II is waarschijnlijk [url=http://www.overclock.net/t/1325731/asus-ai-suite-ii-for-windows-8-solution]niet compatibel met Windows 8[/url]. Athans, die versie.\n[/QUOTE]\n\nMaar daar staat in post 1: [QUOTE] The solution in the end was going to the download support page for the ASUS ROG boards because they have support for win8+ai suite II and downloading the ai suite under \"utilities\" there and it worked!. dont know why it doesnt have a version under downloads for my board then???[/QUOTE]\n\nEn dat is precies wat ik als eerste deed. Naar de Asus site gaan en de versie voor W8 opgehaald. \nEr bleek in de uitgepakte map ook een \"appinstall\" te staan. Als ik die uitvoer, kom ik op 4 tegels terecht, die totaal niets, maar dan ook niets met Asus of de tool te maken hebben. (o.a. een tegel voor skydrive).\n\nHet typen in \"Uitvoeren\" werkte ook niet. Hij kan simpel weg na de installatie het hele programma niet vinden op de partitie van W8.\n\nIk laat het even zo. \nIk werk toch nog het meest met W7 op dit moment. \nIn elk geval bedankt voor de suggesties.\nWie weet komt er vandaag of morgen gewoon een update binnen windelen van W8 en heb ik er het juiste tegeltje bij. \n\nThnx\n\nNiek.
Link naar reactie
Asus ROG boards... is dat niet iets anders dan de gewone Asus boards serie, welke heb jij dan ?\nHet is een andere versie die specifiek onder dat moederbord wordt aangeboden, jij hebt V1.02.27 , en daar staat V2.01.01, verschil is wel duidelijk.\n\nEn die eventuele patch is ook niet het proberen waard ? Staat gewoon bij de FAQ van Asus zelf, dus doen zou ik zeggen.\n\nIk lees meer ervaringen dat de bijgeleverde AI Suite II versie op de support CD helemaal niet wil werken.\nHeb je trouwens ook geen icoontje in je systeemvak staan ?\n\nHier nog een vraagje bij Asus, het blijkt dat elk board zo een eigen versie van dat programma geschreven krijgt:\n[url]http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20121225172253818&board_id=1&model=P8Z68-V+PRO%2FGEN3&page=1&SLanguage=en-us[/url]\n\nEn ik denk het langste draadje over het onderwerp nu wel gevonden te hebben:\n[url=http://vip.asus.com/forum/view.aspx?board_id=1&model=P8Z68-V%2FGEN3&id=20120214085940077&p..]\"[I]At first the install application did not want to launch (as many other users reported). So I\'ve tried the patch...[/I]\"[/url]\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Ik heb een P8Z77-V de luxe van Asus. \nEn ja Patch ook uitgeprobeerd, zowel voor als na installatie, maar gewoon niet werken. \nAch er zijn grotere problemen in wereld en mocht ik ooit echt op W8 overgaan, ga ik er een studie van maken. :-)\n\nEn nee de bijgeleverde support cd was voor W7, dus heb alles wat ik nodig gehad gelijk bij Asus opgehaald. \n\nThnx\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...