Ga naar inhoud

Kan geen programma's (exe-bestanden) openen


Aanbevolen berichten

Hoi, ik kan sinds een paar dagen geen programma meer openen. Ik krijg dan meteen de melding van Windows-beveiliging dat deze bestanden niet kunnen worden geopend.\r\nIk heb al geprobeerd in de veilige modus om te kijken of het dan werkt, maar helaas. Ik kan ook geen systeemherstel uitvoeren omdat hij aangeeft dat er geen op staat.\r\nWel kan ik in het configuratiescherm en heb wat progjes gede-installeerd voor de zekerheid.\r\nOok met \"uitvoeren\" kan ik geen progje openen. Wel heb ik door in de veilige modus met opdrachtprompt msconfig kunnen openen en zo bij opstarten alles uit kunnen vinken, en zo ook bij services.\r\n\r\nHeeft iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen zónder dat ik alles moet herinstalleren?\r\nBVD voor uw reactie
Link naar reactie
kan je in veilige modus (of opstartend met de windows-install-dvd) ook geen herstelpunt terugzetten?\r\nin veilige modus uitvoeren: sfc /scannow kan windows herstellen, maar ik zou een virale aanval niet uitsluiten.\r\ndaarom: haal bij kaspersky, avg of wie je wil, een rescuebestand voor op cd of usbstick op, start daarmee de pc en laat m helemaal scannen.
Link naar reactie
Dank voor je reactie.\r\nIk heb de schijf op een andere pc gescant met Mcafee en Malwarebytes, maar heeft niets gevonden.\r\nOok in de veilige modus heeft hij geen herstelpunten. sfc /scannow werkt ook niet. krijg ik ook de windows-beveiligingsfout. In de prompt geeft ie aan dat ie geen verbinding kan maken met de service.\r\nIs dit een virus? of kan ik ergens de windowsbeveiliging uitzetten? (wel als prompt-commando want anders werkt het niet.
Link naar reactie
En kon je in \'Veilige Modus\' wel programma\'s starten ? Msconfig in ieder geval wel, en dat is ook een [B].[/B]exe\n\nLet op, in \'[I]Uitvoeren[/I]\' is het niet voor alle programma\'s mogelijk om ze te starten. Alleen die programma\'s welke in het z.g. PAD (PATH) staan kunnen zo gestart worden, dus dat proberen geeft geen zekerheid, tenzij je ook dan diezelfde melding krijgt.\nHet pad is een verzameling mappen van waaruit executables gestart kunnen worden zonder het volle pad mee te hoeven typen. Je kan (de mappen in) het pad zien door in een opdrachtprompt PATH te typen. \n\nGa naar de programmamap in \'C:\\[I]Program Files[/I]\' om daar de executable te starten.\nOok kan je op een snelkoppeling rechtsklikken, en bij \'[I]Doel[/I]\' zien waar een programma staat (en hoe de executable heet) om het daar te gaan starten. Als je die hele regel kopieert (inclusief dubbele quotes), en je plakt die in \'[I]Uitvoeren[/I]\' (of opdrachtprompt met rechten) dan zou het in principe ook moeten starten.\n\nHet lijkt mij al zo een rechten kwestie, en dat er mappen op je systeem zijn welke niet meer door jou gebruikt mogen worden.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...