Ga naar inhoud

Windows 8 loopt vast tijdens update.


Aanbevolen berichten

  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een fout typen is menselijk, maar daarom kan ik het voor de duidelijkheid vragen of dat ook zo gebeurd is. Het is een feit dat van waar ik- of wij zitten ik- of wij niet kunnen zien wat jij ziet 8-|\n\nWat ik probeerde was het aanreiken van een paar methoden om voor jou zelf te checken of je op de juiste partitie aan het werk bent, want dat is cruciaal.... Ik wilde je niet alle resultaten laten uittypen :D\n\nNu ik het resultaat van de DIR opdracht zie, begrijp ik het beter, maar het is al te laat om van die tweede partitie nog iets te redden, er is opnieuw gepartitioneerd.\n[B]* X:\\sources is de CDrom drive[/B] van waaruit jij een \'[I]command prompt[/I]\' (opdrachtprompt, dat DOS-achtige venster) hebt gestart vanaf de installatieschijf. (Ik had je hier al om gevraagd van waaruit je die had gestart want ik las nergens of je nog een startende Windows had van waaruit dat ook mogelijk is).\n[B]* C:\\[/B] was een vreemde partitie, maar NIET de oude W 7 systeempartitie, daarvoor is 200 mB veel te weinig, laat staan als er ook nog 169 mB van vrij is.\n\nDan heb ik wel als conclusie dat de chkdsk opdracht welke je op C: hebt uitgevoerd [I]niet[/I] je systeempartitie heeft gecontroleerd.\nWelke stationsletter je wel daarvoor had moeten invullen.... nou daar probeerde ik met al die opdrachten DIR [stationsletter] dus achter te komen, of eigenlijk jou daar achter te laten komen door je de map \'[I]Program Files[/I]\' te laten vinden op een station.\n\nWaarschijnlijk had het de tweede partitie geweest, maar die had andere problemen waardoor het niet één twee drie uit te lezen was, die had je met testdisk op een opstartbare schijf moeten proberen te repareren. De partitietabel van de hele schijf was misschien corrupt, en testdisk kan die met een backup van de partitietabel (welke ook op die schijf staat) vergelijken, en die eventueel terugplaatsen.\n\n[QUOTE=Antoinet;636843]\n\nIk werk nu op Windows 8 kan websites enzo bereiken dus ja ik denk dat de C schijf gewoon oké is (en was)[/QUOTE]\nIk denk dus dat je oude systeem partitie (je C: is dat onder een geïnstalleerd Windows) die tweede partitie was die niet goed herkend werd. En ook nooit gescant is met chkdsk.\nStationsletters verschillen heel vaak tussen het WindowsRE (Recovery Environment) en een geïnstalleerd Windows. Ofwel C: onder Windows is vaak niet C: vanaf een opstartbare herstelschijf.\n\nDie systeempartitie die je nu ingericht hebt (en ook de rest van de schijf, hoe je die ook indeelt) moet je echt stevig checken, want de fout die dit alles veroorzaakt heeft is onbekend, en dat Windows 8 nu draait zegt niets.... Bij installatie is waarschijnlijk een snel format gebruikt waarbij niks van de toestand van de schijf bekend wordt. Als er een fout zit in een nog ongebruikt stuk (of ongebruikt bestand...) dan hangt het alsnog.\nDus HDtune inderdaad, en alle partities checken.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Mmmm nee Eric naast je vragen was je al snel met je veroordeling\n[quote]Je hebt al wat problemen om de juiste schijfletters en partities op een rijtje te houden[/quote] Wat ik dan weer wat minder vond.\nTevens heb ik wel degelijk aangegeven dat ik met Hirens boot CD een Windows Xp kan opstarten, misschien had je daar over heen gelezen? (zie reactie #18,#47,#56)\nEn [QUOTE=erikdenhouter;636417]Het is een feit dat van waar ik- of wij zitten ik- of wij niet kunnen zien wat jij ziet[/quote] daarom nam ik dus de moeite om e.e.a. over te typen.\nAan de andere kant was ik in het eerste weekend erop gebrand om W8 weer aan de praat te krijgen en heb lange uren gemaakt, daarna had ik er genoeg van en had geen zin meer om met Eric zijn vragen verder te gaan. \n\nAffin Eric en Niek hartelijk dank voor jullie inzet. HD Tune is nu bezig met een deep-scan (hij ziet inderdaad 160GB) en zodra de test is afgerond geef ik feed-back.
Link naar reactie
Het was op geen enkele manier een veroordeling ? Dit soort dingen zijn hoogst verwarrend als je niet de partitie juist kan benoemen.\n\n\nCheck[I] elke[/I] byte op die schijf, dat was en is even mijn laatste tip. Iets wat je denk ik al wist in je eigen openingsbericht trouwens :wink:\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;636846]Ach als je HDTune [url]http://www.hdtune.com/[/url] nu download (free trail) en je doet via het vierde tabblad een volledige errorscan, dan weet je het. Dan zie je ook gelijk hoe groot de HD bruto is Antoinet.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHoi Niek,\r\n\r\nde 160GB harde schijf is volledig gecontroleerd (Error scan) en hij is volledig Ok!\r\nMet jouw Recuva tip uit het andere topic kan ik eigenlijk alle data terugzetten, maar omdat het vooral films zijn is dat verder niet zo interessant.\r\n\r\nWederom bedankt voor je tips en ondersteuning! 2 uit 2 geslaagd :-) !\r\n\r\n[U]Naschrift[/U];\r\nBetreft de melding over de locked C drive, is de weg om de sectie te deleten en/of te formateren de oplossing die ik veel tegen kwam op het internet. Volgens mij is het een serieus probleem van W8 en daarom doe ik voorlopig maar geen update\'s.
Link naar reactie
De mooiste en beste weg is alle partities in het W8 installatie menu te verwijderen tijdens de installatie van W8. \nDaarna maak je 1 partitie aan met een gewenste grootte en zet daar W8 op. Het overige deel van de harde schijf, kan je later binnen W8 formatteren\nen in gebruik nemen. \n\nIk weet niet of de \"locked drive\" vaak voorkomt. \nWeetje, als je zoekt op google met de juiste termen, kom je vaak veel dezelfde problemen tegen. \n\nVoorbeeld: Toshiba is één van de betere merken laptops. Als ik bij google intik \"Toshiba stuk\" vindt Google 624.000 sites waar dat vermeld wordt. Je kunt dan gaan denken dat elke Toshiba vaak stuk gaat, maar dat is dus niet zo.\n\nIk heb W8 hier draaien gewoon met alle updates en dat werkt prima.\n\nDoe je een upgrade van Vista/XP naar W8 (zonder de oude Windows er eerst af te halen) dan kom ik wel vaak rare problemen tegen. \nMaar nu met een schone installatie verwacht ik geen gelockte drive meer.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;636885]Updaten doet W8 automatisch . :)[/QUOTE]\r\n\r\nNee hoor die optie kun je zelf aan of uit zetten.\r\n\r\n@Niek, zoals zoveel mensen, hebben wij ook via W7 een trial upgrade van W8 geprobeerd en later W8 gekocht. Als MS deze optie verkoopt mag je ervan uitgaat dat deze upgrade goed werkt.\r\nAls W8 alleen werkt via een clean install dan dient Windows dat aan te geven.\r\n\r\nMogelijk werk je via een PC. Wat ik tegen kwam is dat als W8 uitvalt (wat makkelijk bij een laptop kan gebeuren) W8 deze problemen van een locked drive oplevert. In ieder geval was het gelukkig niet waarvoor je vreesde, de HD is helemaal gezond.\r\n\r\nAls ik W8 opnieuw ga installeren en al de partities verwijder, moet ik dan daarna voor extendet partitie kiezen ? Levert dat een data partitie op? Ik doe dit het liefst tijdens de installatie namelijk.\r\nVoor W8 wil ik dan 30GB vrijlaten en de rest voor data.Ik vraag mijzelf trouwens wel af of als ik een herstelpunt wil aanmaken, 30 GB voldoende is voor W8?
Link naar reactie
16 GB (32 bit) of 20 GB (64 bit) ruimte zie ik regelmatig voorbij komen, dat is dus minimaal .\r\n\r\nDus 30 GB is best krap , dat vraagt om problemen , ik zou voor 60 GB gaan , of nog beter een echt veel grotere Harddisk plaatsen\r\n\r\nIk heb al 26 GB in gebruik en eigenlijk nog niets bijzonders geinstalleerd
Link naar reactie
[QUOTE=Antoinet;636892]\n\n@Niek, zoals zoveel mensen, hebben wij ook via W7 een trial upgrade van W8 geprobeerd en later W8 gekocht. Als MS deze optie verkoopt mag je ervan uitgaat dat deze upgrade goed werkt.\nAls W8 alleen werkt via een clean install dan dient Windows dat aan te geven.\n\nAls ik W8 opnieuw ga installeren en al de partities verwijder, moet ik dan daarna voor extendet partitie kiezen ? Levert dat een data partitie op? Ik doe dit het liefst tijdens de installatie namelijk.\nVoor W8 wil ik dan 30GB vrijlaten en de rest voor data.Ik vraag mijzelf trouwens wel af of als ik een herstelpunt wil aanmaken, 30 GB voldoende is voor W8?[/QUOTE]\n\nAntoinette: MS verkocht wel meer wat niet altijd goed werkte. Denk aan Windows 95/98 en Vista. Ze gaan bij een upgrade altijd uit van een soort basis systeem, met niet al te veel \"toeters en bellen\". \nIk heb hier voor anderen 3 keer een upgrade uitgeprobeerd van Vista naar W7 en alle 3 de keren ging dat zeker niet vlekkeloos. (Twee kon ik er gewoon opnieuw installeren). \n\nWaarom zou je \"extended\" partities aanmaken? Die zijn in principe alleen nodig als je meer dan 4 partities op 1 hd wilt maken (even simpel gesteld). Dus gewoon de basis instellingen kiezen, bij het maken van een partitie in het installatie menu. Je kiest daar voor \"Nieuw\" en je vult de gewenste grote in en de rest regelt W8. Wat aan ruimte overblijft regel je later.\n\n30 Gb is krap. Mijn W8 pro kaal geïnstalleerd kost al 20 GB. Tel daar nog wat programma\'s en Games bij en het spul loopt vast, want ook nu MOET er 15% van de systeemschijf vrij blijven. Dus 4.5 GB mag je niet vullen. Dan hou je voor extra dingen ruim 5 Gb over en dat is zeer krap. \nIk zou naar minstens 50/60GB gaan voor de systeem partitie.\n\nNiek
Link naar reactie
Natuurlijk kwam er nog een staartje aan dit verhaal ...\r\n\r\nOmdat ik met het verwijderen van de C-partitie en het opnieuw installeren van W8 op een nieuwe C-partitie een gehele schone installatie van W8 heb gedaan, kreeg ik tijdens het gebruik van W8 steeds de melding om Windows te registreren.\r\nDe oude Product-ID bleek alleen rechten te hebben voor een upgrade van W7 naar W8.\r\n\r\nPfffffffffffff Affin toen maar eens met MS zelf gebeld (020-5001 500)\r\nDaar vertelde mij dat de P-ID dus alleen voor de upgrade gold en ik bij het probleem van de gelockte C-Drive dan 1st met Windows had dienen te bellen.\r\nIk gaf aan dat de enigste oplossing bleek te zijn om met de Backup Windows 8 opnieuw te installeren.\r\n\r\nAffin bij navraag bleek het gelockte probleem herkend te worden bij MS en liep de man met mij diverse stappen door zodat de upgrade key ook gebruikt kan worden bij een fresh install.\r\n\r\nEind goed al goed !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...