Ga naar inhoud

Windows 8 loopt vast tijdens update.


Aanbevolen berichten

  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik kan de schijf bekijken:\n\nDrive 0 partition 1 200 MB 161.0MB system\nDrive 0 Partition 2 103GB 10GB Primary (verbeterd na tip van Niek)\nDrive 0 Partition 3 Lenovo 30.2Gb 26GB Logical\nDrive 0 Partition 4 Lenovo_part 14.8GB 8.4GB (OEM reserved)\n\nAls ik partitie 2 wil gebruiken om W8 te installeren krijg ik: \"The partition is of unrecognised type\" \nHet lijkt een serieus W8 probleem te zijn:\n[url]https://www.google.nl/search?q=locked+c+drive&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a#hl=nl&client=firefox-a&hs=oLO&rls=org.mozilla:nl%3Aofficial&sclient=psy-ab&q=solved+windows+8++%22The+drive+where+Windows+is+installed+is+locked.+Unlock+the+drive+and+try+again%22&oq=solved+windows+8++%22The+drive+where+Windows+is+installed+is+locked.+Unlock+the+drive+and+try+again%22&gs_l=serp.3...4115943.4127499.1.4127946.8.8.0.0.0.0.167.772.5j3.8.0...0.0...1c.1.7.psy-ab.lBZLbDv2PN8&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44442042,d.d2k&fp=9e7374fcea8cd8ee&biw=939&bih=556[/url]
Link naar reactie
Hoeveel harde schijven zitten er in dat ding? 1 toch maar? \n\nHoe komt dat ding van aan een driva 0 en een drive 1?\n\nAls je data veilig is gesteld, dan verwijder je partitie 1 en 2 minimaal.\nPartition 3 is de recover partitie die je niet meer nodig hebt, omdat je met W8 verder wilt. Partitie 4 lijkt ook een recover partitie te zijn.\nDus eigenlijk alle partities verwijderen. \nDaarna maak je 1 partitie aan voor Windows 8 van bijvoorbeeld 80 GB. Je houdt dan nog ongeveer 65 GB over als data partite.\nIk vermoed trouwens dat Windows 8 zichzelf op de eerste partitie wil hebben en tegen die 200 MB aan hikt. (Dat zal een boot partitie zijn van een oude installatie.\n\nWindows 8 maakt (nadat je kiest om op die 80Gb te installeren) zelf nog een partitie aan van 100MB als boot partitie.\n\nIk kijk even terug in het topic, om te kijken om wat voor laptop het gaat, want ik ga geloven dat er een msata ssd in zit ofzo als cache partitie.\nKom zo terug.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Antoinet;636808]\r\nHet lijkt een serieus W8 probleem te zijn:\r\n[url]https://www.google.nl/search?q=locked+c+drive&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a#hl=nl&client=firefox-a&hs=oLO&rls=org.mozilla:nl%3Aofficial&sclient=psy-ab&q=solved+windows+8++%22The+drive+where+Windows+is+installed+is+locked.+Unlock+the+drive+and+try+again%22&oq=solved+windows+8++%22The+drive+where+Windows+is+installed+is+locked.+Unlock+the+drive+and+try+again%22&gs_l=serp.3...4115943.4127499.1.4127946.8.8.0.0.0.0.167.772.5j3.8.0...0.0...1c.1.7.psy-ab.lBZLbDv2PN8&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44442042,d.d2k&fp=9e7374fcea8cd8ee&biw=939&bih=556[/url][/QUOTE]\r\n\r\nJe link gaat over gelockte drives. En hij herkent nu gewoon het filesystem niet op de schijf. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Oke Niek, ik heb op de Cdrive een CHKDSK gedaan en daar krijg ik de melding: Windows has scanded the file system and found no problems.\nHet is weer erg tegenstrijdig met elkaar die meldingen.\n\nHet is nu al wat later zou het een goed idee zijn om morgen Eric het resultaat van de CHKDSK te laten beoordelen? Wat denk jij Niek?
Link naar reactie
Is het deze .\r\n\r\nDe Lenovo ThinkPad E530 (N4F49MH) is een zakelijke notebook. De notebook beschikt over een Intel® Core i5 3210M processor, een 750GB harde schijf, WLAN b/g/n, Bluetooth 4.0, 4096MB geheugen, een NVIDIA GeForce GT 635M grafische kaart en wordt geleverd met Windows 7 Professional 64-Bit en een losse DVD voor upgrade naar Windows 8 Pro 64-Bit.
Link naar reactie
[QUOTE=Antoinet;636817]\nHet is weer erg tegenstrijdig met elkaar die meldingen.[/QUOTE]\nJe hebt al wat problemen om de juiste schijfletters en partities op een rijtje te houden, daarom raad ik je aan om goed te kijken [I]na het doen van die chkdsk[/I] (eenmalig te zien, daarom de tip) naar het totaal aantal bytes wat daar vermeld wordt, en of dat overeenkomt met de partitie zoals je die zou verwachten, zoals je toont in #63.\n\nJe kan nu ook de opdracht [B]dir c:\\[/B] doen, maar daarbij krijg je onderaan alleen te zien hoeveel ruimte er nog vrij is. Maar eventueel kan je dat getal ook gebruiken (het tweede getal in jouw regeltjes in #63) om te zien of het de bedoelde partitie is.\nDit omdat schijfletters zoal ze in je hoofd zitten wel eens anders kunnen zijn als hoe het er uit ziet bij het installatiemenu. Het is namelijk mogelijk om Windows op een andere partitie dan C: te installeren, en onder het Windows systeem wat gedraaid heeft was het ook mogelijk schijfletters te wijzigen, maar dit laatste heeft geen invloed op hoe de installatiedisk ze nu laat zien.\n\nIk had je eerder ook de tip gegeven (#51) om met de opdracht DIR /P C:\\ te kijken of je herkent dat C: inderdaad de systeempartitie is geweest (aan de aanwezigheid van de map \'[I]Program Files[/I]\' bijvoorbeeld). \nMisschien heb je het al zo gedaan, en die letter ook gebruikt bij chkdsk ( chkdsk [B]c:[/B] /r )\nNogmaals, je haalt partities snel door elkaar als je niet continu blijft kijken:\n\nOok dit:\nDrive 0 partition 1 200 [B]M[/B]B 161.0[B]M[/B]B [B]system[/B]\nDrive 0 Partition 2 103GB 10GB Primary\n\n200 [B]Mega[/B]byte voor \'system\', dat kan geen systeem zijn, dat is te klein ? Daarom wordt de installatie daar dan niet toegestaan. Of noteerde je dat per ongeluk verkeerd ?\nCheck met: \n\ndir /p c:\\\ndir /p d:\\\ndir /p e:\\ \ndir /p f:\\\ndir /p g:\\\ndir /p h:\\\n\nwat je zo al te zien krijgt. Let op, ook je CDrom zit er bij, misschien D:, maar dat zie je snel genoeg.\n(Zodra je door die letters heen bent ( h:\\ b.v.) komt de melding dat het station er niet is of zo)\n[U]Tip[/U][B]:[/B] aan zo\'n prompt kan je met pijltjes omhoog/omlaag al getypte opdrachten terugschrijven en vervolgens editten, dat scheelt typen.\n\n[quote=Antoinet]Als ik partitie 2 wil gebruiken om W8 te installeren krijg ik: \"[I]The partition is of unrecognised type[/I]\" [/quote]\nchkdsk er op uitvoeren, wat levert dat op ? (Nadat je de juiste letter voor die partitie 2 ontdekt hebt natuurlijk). Doe dat eerst ZONDER /R, dan kijkt het programma alleen, zonder veranderingen te maken.\n(Mocht je zo\'n chkdsk starten, maar spijt hebben en willen stoppen omdat het te lang duurt, dan druk je [B]Ctrl+C[/B].)\n\nJe kan die partitie ook met een ander programma checken, van die Hiren\'s Boot CD, of testdisk. Gewoon kijken welk format zij vermelden, dat zal dan geen NTFS zijn.\n\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=Antoinet;636808]Ik kan de schijf bekijken:\n\nDrive 0 partition 1 200 MB 161.0MB system\nDrive 0 Partition 2 103GB 10GB Primary (verbeterd na tip van Niek)\nDrive 0 Partition 3 Lenovo 30.2Gb 26GB Logical\nDrive 0 Partition 4 Lenovo_part 14.8GB 8.4GB (OEM reserved)\n\n[/QUOTE]\n\nIk heb nog geen idee of je je data al gered hebt overigens?. Zo niet? Installeer W8 dan \"even\" op de 3e partitie (van ongeveer 30 Gb) Daarna probeer je de data te redden van partitie 2.\nDaarna kan je alle partities verwijderen en opnieuw aanmaken in het installatie menu van W8. Dus dan pas echt gaan installeren.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;636818]Is het deze .\n\nDe Lenovo ThinkPad E530 (N4F49MH) is een zakelijke notebook. De notebook beschikt over een Intel® Core i5 3210M processor, een 750GB harde schijf, WLAN b/g/n, Bluetooth 4.0, 4096MB geheugen, een NVIDIA GeForce GT 635M grafische kaart en wordt geleverd met Windows 7 Professional 64-Bit en een losse DVD voor upgrade naar Windows 8 Pro 64-Bit.[/QUOTE]\n\nOp de achterzijde staat Lenovo 3000 G530 Model name: 4151\nIk ben nu even eerst bezig met de opdrachten van Eric toe te passen en kijken wat er met de HD aan de hand is.\n\nGrt,\n\nAntoinet.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;636822]Je hebt al wat problemen om de juiste schijfletters en partities op een rijtje te houden, daarom raad ik je aan om goed te kijken [I]na het doen van die chkdsk[/I] (eenmalig te zien, daarom de tip) naar het totaal aantal bytes wat daar vermeld wordt, en of dat overeenkomt met de partitie zoals je die zou verwachten, zoals je toont in #63.[/QUOTE]\r\nJe doelt waarschijnlijk op de X schijf die ik eerder noemde. Als het CMD.exe scherm opent staat er [code]\r\nX:\\Sources>-[/code] En een schrijffoutje i.v.m. een drive, tja je hebt hier met mensen te maken Erik, die maken fouten!(zelfs schrijffoutjes ...:()\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;636822]\r\nJe kan nu ook de opdracht [B]dir c:\\[/B] doen, [/quote]\r\nDit geeft het volgende resultaat:\r\n[code]\r\nX:\\Sources>dir c:\\\r\nVolume in drive C has no label.\r\nVolume Serial Number is \r\n\r\nDirectory of c:\\\r\n\r\n22/03/2013 18:47 7,552 bootsqm.dat\r\n10/12/2009 21:49 102 FactoryLog.txt\r\n 2 File 7,654 bytes\r\n 0 Dir 169,816,064 bytes free\r\nX:\\Sources> [/code] \r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;636822]\r\nIk had je eerder ook de tip gegeven (#51) om met de opdracht DIR /P C:\\ te kijken of je herkent dat C: inderdaad de systeempartitie is geweest (aan de aanwezigheid van de map \'[I]Program Files[/I]\' bijvoorbeeld). [/quote]\r\nLevert op\r\n[code]\r\nX:\\Sources>DIR /P C:\\\r\nVolume in drive C has no label.\r\nVolume Serial Number is \r\n\r\nDirectory of c:\\\r\n\r\n22/03/2013 18:47 7,552 bootsqm.dat\r\n10/12/2009 21:49 102 FactoryLog.txt\r\n 2 File 7,654 bytes\r\n 0 Dir 169,816,064 bytes free\r\nX:\\Sources>[/code]\r\nDe opdracht DIR C:\\ geeft hetzelfde resultaat als DIR /P C:\\\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;636822]\r\nMisschien heb je het al zo gedaan, en die letter ook gebruikt bij chkdsk ( chkdsk [B]c:[/B] /r )\r\nNogmaals, je haalt partities snel door elkaar als je niet continu blijft kijken:\r\n\r\nOok dit:\r\nDrive 0 partition 1 200 [B]M[/B]B 161.0[B]M[/B]B [B]system[/B]\r\nDrive 0 Partition 2 103GB 10GB Primary\r\n\r\n200 [B]Mega[/B]byte voor \'system\', dat kan geen systeem zijn, dat is te klein ? Daarom wordt de installatie daar dan niet toegestaan. Of noteerde je dat per ongeluk verkeerd ?[/quote]\r\nNee, dat heb ik juist genoteerd, ik denk dat zoals Niek aangaf dat dit de oude Windows 7 boot is.\r\n[QUOTE=erikdenhouter;636822]\r\nCheck met: \r\n\r\ndir /p c:\\\r\ndir /p d:\\\r\ndir /p e:\\ \r\ndir /p f:\\\r\ndir /p g:\\\r\ndir /p h:\\\r\n[/quote]\r\n\r\nwat je zo al te zien krijgt. Let op, ook je CDrom zit er bij, misschien D:, maar dat zie je snel genoeg.\r\n(Zodra je door die letters heen bent ( h:\\ b.v.) komt de melding dat het station er niet is of zo)\r\n[U]Tip[/U][B]:[/B] aan zo\'n prompt kan je met pijltjes omhoog/omlaag al getypte opdrachten terugschrijven en vervolgens editten, dat scheelt typen.\r\n\r\n\r\nchkdsk er op uitvoeren, wat levert dat op ? (Nadat je de juiste letter voor die partitie 2 ontdekt hebt natuurlijk). Doe dat eerst ZONDER /R, dan kijkt het programma alleen, zonder veranderingen te maken.\r\n(Mocht je zo\'n chkdsk starten, maar spijt hebben en willen stoppen omdat het te lang duurt, dan druk je [B]Ctrl+C[/B].)\r\n\r\nJe kan die partitie ook met een ander programma checken, van die Hiren\'s Boot CD, of testdisk. Gewoon kijken welk format zij vermelden, dat zal dan geen NTFS zijn.\r\n\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR][/QUOTE]
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;636813]Of je hem kunt herstellen weet ik niet. (Ik denk dat tie beschadigd is nl). \r\nMaar de enige manier om het te proberen is, niet formatteren, maar verwijderen en opnieuw aanmaken. (ook dan wordt tie inderdaad geformatteerd en is je data weg)\r\n\r\nEn partitie 3 is te klein om daar W8 op te zetten.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHet is een ondoenlijke zaak om handmatig al de resultaten van Eric zijn opdrachten over te schrijven, dan weer een dag te wachten en dan weer verder te gaan.\r\n\r\nDus Niek ik heb je suggestie opgevolgd, ik heb de Partitie 1 gedeleted, partitie 2 gedeleted en daarop is W8 nu bezig om zichzelf te installeren.\r\n\r\nIk laat je het resultaat weten als het afgerond is.
Link naar reactie
Oke Niek,\n\nWindows 8 is weer geïnstalleerd op de oude partitie 1 en 2, deze heet nu Lokal Disk\"(C:)\". Partitie 3 heet nu (net zoals vroeger) LENOVO \"(D:)\" (Die :-) maakt het forum ervan) \n\nIk ga morgen met mijn zoon kijken of daar nog belangrijke info van hem opstaat en dan denk ik dat ik W8 opnieuw ga installeren met en C-schijf en een data schijf. (En de LENOVO partitie ook delete)\nNiek wat is jouw advies voor de C-schijf, hoe groot moet deze ongeveer zijn.\n\nHartelijk dan aan Eric en wederom aan Niek !\nNaschrift:\nIk heb wel de Automatisch Update op UIT gezet !!!!
Link naar reactie
Als ik het goed zag is die schijf 160GB bruto totaal. \nWindows 8 met nog wat drivers heeft al snel minimaal 30 GB nodig, dat kun je nu ook zien aan je installatie, hoeveel er nog vrij is op de nieuwste c: partitie. \nJe zou 2 partities van ongeveer 75 GB aan kunnen maken, maar het harde schijfje is al niet zo groot, voor de huidige tijd. \nAls het mijn laptop was, zou ik gewoon de hele schijf gebruiken en backuppen op een externe disk. \nIk begrijp dat je de oude C van 103 GB nu gewoon weer kunt lezen?\n\nGrote HD\n103GB \n30.2Gb\n14.8GB \n\nIs netto ongeveer 145 GB. Bruto dus 160 Gb denk ik\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;636841]Als ik het goed zag is die schijf 160GB bruto totaal. \nWindows 8 met nog wat drivers heeft al snel minimaal 30 GB nodig, dat kun je nu ook zien aan je installatie, hoeveel er nog vrij is op de nieuwste c: partitie. \nJe zou 2 partities van ongeveer 75 GB aan kunnen maken, maar het harde schijfje is al niet zo groot, voor de huidige tijd. \nAls het mijn laptop was, zou ik gewoon de hele schijf gebruiken en backuppen op een externe disk. \nIk begrijp dat je de oude C van 103 GB nu gewoon weer kunt lezen?\n\nGrote HD\n103GB \n30.2Gb\n14.8GB \n\nIs netto ongeveer 145 GB Bruto dus 160 Gb denk ik\n\nNiek[/QUOTE]\n\nDe14,8GB is en Hidden partitie voor recovery doeleinden. Als ik morgen met zoonlief de Lenovo partitie heb bekeken en deze weg kan, ga ik ook bekijken of ik die HIdden Partitie kan verwijderen, want deze ziet toe op Windows 7 recovery vanuit Lenovo fabrieksinstellingen.\nWindows heeft 8GB6 gebruikt voor de installatie. Omdat we de laptop gebruiken om Films te kijken denk ik dat ik toch liever een data-schijf erbij heb. (met de downloaded films daarop)\nAls W8 opnieuw crasht dan is in ieder geval de data gered.\n\nIk werk nu op Windows 8 kan websites enzo bereiken dus ja ik denk dat de C schijf gewoon oké is (en was)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
  • Nieuwe aanmaken...