Ga naar inhoud

Windows 8 loopt vast tijdens update.


Aanbevolen berichten

Als het programmaatje onder Windows hoort te draaien niet, dan heeft het de kernel nodig en die is niet geladen in alleen de command prompt. \r\n\r\nDit schrijft ze:\r\n[quote]BTW ik kan wel via W8 bij de command prompt komen.[/quote]\r\nen ik neem daarbij aan dat ze dat via het F8 menu kan bereiken, niet een CMD vanuit draaiend Windows.\r\n\r\nCMD en de \'command prompt\' van het F8 menu zijn niet hetzelfde, ze hebben andere opdrachten ter beschikking[B];[/B] bij CMD (opdrachtprompt) draait Windows, en kan je elk Windows programma bereiken, wat in de herstelconsole niet kan.\r\nVia F8 heet het eigenlijk \'herstelconsole\' (XP, later weer andere namen), en is ook te verkrijgen (in de mij bekende versies van Windows) vanaf de installatie DVD.\r\n\r\nNu weet ik niet hoe uitgebreid dat in W8 is geworden, maar ik heb dat repair bestandje gedownload, en het is 639 bytes, en daar kan dus geen uitvoerbaar programma in zitten, er is nog een programma bij nodig, waarschijnlijk regedit. Of het download nog iets via dat programma. \r\nEn dat gaat denk ik allemaal niet werken onder de command prompt in het F8 menu.
Link naar reactie
  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[url=http://www.hirensbootcd.org/hbcd-v100/]Hiren’s BootCD 10.0[/url]\n\nOnder Hard disk Tools:\nHDTune 2.55: Hard disk benchmarking and information tool :confused:\n\nMaakt niet uit, als het er niet staat kan je er ook niks mee.\n\n\nEr is trouwens al een versie 15.2: \n[url]http://www.hirensbootcd.org/category/all-versions/[/url]\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Oke, The drive passed the COMPREHENSIVE TEST No Error was detected on the HDD\r\nHebben jullie nu alle info voor de volgende stappen ?\r\n\r\nInmiddels heb ik via de Hirens CD het programma WindowsXP gestart. En ben naar de verkenner gegaan en ik kan met de C-schijf:\r\n- Explore\r\n- Command Prompt here\r\n- reset Attributes\r\n- Reset NTFS Permissions\r\n\r\n[B]Reset Attribs[/B] (DOS) geeft aan: This will clear SYSTEM/HIDDEN/READONLY attributes including all subfolders.\r\nHij wil doen:\r\nATTRIB -S -H _R C:\\* /S /D\r\n\r\n[B]Bij ResetNTFSPermissions[/B] CACLS: This will REPLACE all the NIFS permissions to EVERYONE incluiding all subfolders.\r\nHij wil doen:\r\nCACLS C:\\ /T /C /G Everyone:F\r\n\r\nVia [url]http://lallousx86.wordpress.com/2009/06/14/resetting-ntfs-files-security-and-permission-in-windows-7/[/url]\r\n\r\nKom ik dit tegen\r\n3. To reset all the files permissions, type:\r\n\r\n icacls * /T /Q /C /RESET\r\n\r\n[U]Maar dit gaat dan wel over W7.[/U]\r\n\r\n\r\nKan ik hier wat mee?
Link naar reactie
Als je hier [url]http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itprosecurity/thread/1c922194-dd30-4674-afb1-ca72672a6172[/url] leest zou je ICACLS moeten gebruiken. Maar ik zou even wachten op Erik, die heeft daar veel meer verstand van.\n\nEn in principe gebruikt W8 ook het NTFS file system, dus wat in 7 zou kunnen, moet in 8 ook werken.\n\nNiek
Link naar reactie
En wilde ik net voorstellen om even op Niek te wachten.... :p\n\nAttributen en permissies veranderen zou zin hebben om data van de schijf te halen, het heeft geen herstellende functies. Die opdrachten zijn voor de bestanden en mappen trouwens, niet de hele schijf denk ik.\n\n\nJe wilt van die melding af dat de disk \'write protected\' en \'locked\' is af, en ik denk toch dat je dat met diskpart moet doen. Dat heb je geprobeerd, maar er lukte iets niet. Wat lukte niet ?\n\nDiskpart start je met de opdracht DISKPART, en dan sta je aan de diskpart eigen prompt. Daar kan je specifieke diskpart opdrachten invoeren, en als je klaar bent type je EXIT en dan ga je het programma weer uit en ben je terug aan de \'gewone\' prompt.\n\n(Als je alle opdrachten van diskpart wilt zien dan type je een vraagteken aan de diskpart prompt, dus [I]nadat[/I] je het programma gestart hebt.)\n\nHier ging het om:\n\n[url=http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/W8ITProPreRel/thread/5f731c27-5769-408d-a95b-8af25a9b7dc7/]\"Please open an elevated command prompt and try the following commands.\n\n[B]diskpart[/B] (Start dus het programma diskpart)\n[B]list volume[/B] (laat een lijst van volumes in je systeem zien)\n[B]select volume xxx[/B] (laat jou een volume selecteren, het krijgt dan de aandacht)\n[B]attributes volume clear readonly[/B] (zet het \'[I]alleen lezen[/I]\' attribuut voor geselecteerde volume uit)\n[B]exit[/B] (sluit het programma diskpart weer af)\n\nAfter that, please retry disk check. \"[/url]\n\nWat ik alleen niet weet is of dit ook in de herstel console (via F8 of DVD) te krijgen is.
Link naar reactie
Resultaat van Diskpart:\nVolume attributes cleared successfully\n\nDan doen we: X:\\windows\\system32>CHKDSK\n...\nThe volume is in use by another process. Chkdsk\nRead-only chkdskfound bad on-disk uppercase table - using system table\n..\nErrors detected in the uppercase file\n..\nWindows has checked the file system and found problems.\n\nAls ik chkdsk/r of f wil doen weigert deze omdat de schrijf write protected is.\n\nEerst gaf CHKDSK geen problemen, mogelijk heeft mijn actie ResetNTFSPermissions CACLS deze veroorzaakt.
Link naar reactie
Weet je zeker dat je diskpart op de juiste partitie hebt uitgevoerd ? De juiste stationsletter gekozen dus in de opdracht select ?\n\nVan waaruit doe jij de opdracht chkdsk ? Toch niet vanuit een console van een opstartbare CD of DVD ?\nDoe eens \n[CODE]chkdsk C: /r[/CODE]\nals C: je systeempartitie is dus, en check dat eventueel via de opdracht diskpart met \'[I]list volume[/I]\'.\n\nDe enkele opdracht \'chkdsk /r\' checkt namelijk de disk welke in de prompt actief is, te zien aan de eerste karakters voor de opdrachtprompt, vooraan de opdrachtregel dus, b.v. [B]C:[/B]\\> of [B]C:[/B]\\windows\\system32>\nWil je een andere partitie controleren dan moet die dus specifiek vermeld worden bij de opdracht, het programma moet immers weten WAT te controleren :)\n\nI.p.v. \'list volume\', type anders even zoiets als \n[CODE]DIR /P C:\\[/CODE]\nen je krijgt een overzicht van de root van C:, en dan zie je snel genoeg of je met die C: de Windows systeemdisk hebt.\n\nWil je even vermelden van waaruit je zit te werken ? Hoe je dus in de opdrachtprompt gekomen bent.\n\n(Voor mij: welterusten...)\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Beste Erik,\n\nik ben er helemaal klaar mee en ik heb de Recovery DVD van W8 bestelt. Ik heb gisteren tot half 2 (\'s nachts!) op diverse fora naar dit probleem gekeken en er is geen enkele concrete oplossing. De oplossingen die geboden worden zijn meer toevalstreffers.\n\nHet schijnt een serieuze bug te zijn dat W8 de HD vergrendelt als het systeem plotseling uitvalt.\n\nDus dank Eric en natuurlijk Niek.
Link naar reactie
Zit ik alleen nog met deze:\n[QUOTE]Read-only chkdskfound bad on-disk uppercase table - using system table \nErrors detected in the uppercase file..\nWindows has checked the file system and found problems.[/QUOTE]\n\nDus een volledige error controle met HDTune [url]http://www.hdtune.com/[/url] nadat w8 er weer op staat zou aan te raden zijn. \nZo´n disk gaat niet voor niets \"op slot\" ik verwacht daar mogelijk nog wel een probleem. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Antoinet;636451]Resultaat van Diskpart:\r\n[B]Volume attributes cleared successfully[/B]\r\n\r\nDan doen we: X:\\windows\\system32>CHKDSK\r\n\r\n(dat lukt)\r\n\r\nAls ik chkdsk/r of f wil doen weigert deze omdat de [B]schrijf write protected[/B] is.\r\n[/QUOTE]\r\nEerst zijn de attrubuten van de schijf gereset, en vervolgens is de schijf toch \'write protected\'.\r\n\r\nVandaar dat ik denk dat \r\nóf bij diskpart\r\nóf bij chkdsk\r\neen [I]verkeerde partitie[/I] gekozen is.\r\n\r\nMaar ik krijg niet voldoende info over vanuit welk soort prompt dit gebeurt, van waaruit die prompt gestart is.\r\n\r\n\r\nAls je het opgeeft dan inderdaad de schijf een goede controle geven, al weet ik niet in hoeverre HDTune ook repareert.
Link naar reactie
Beste Eric,\nVia Hirens had ik XP opgestart, ben naar mijn computer gegaan en heb R-muis click op de C-schijf gedaan en kon ik daar DOS scherm openen.\nBij veel van de W8 lock HD verhalen kwam ik tegen dat de naam C-schijf verandert is schijf X. Was bij mij ook.\nEerst gaf CHKDSK aan dat het niet kon, omdat de schijf write protected was, toen vroeg CHKDSK iets([I]weet niet mee hoor[/I]) en daarna lukte het wel.\n\nKreeg vandaag de melding dat de W8 DVD vanuit Dtsland opgestuurd is, zodra deze binnen is geef ik een update.\n\nMaar voor dit moment heb ik h e l e m a a l geen zin meer om nu nog het lock-probleem te bekijken. Je komt het zelfde verhaal op vele fora tegen met geen oplossing:\n[url]https://www.google.nl/search?q=windows+8+drive+is+locked+please&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...