Ga naar inhoud

Windows 8 loopt vast tijdens update.


Aanbevolen berichten

  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het MBR ben ik niet zo in thuis. Ook vind ik het nog wat vroeg om daarmee iets te proberen. Als het mis gaat ben je echt de weg kwijt.\nDoel is om het ding toch voor het weekend weer aan de praat te krijgen. Je hebt op dit moment geen opties om snel opnieuw te installeren. (geen dvd)\n\nHeb je de data al veilig gesteld? \nIk neem aan dat tie nog steeds niet opstart?\nKrijg je nog de mogelijkheid op systeem herstel als je nu opstart.\n\nEn dat opstarten kan best een halfuur duren. Zolang je nog activiteit ziet van de harde schijf gewoon rustig wachten.\n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niek,\n\nTijdens het opstarten kwam ik via de pause toets in andere mogelijkheden, onderandere om een Refresch te kiezen en wat blijkt: \"[I]The drive where Windows is installed is locked. Unlock the drive and try again[/I]\"\nHet is een nogal vaak voorkomend probleem bij W8 en ik ben flink op zoek naar een oplossing.\nAls je tips hebt, graag!\nIk kan nu bij de:\n- command prompt\n- start up setting
Link naar reactie
Op die comman prompt kan je CHKDSK /r geven neem ik aan? \n\nVerder kom ik deze tegen on W8 op te halen en op dvd te zetten:\n[url]http://www.eightforums.com/tutorials/18309-windows-8-upgrade-iso-download-create.html[/url]\nEn voorbij post 8 wordt deze mogelijk interessant: [url]http://www.eightforums.com/installation-setup/14698-cant-boot-into-windows-8-hard-drive-locked-cant-refresh.html[/url]\n\nMaar het is ook een probleem wat ik nog niet eerder had gehoord.\n\nIk googelde met deze tekst [QUOTE]windows 8 The drive where Windows is installed is locked[/QUOTE]\n\nIk zoek nog even verder straks.\n\nNiek
Link naar reactie
Dit zijn mijn zoekwoorden\n\"windows 8 refresh your pc the drive where windows is installed is locked\"\n\nHet resultaat van CHKDSK /r:\nX:\\windows\\system32>CHKDSK /r\nThe type of the file is NTFS\nCannot lock current drive\nWindows cannot run disk checking on this volume because it is write protected.\n\nWat mij ook opvbalt is de wijziging van stations naam C naar X
Link naar reactie
Dat las ik vaker op de gevonden sites dat de systeem schijf ineens x werd genoemd.\n\nVerder lees ik dat het een bijna onoplosbaar probleem is. \nAls het een HP laptop is, kijk dan even onderaan hier: \n[url]http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/W8ITProPreRel/thread/5f731c27-5769-408d-a95b-8af25a9b7dc7/[/url]\n\nDeze tekst: \n[QUOTE]How I resolved without rebuilding:\n\n Removed the battery for 1 minute\n Powered on laptop and booted into HP diagnostics (In diagnostics both drives showed up and tested OK)\n Ran the built in chkdsk option on both drives (no errors found)\n Ran chkdsk /f on the C: drive. No errors fixed.\n Booted up into the OS and it booted just fine.\n\nThis has now happened 3 times to the same laptop. Less than 1 year old and my son did the $15 Win 8 upgrade over the internet. We disabled the quick sleep and wake features as another poster stated that this helped them but it has still happened 2 more times. Looks like a BUG![/QUOTE]\n\nNiek
Link naar reactie
Ja de hd eruit halen en aan een andere pc hangen om je data veilig te stellen is nog een optie. (als dat nog wel lukt)\nVerder een iso van W8 downloaden en opnieuw installeren.\nDe schijf zal toch wel vrij gegeven worden als je alle partities verwijdert? \nHet is echt een probleem, waarvan ik niet eens wist dat het kon voorkomen bij Windows (een gelockte drive) \nIk Linux had ik er wel eens van gehoord. Daar worden volumes ook gemount en ge dismount. \n\nGoogle anders even met \"volume dismounten onder windows \".\nEr worden wat opties gegeven, maar dan moet je in schijfbeheer kunnen komen en dat gaat nog niet lukken neem ik aan. \n\nNiek
Link naar reactie
Ja computers zijn leuk, tot ze niet meer doen wat de eigenaresse/eigenaar) wil. :-)\n\n\"unmount\" is het commando onder Linux.\n\nEn ik weet niet hoe het precies zit met dat commando en de melding. Maar als Windows \"openstaande bestanden\"op die schijf tegenkomt, zou de melding \" The drive where Windows is installed is locked. Unlock the drive and try again\" \" ook best eens kunnen verschijnen.\nWant \"gelockt\"staan is denk ik niet hetzelfde als \"write protect\". Alleen het resultaat is gelijk, je kunt er even niets mee. \nNieuwe installatie lijkt me de enige optie. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Antoinet;636314]\"[I]Als u niet aan de computer met het probleem zit, sla dan de oplossing van het probleem op op een flash-station of een CD en [B]voer het uit[/B] op de computer waarop het probleem zich voordoet[/I].\"\r\n\r\nMaar het vervelende is[B] als ik via de CD opstart[/B], wordt er geen diagnostisch programma opgestart.[/QUOTE]\r\nHet moet uitgevoerd worden, niet je laptop er mee opstarten, het is al zo geen ISO bestand.\r\nIk weet alleen zo snel niet of het je lukt (in Veilige Modus) op te starten.\r\n\r\nEdit: \r\nmaar ik, lees inmiddels veel meer problemen, ik liep een stuk of tien reacties achter :rolleyes:\r\n\r\n@Niek:\r\nhet is geen [B].[/B]cab bestand, het is een nieuw type ( [B].[/B]diagcab) wat waarschijnlijk geopend wordt door een diagnostisch programma bij Windows 8 ingebouwd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...