Ga naar inhoud

Windows 8 loopt vast tijdens update.


Aanbevolen berichten

Op de laptop hebben we een trial-versie van W8 uitgeprobeerd en besloten om online W8 te kopen en hebben deze geïnstalleerd op 17 januari 2013. W8 heeft vanaf die tijd prima gedraaid.\r\n\r\nVanochtend begon W8 met een automatische update en de PC loopt vast bij het installeren van de update. Volgens mij ligt het aan een geheugen probleem op de C schijf, waardoor de update zich niet kan installeren. (de c-schijf is namelijk behoorlijk vol gelopen met het Windows.old bestand van circa 14 Gb en we hadden deze nog niet verwijderd)\r\n\r\nWe hebben geen DVD met W8 erop, want deze hebben we online gedownload.\r\n\r\nHeeft iemand een oplossing?
Link naar reactie
  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dan staat die download , toch in de download map hoop ik .\r\n\r\n\r\nIn het download menu was er een optie om of een DVD erbij te kopen / of een Iso bestand te downloaden , en van die Iso kun je dan een W8 DVD branden.\r\n\r\n\r\nMischien is de mail met het serienr nog aanwezig , daarin staat vermoedelijk ook nog die optie om de DVD te kopen.\r\n\r\nEn anders [url]http://support.microsoft.com/?ln=nl[/url]
Link naar reactie
Ik denk trouwens ook niet dat er een W8 download is maar dat deze direct geïnstalleerd is op de PC.\n\nIk heb de mail van de bestelling gevonden en ik kan inderdaad [B]1)[/B]de CD (Euro 19) bestellen en je kunt [B]2) [/B]via die bestel E-mail naar een link gaan zodat je de Windows8-Setup kan downloaden en op CD branden en dan zo W8 opnieuw erop zetten.\n\nMmmm al de data kwijt raken om een nieuwe installatie trekt mij niet erg, opnieuw 19 Euro uitgeven en wachten ook niet.\n\nVia via kwam ik op deze link uit\n[url]http://support.microsoft.com/kb/2700567/nl[/url]\n\nBij methode 2 kun je een diagnostisch programmatie downloaden, het heet: WindowsUpdateDiagnostic het is een CAB bestand Voor pakket voor probleemoplossing.\n\nIk heb dat bestand op een CD gebrand en de laptop zo ingesteld dat de 1ste opstart is de CD.\nMaar als ik via de CD boot volgt er geen zichtbaar diagnostisch programma, de CD start op en later start de laptop op vanuit de HD en tracht het weer de uodate te installeren (eindeloos)\n\nHoe kan ik het diagnostisch programma opstarten?
Link naar reactie
Die email zal misschien ook op die pc staan en dan wordt het wat lastig.\nOp een harde schijf moet altijd 15% absoluut vrij blijven om Windows goed te kunnen laten werken.\nEn let op dat is een minimale eis. Dus is de hd 500GB dan moet er 75GB altijd vrij blijven.\n\nAls je de pc nu opstart, komt deze dan niet met de vraag om systeemherstel toe te passen? \nZo ja probeer dat.\nZodra je weer \"up\" bent doe je de Windows \"schijfopruiming\" Daarmee kan je kiezen op \"Windows.old\" ook te verwijderen. Dat zal de pc wat lucht geven.\n\nProbeer daarna via het mailtje (wat je natuurlijk even uit print ook) een iso te downloaden. (Pas op het is weer 4,5 GB dus maak ruimte) \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;636299]Die email zal misschien ook op die pc staan en dan wordt het wat lastig.\r\nOp een harde schijf moet altijd 15% absoluut vrij blijven om Windows goed te kunnen laten werken.\r\nEn let op dat is een minimale eis. Dus is de hd 500GB dan moet er 75GB altijd vrij blijven.\r\n\r\nAls je de pc nu opstart, komt deze dan niet met de vraag om systeemherstel toe te passen? \r\nZo ja probeer dat.\r\nZodra je weer \"up\" bent doe je de Windows \"schijfopruiming\" Daarmee kan je kiezen op \"Windows.old\" ook te verwijderen. Dat zal de pc wat lucht geven.\r\n\r\nProbeer daarna via het mailtje (wat je natuurlijk even uit print ook) een iso te downloaden. (Pas op het is weer 4,5 GB dus maak ruimte) \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDie mail is wel aanwezig lees de voorgaande post .;) nr 3
Link naar reactie
Tja Euro 19 zal een koopje zijn maar dan moet ik weer dagen wachten en het is weekend dus ik dacht laat ik het nu proberen op te lossen.\r\n@Niek, ik heb de laptop keer op keer uit en aangezet en steeds blijft hij hangen tijdens het \"Preparing to configuring\".\r\n\r\nOp deze site [url]http://support.microsoft.com/kb/2700567/nl[/url] geeft Windows een Fix-it diagnostisch programmatje: WindowsUpdateDiagnostic.diagcab. Dat heb ik gedownload en op CD gebrand. Maar de laptop wil hier niet mee opstarten.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;636313]Als je ISO W8 wel kunt Downloaden \n\nBen je snel klaar moet jeeen DVD van Branden , kun je systeem herstel uitvoeren en ben je als alles lukt niets kwijt.\n...................\nDie Fix-it oplossing is dat mischien ook een Iso waar je dan een CD of DVD van moet branden.[/QUOTE]\n\nWees wat behulpzaam en kijk even op de link aub er staat: \"[I]Als u niet aan de computer met het probleem zit, sla dan de oplossing van het probleem op op een flash-station of een CD en voer het uit op de computer waarop het probleem zich voordoet[/I].\"\n\nMaar het vervelende is als ik via de CD opstart, wordt er geen diagnostisch programma opgestart.
Link naar reactie
Kijk eens of je een opstartbare cd kunt maken met behulp van deze site: [url]http://www.nu2.nu/pebuilder/[/url]\nDan kan je daar vanaf opstarten en je data veilig stellen en tevens wat ruimte maken op de harde schijf. \n\nProbeer daarna of het ding wel weer doorstarten of met de vraag \"systeemherstel\" komt. \nLukt dat niet dan wordt het een W8 dvd lenen of 1 bestellen vrees ik.\n\nNiek
Link naar reactie
@Niek N.a.v. je voorstel om Bart\'s CD te gebruiken, kwam ik thuis nog een Hiren\'sBootCD10 tegen, daarop stond de mogelijkheid om WindowsXP life te gebruiken. \nVia XP-live ben ik naar de HD gegaan en heb daar Windows.old verwijderd (hoop dat zoonlief niet boos wordt, want hij wilde dat eigenlijk niet ...).\n\nBij het opnieuw opstarten ging W8 eerst de diverse schijven repareren, en nu is hij weer bezig met het Preparing to configure Windows.\nHet lijkt weer meer van het oude probleem.\n\nMaar nu ik via deze CD in de laptop kan kijken, is er misschien een optie in W8 die ik vanuit deze live CD kan opstarten?\n\nOf mogelijkheid 2, als ik Windows8setup brand op een CD en opnieuw W8 installeer, gaat deze installatie dan al de opgeslagen data overschrijven of houdt W8 daar rekening mee?
Link naar reactie
Als je met deze cd wel kunt opstarten kan je in elk geval je data op een externe hd zetten. Die hd moet je met zulke cd\'s vaak wel aansluiten voordat je via de cd opstart, omdat ze, éénmaal opgestart de dan pas aangesloten usb schijf vaak niet herkennen.\n\nEn W8 opstarten in die situatie lijkt me onmogelijk. \nJe kunt proberen op de opdracht prompt het commando CHKDSK /r geven om het bestand systeem van de hd te herstellen.\n\nDaarna probeer je op te starten zonder de cd. Lukt dat niet probeer het dan in veilige modus. (F acht).\n\nStel in elk geval je data veilig, zoals de persoonlijk mappen, email en contact personen. \n\nEn waarom zou zoonlief boos worden om Windows.old. Er staat geen data in en je kunt er niets meer mee, tenzij je terug wilt naar het oude Windows, maar dan ben je W8 zeker kwijt.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...