Ga naar inhoud

Blauw scherm na update


Aanbevolen berichten

Ik heb een oude PC met Windows XP. Afgelopen week had ik een update voor mijn grafische kaart en nu gaat de PC na een minuutje of 5 over op het blauwe scherm en start daarna opnieuw op. In het blauwe scherm staat dat mijn grafische kaart mogelijk defect is en vervangen dient te worden.\r\nVoor deze update draaide de PC perfect, dus ik krijg de indruk dat de update (een Windows update notabene!) te boosdoener is.\r\nIk heb al in de program files alle mappen verwijdert m.b.t. mijn grafische kaart en de PC opnieuw opgestart, echter zonder resultaat.\r\nIs er wellicht een andere manier om dit op te lossen?
Link naar reactie
Mappen in de map Program Files verwijderen is een slechte handeling. Dat is vragen om problemen.\nStart op in veilige modus door F8 herhaaldelijk in te drukken vlak voordat Windows op start. \nGa daar via het configuratie scherm naar software en zoek de drivers van je grafische kaart en verwijderen die daar. \nVermoedelijk krijg je een foutmelding, omdat je mappen in Program files hebt verwijderd. Alsdan is de enige mogelijkheid om de laatste driver bij de fabrikant van je videokaart op te halen en die te installeren.\n\nNiek
Link naar reactie
Een update voor je grafische kaart via Windows Update? Dat ik vragen om problemen. Haal altijd je drivers bij de fabrikant. Anders krijg je dit soort dingen. Je mag van geluk spreken dat je überhaupt nog beeld hebt gekregen.\nOm ze te verwijderen volg je eerst de aanwijzingen van Niekie30, daarna ga je naar \'Control panel/Programs/Programs and Features/Installed Updates\' en verwijder daar de gedownloade driver.
Link naar reactie
layen we maar niet gelijk van het ergste uitgaan, ik zou ook als eerste een systeemherstel proberen of nog beter de laatste update verwijderen. al of niet in veilige modus.\nhet topic waar je over de videokaart las, heeft een probleem met een update van de fabrikant zelf, windows update werkt vaak iets anders.
Link naar reactie
Ik heb vandaag de computer eerst maar eens stofvrij gemaakt en gelijk even alles weer een keer aangedrukt.\r\nDaarna opgestart en systeemherstel gedaan. Vervolgens via [url]www.nvidia.com[/url] een scan uitgevoerd en deze gaf aan dat ik reeds over de meest recente drivers voor mijn grafische kaart beschik.\r\nDaarna middels CCleaner de boel opgeschoond en ik ben nu met Defraggler aan het defragmenteren.\r\nTot nu toe gaat alles zonder problemen, dus ik krijg de indruk dat het probleem is opgelost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...