Ga naar inhoud

XP probleem


Aanbevolen berichten

Hoi, pc van me buurman heeft een probleem.\r\n\r\nNa aanzetten pc begint pc op te starten. Dit wordt na enige tijd afgebroken.\r\nHierna krijg ik het scherm waar ik kan kiezen voor veilige modus.\r\nIn de veilige modus kan ik een systeemherstel laten uitvoeren.\r\nEchter hierna volgt weer dezelfde procedure.\r\nIk ben bang dat de harde schijf aan het eind van zijn latijn is.\r\nKlopt dit?\r\n\r\nAlvast bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
Ik ben bang dat je gelijk hebt.\nKan je in veilige modus een schijfcontrole onder Windows laten uitvoeren en de resultaten na afloop even opzoeken in het logboek van Windows?\n\nNa de controle (goed of fout) krijg je namelijk geen melding dat er iets niet klopt. Je moet in het log van de controle opzoeken.\n\nNiek
Link naar reactie
Als het ding in de gewone veilige modus nog opstart kom je in Windows nog? Zo ja dan doe je de schijfcontrole. Zo nee, dan doe je veilige modus met opdracht prompt.\nOp die prompt type je chkdsk /r\n\nAls je daar ook niet geraakt, dan zou je de hd moeten uitbouwen en in een andere pc als extra schijf moeten hangen om hem zo te kunnen controleren.\n\nAlsdan kan je ook HDTune [url]http://www.hdtune.com/[/url] gebruiken voor een volledige errorscan. \n\nHet windows logboek kom je pas weer in als windows daarna wel opstart:\nRechtsklik \"Deze Computer\" > beheren > logboeken. Zoek het logboek \"toepassingen\" en op het tijdstip Einde controle moet daar een melding staan (GEEN FOUTMELDING) genaamd Winlogon. Die klik je dubbel aan en de tekst mag je hier plaatsen, of zelf goed doorlezen. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Aladin;635512]Nou zeker geen kaduke schijf zo te lezen.[/QUOTE]\nNou ja \"zeker geen...\" Het zijn o.a. de symptomen die een stukke harde schijf geeft, maar inderdaad, kunnen er ook andere oorzaken aan ten grondslag liggen.\nMaar na een schijfcontrole heb je wat meer zekerheid. Jammer.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Aladin;635560]welnee dan klapt die er bij tijden geheel uit (of bevriest)\r\nNu is er een vast patroon en dus een fout in het os.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb hier genoeg pc\'s gehad die dit \"vaste patroon\" vertoonden en gewoon een stukke hd hadden. Oke zeker niet allemaal, maar toch.\r\nMaar goed we horen TS niet meer, dus weten het nooit zeker.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...