Ga naar inhoud

Windows 7 herinstalleert vanzelf, PC blanco


Aanbevolen berichten

Ik heb een PC waarop windows 7 prima draaide, maar om de een of andere reden (moeder zette PC aan en deed verders niks) heeft deze PC zich vanzelf ge herinstalleert naar de fabrieksinstellingen en klaar voor 1e gebruik... al mijn programma\'s en bestanden zijn compleet eraf geveegd en de hele C schijf lijkt geformatteerd. De windows installatie DVD zat niet in de PC... Weet iemand hoe dit mogelijk is en hoe ik mijn bestanden en programmas terug kan krijgen ? Systeemherstel is niet mogelijk want alle herstelpunten zijn weggeveegd, daarnaast de mogelijkheid bij opstarten via F11 en dan via Cyberlink power recovery leidt ertoe dat PC zich lijkt te herstellen, maar daarna gaat deze wederom van voren af aan de hele PC en het windows systeem herinstalleren voor 1e gebruik en ben ik dus weer terug bij af... Ik weet niet hoe het komt en hoe ik het kan verhelpen, dus wie kan me helpen.\r\n\r\nvr. gr. en bij voorbaat dank voor de medewerking of adviezen\r\n\r\nRemsterz
Link naar reactie
Bijna elke merk pc heeft een toets of combinatie van toetsen om het ding vanaf de harde schijf terug te zetten op fabrieks instellingen. \nIk vrees toch dat die toets een keer is ingedrukt bij het opstarten, of dat deze blijft hangen in het toetsenbord, dan wel dat er iets op het toetsenbord lag wat de toetsen indrukte.\n\nOm de kans op het redden van nog wat bestanden te vergroten kan je harde schijf nu beter demonteren uit de pc en via een adapter aan een andere pc hangen en dan met recuva proberen nog wat bestanden te redden. [url]http://www.piriform.com/recuva[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
Ok als ik het goed begrijp kan ik dus met programma Recuva trachten verloren bestanden terug te halen. Dat van die knop die alles vanzelf gaat herinstalleren is nieuw voor mij, eigenlijk nog nooit van gehoord, maar ergens wel een logica achter, alleen wel frappant dat die juist toevallig blijft hangen dan.\r\nDe bestanden die ik kwijt ben is voornamelijk mail, mailadresboek, wat fotomateriaal en overige bestanden, maar voornamelijk mail en andere backup info die je erop hebt staan kwijtraken is lastig om dat allemaal terug te krijgen als je vanaf nul moet beginnen.\r\nMaar voorlopig even bedankt ik ga Recuva morgen eerst proberen.\r\n\r\ngr. Remco
Link naar reactie
Oke.... En een advies: Koop een externe harde schijf om daar een kopie van je bestanden op te zetten één keer in de week. \nEn over die \"knoppen\". Het zal ongetwijfeld in de handleiding staan maar dit is een lijstje voor de \"knoppen\" bij de diverse laptop merken:\n\nAcer: ALT + F10\nAsus: F9 (eerst dient u in BIOS Fastboot uit te schakelen)\nHP/Compaq: F11\nMSI: F3\nSamsung: F4\nSony: F10\nToshiba: F8\nPackerd Bell : F11 (soms ALT+F10)\nDell CTRL+F11\n\nDus zo bijzonder is dat niet.\n\nNiek
Link naar reactie
De PC die het betreft is een vaste desktop (ja ik weet ouderwets, maar degelijk) van Medion en een harde schijf heb ik met oude backup van half jaar geleden ofzo, maar dan ben ik dus heel wat kwijt als ik die moet of kan terugzetten en hoop toch meer terug te winnen. Had dus kennelijk vaker moeten backuppen, maar ja dat is achteraf. Bedankt voor de tip nogmaals ;)
Link naar reactie
Ik ben toevallig een schijfje aan het recoveren hier. (320GB) \nMet Recuva haal ik er 1145 bestanden af.\n\nNu met Easeus data recovery pro bezig op dezelfde harde schijf en die zit nu op 80% met 1.141.962 gevonden bestanden. \nDus mocht Recuva niet het gewenste resultaat geven......... \n\nIk schrok zelf ook van het verschil en dan heb ik nog wel de geavanceerde modus van Recuva gebruikt.\n\nMocht je in de buurt van Westland wonen dan kan je me een persoonlijk bericht sturen, want dat laatste programma is niet gratis te krijgen. Maar ik kan er wel jou schijf mogelijk mee recoveren. \n\nNiek
Link naar reactie
Mijn 1e poging om via Recuva alles terug te halen is mislukt... Ik heb het programma erop gezet, maar nadeel was wel dat die PC inmiddels al 3x of 4x ge-herinstalleert was... Alle paden en bestanden die Recuva kon vinden waren van vandaag zodoende en niet relevant, ik ben geen bekende bestanden of programma\'s tegengekomen helaas... Wat was die andere oplossing Niekie hoe kom ik daaraan of hoeveel is dat ongeveer ? Ik woon helaas niet in je buurt, maar in West-Brabant (Roosendaal) dus even afhalen of langskomen zal niet 123 lukken. Maar bedankt voor de hulp tot nog toe...\r\nWat is eigenlijk normaal gesproken mogelijk via de F11 toets Recovery ? En waarom kan dat mislukken en de PC daarna weer herinstallatie opnieuw beginnen ? Zat die toetscombi wellicht vast dat de PC dat elke keer zal doen als ik die aanzet ? Is dat mogelijk ? Ik heb inmiddels even alle toetsen losgetikt en gerammeld opdat geen toetsen vastzitten of iets...\r\n\r\ngr. Remco
Link naar reactie
Als je bestanden van een schijf wilt terug halen is het van belang dat er NIET meer op die schijf wordt geschreven, geïnstalleerd, gefragmenteerd, of wat dan ook. \n\nIn post 3 stil ik al voor, om de schijf uit de pc te halen en via een adapter aan een nog werkende pc te hangen, op welke pc dat het recovery programma is geïnstalleerd. \nDe gevonden bestanden zet je dan op weer een andere harde schijf. \nNa 3 heerinstallaties zal er best met Easeus pro nog wat af te halen zijn, omdat Windows vaak op dezelfde locatie op de hd wordt gezet.\n\nEn je mag de hd ook naar me opsturen, zeer goed verpakt. Het ligt er maar aan, hoe belangrijk de bestanden zijn. Kost je in elk geval 2 keer verzend kosten. \n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niek, ja klinkt logisch dat je niks meer moet schrijven op schijf als je data wilt terughalen, maar dat had ik dus even niet goed begrepen, sorry foutje... Ik heb op site van Easeus gezien dat je die kan downloaden gratis en ik neem aan dat je moet aanschaffen als je de volgende stap wilt nemen om alles terug te halen, maar wellicht dat ik met een scan wel alvast kan zien wat ik zoal kwijt ben en hoe belangrijk ik dat vind... Anders zet ik een oudere backup van 6mnd geleden terug of hebben mijn ouders pech en moeten we blanco verder en opnieuw beginnen... Niet echt handig, maar wel een wijze les geleerd vaker backups te maken...\r\ngr. Remco
Link naar reactie
ok nog maar weer een vraagje, ik heb een hele lijst met allerlei data gevonden 120k files ofzo en 60+GB, maar hoe herken ik mijn mailbestanden van windows live die ik daarmee dus heb binnengehaald ? die worden toch in een of andere verborgen map gezet op de C schijf normaal gesproken ? foto bestanden heb ik volgens mij gelukkig op andere locaties gezet en dus ook niet teruggevonden via EaseUS recovery... Maar het bridge software programma en de documenten die in bepaalde folders staan kan ik ook niet direct herkennen of terugvinden !??? Waar moet ik dan op zoeken met EaseUS ???\r\n\r\ngr. Remco
Link naar reactie
Het ligt eraan welke recover je methode je gebruikt met Easeus.\nMat Advanced Recovery krijg je normaal gesproken de eigen file en mapnamen terug met al dan niet gevonden bestanden.\nKies je voor de RAW recovery, dan vindt tie misschien iets meer, maar wordt elk gevonden bestand gewoon genummerd. \n\nBij slechte recover actie doe ik dan in de map, waar aan het einde de gerecoverde bestanden staan zoek acties op .jpg (plaatjs) .eml (mail) en bijv. .pdf etc etc. \n\n\nHoe je je mail bestanden terug vindt, [B]ligt aan het gebruikte email programma[/B]. \nBij MS Outlook is dat 1 groot bestand met .pst aan het eind, wat zelden heel van een slechte schijf afkomt, waarna je weer een speciaal herstel programma mag gebruiken om het .pst bestand leesbaar te maken voor MS Outlook.\n\nSorry ik lees dat je WL mail gebruikt. Die bestanden eindigen op .eml\n\nMet Easeus doe je eerst een zoek actie. Die lijst kan je opslaan. Daarna ga je pas de bestanden terug halen en opslaan op een ANDERE schijf. \nBelangrijk is dat je dit alles is 1 run doet, dus slaapstand van de pc uitschakelen en niet pauzeren ofzo. Hier staat boven weleens 2 weken een pc te knorren op z\'n schijf. \nEn daarna kan je gaan zoeken, wat er terug gevonden is.\n\nNiek
Link naar reactie
Blah ik denk dat ik pech heb met mijn mailbestanden... Ik heb met EaseUS gezocht naar windows live mailbestanden met eml extensie dus, maar hij kon er maar een paar recente vinden van maart en niks van voor de herinstallatie zo te zien... Ik denk dat ik dus behoorlijk pech heb en dat recovery via EaseUS dan ook weinig zin meer heeft... Overige bestanden waren er niet zo veel en van weinig waarde.... Meeste stond in de mailbox... Maar goed ik heb er wel een lesje van geleerd... Iemand nog tips wat ik kan proberen of kan ik maar beter mijn verlies nemen en verder gaan met schone PC...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...