Ga naar inhoud

Win7 opstartscherm na wisselen harddisk


Aanbevolen berichten

Heb een nieuwe pc gebouwd en win7 geinstalleerd.\r\n[I]- Board: MSI Z77A-GD65\r\n- Version: E7751IMS V10.7\r\n- CPU: Intel Core i7-3770 (3,4 Ghz)\r\n- Mem: Corsair DDR3, 1600Mhz (2 x 8GB)\r\n- VGA: PNY Geforce GTX650Ti\r\n- HDD1: WD10EURX-7 (1Tb)\r\n- HDD2: WD10EURX-7 (1Tb)\r\n- HDD3: WD5000AAKX (500Gb)\r\n- PSU: Corsair CX500\r\n- OS: Windows 7 Home Premium 64bit[/I]\r\n\r\nOm de gegevens van mijn oude pc over te zetten heb ik de 3de schijf (E: ) [B]tijdelijk [/B]losgekoppeld en vervangen door de schijf uit mijn oude pc.\r\nAlle data gekopieerd naar de 2de schijf van de nieuwe pc.\r\nOude schijf er weer uit en de nieuwe (E: ) schijf weer terug geplaatst.\r\nSindsdien krijg ik op de nieuwe pc tijdens het opstarten een keuze scherm: (zie afbeelding)\r\n- windows 7 of\r\n- windows vista/windows server/windows 7\r\n\r\nIemand enig idee waarom dit keuze scherm er ineens erbij is gekomen?\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\nOscar\r\n\r\n[IMG]http://imageshack.us/a/img69/6449/bootpicture.jpg[/IMG]
Link naar reactie
Vermoedelijk heb je het bootrecord van je oude schijf mee gekopieerd, waardoor zoiets zou kunnen ontstaan.\n\nIk neem aan dat je ook wilt weten hoe je eraf kunt komen dus:\n\nMet EasyBCD [url]http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/EasyBCD.shtml[/url] moet zoiets simpel te verhelpen zijn. \nMaar ook in Windows 7 zelf bij opstart en herstel instellingen, kan je dat aanpassen door het opstart scherm op 0 seconden te zetten, bij de keuze tussen beide systemen, die getoond worden. (Ik neem aan dat Vista niet opstart als je daarvoor kiest).\nZorg wel dat je een backup hebt van je data.\n\nMocht na je actie W7 niet meer goed opstarten, plaats je de dvd daarvan en start daarvan op en kiest Opstart herstel. \n\nNiek
Link naar reactie
Het opstart scherm op 0 seconden zetten heeft geen effect.\nHet keuze scherm komt daarvoor al in beeld.\n\nVan de oude pc heb ik alleen data (foto\'s documenten etc) gekopieerd.\nDaarbij komt dat ik het naar de 2de schijf van de nieuwe pc heb gekopieerd.\nWindows zelf staat op de 1ste schijf (C: ). Ik neem aan dat windows tijdens het opstarten alleen naar de C: kijkt of speurt het alle schijven af naar een besturingssysteem?
Link naar reactie
En je huidige C: schijf is een nieuwe schijf?\n\nMaar kijk even naar EasyBCD als je wilt. Die geeft alle entry\'s van een bootrecord weer en je kunt ze daar ook verwijderen.\n\n[QUOTE]Het opstart scherm op 0 seconden zetten heeft geen effect.\nHet keuze scherm komt daarvoor al in beeld.[/QUOTE]\n\nIk weet niet wat je het opstarscherm noemt, maar de keuze van besturing systeem (als je er meer zou hebben) komt direct na je bios beeld. \nEn dat bootscherm kan je in Windows op 0 seconden zetten. Ik ben me je eens, dat je dan een beetje om het probleem heen loopt, maar het wordt dan wel onzichtbaar en hij rolt zo door naar Windows 7, als je goed instelt, zonder 30 sec. wachten, of een enter te hoeven geven.\n\nNiek
Link naar reactie
Het wordt nog gekker, maar probleem is wel opgelost:\r\n\r\n@ Niek, het gaat hier inderdaad om een volledig nieuw systeem (zelf bouw projectje), dus ook de harde schijf.\r\nIk had je inderdaad verkeerd begrepen m.b.t. het op nul zetten van opstartscherm.\r\n\r\nProbleem is echter wel opgelost (met dank aan Stoel-aardappel ;) ).\r\nIn MSconfig.exe de 2de optie verwijderd en probleem is opgelost. Zie afbeelding.\r\n\r\n[IMG]http://img19.imageshack.us/img19/9569/msconfigi.jpg[/IMG]\r\n\r\nIk weet ook hoe ik eraan kom: Na een kale installatie van Windows en Office 2010 heb ik een image gemaakt. Wanneer ik nu deze image terug zet, verschijnt dat keuze scherm !!!! Geen idee hoe dat mogelijk is. Ik weet wel dat ik de image gemaakt heb toen alleen de C en D schijf er nog maar inzaten. Nu had ik nog een lege 500Gb Sata schijf liggen en deze heb ik er dus pas bijgezet nadat ik het image bestand heb gemaakt.\r\n\r\nDus t.o.v. het image bestand heeft er een wijziging in de hardware plaats gevonden. Als ik dus het image bestand terug zet ziet windows opeens een nieuwe schijf. \r\nKan dit het probleem zijn of zit ik nu uit mijn nek te lu.... ;-)\r\nMochten jullie een idee hebben, dan hoor ik het graag.\r\n\r\nEnfin, het probleem is opgelost door msconfig aan te passen.\r\nHeren, bedankt voor het meedenken.\r\n\r\ngr. Oscar\r\nPS: Heb nog wel een vraagje over het maken van een image, maar daar zal ik wel een nieuwe posting voor opstarten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...