Ga naar inhoud

vastloper, kom er niet uit


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nee hoor dat vga gedoe ligt niet aan jou. Ik heb hier vaker, met pc\'s installeren, dat de vga driver van de fabrikant site ineens het beeld in 8 kleurtjes zet ofzo. Vaak is dan even opnieuw opstarten voldoende en soms moet je hem verwijderen. \nMaar inderdaad, die waarschuwing.\nAls je na de installatie van de drivers nog problemen hebt zou ik toch eens Erik z\'n raad opvolgen en een nachtje de memtest86 laten draaien. \n\nNiek
Link naar reactie
Ik zou die onderste eerst doen. Daar staat bij:\nDatum uitgave:\n2003-08-18\nBestandsnaam:\nsp23964.exe [1/1, 5.24M]\nVersie:\n46.14.10.0012\nCompatibiliteit:\nMicrosoft Windows XP\nFix/Verbetering:\n- [B]Improves driver reliability to reduce the frequency of crashes.[/B]\n\n-[B]Fixes issue causing noise when playing multiple MPEG files[/B] with Windows Media player 6.4\n\n- Fixes video quality of \"Need for Speed 6\", \"UT2003\", and \"Dogs Play Poker.\" \n\nMaar nou zet je er weer allerlei software op, zonder eerst een stabiel systeem te krijgen. Ik lees Chrome, Opera, AVG, Avira. \nAls je het bij updates van Microsoft houdt en drivers vanaf de site van HP dan loop je normaal gesproken geen virus of rotzooi op. \n\nControles op de schijf zijn niet zinvol, dan ding moet goed zijn.\n\nNa alle updates van MS en de drivers van HP is de eerste stap een controle met memtest86. Als die geen errors aangeeft, kan je aan het werk met het ding. \n\nNiek
Link naar reactie
De beide drivers zijn geïnstalleerd, hoefde nu alleen de instellingen van het beeldscherm maar aan te passen. Helemaal super:D\r\n\r\nMoet ik nog iets doen met deze (zie bijlages) onbekende apparaten?\r\n\r\nVermoedelijk kunnen die er wel af, omdat die in de HP drivers zitten als ik de beschrijving lees
Link naar reactie
Te beginnen bij de chipsetdrivers. Kernachtig nodig :wink:\n\nMaar mijn bezwaar blijft een beetje dat je niet weet of het geheugen in orde is, en dat geheugen is (o.a.) nodig bij alle installaties, ook van Windows, en zodra je later zou merken dat er inderdaad een geheugenfout is.... dan kan je wat mij betreft opnieuw beginnen met Windows installeren na het vervangen van de sticks.\n\nWeet je hoe je een ISO brandt ? In Nero heet dat \'schijfimage\'.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Wat heb je extra aan of in de pc hangen, wat er niet bij was, toen je hem kocht?\n\nIk zie deze drivers staan:\nDriver - Audio(‏1)\nDriver - Modem(‏1)\nDriver - Toetsenbord, muis en invoerapparaten(‏1)\nDriver - grafische kaart(‏2)\nBesturingssysteem - Verbeteringen en QFEs(‏1\n\nDiagnose(‏1)\n[COLOR=\"MediumTurquoise\"]Firmware(‏5)[/COLOR]\nHulpprogramma - Tools(‏3)\n[COLOR=\"MediumTurquoise\"][Software(‏1)\nSoftware - Internettoegang(‏1)\nSoftware - Multimedia(‏2)\nToepassing(‏2)\n[/COLOR]\nDie met blauwe tekst zou je kunnen overslaan\n\nVerder: Als je in apparaat beheer met rechts klikt op zo\'n onbekend apparaat en kiest: Stuurprogramma bijwerken, lukt dat ook niet?\nJe moet dan wel internet verbinding hebben.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=busybear;634952]:p Nee, iso branden, dat heb ik nog nooit gedaan. Kan dat op een DVD? Dat is het enigste wat ik momenteel voorhanden heb om iets op te branden, anders moet ik eerst even weg om een cd te halen. En Nero erop zetten[/QUOTE]\nAlle goede brandprogramma\'s hebben een speciale optie voor een ISO (ofwel schijfimage) branden, dus Nero is niet de noodzaak als je al een brandprogramma hebt.\n\nEen schijfimage is een reeks nullen en énen welke de hele schijfinhoud inclusief bestandssysteem in zich draagt, waardoor het brandprogramma alleen hoeft te branden, en zo een kant en klare disk aflevert. Het brandprogramma hoeft daardoor zelf onderweg geen bestandssysteem te ontwikkelen, de programmeur die het schijfimage levert heeft dat al in dat bestand gestopt.\n\nJe moet alleen niet het ISO als data branden, dat werkt niet. Het ISO is een speciaal bestand wat alleen door het (brand)programma begrepen wordt, het kan niet zo maar gelezen worden als document.\n\nEn ja, memtest86 staat helaas voor jou op CD, niet op DVD. Heb je niet een CD-RW liggen ?
Link naar reactie
Ik heb hem gevonden, uitgevogeld hoe het moet en ben nu aan het branden.\n\nNiek, ik kan alleen het onbekende apparaat bijwerken als ik die drivers er niet op heb staan. Dat heb ik nu gedaan, op dit moment is alleen de waarschuwing van HP doorgevoerd en heb ik weer het \'oude\' driversysteem.\n\nDit staat er als ik de geluidskaart erbij pak: CMI8738/C3DX PCI audio device
Link naar reactie
Ja maar als je er een nieuwe geluidskaart in hebt gezet, heb je daar een driver cd bij gekregen, toen je hem kocht.\nMaar hier [url]http://download.cnet.com/CMI8738-C3DX-PCI-Audio-Device/3000-2110_4-163508.html[/url] staat de driver voor je nieuwe geluidskaart.\nLet even op met downloaden, dat je goed leest, wat je uit moet vinken. De site o-p zich is geen gevaar, maar er moet zo af en toe wel een vinkje voor een extra tollbar weggehaald worden.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...