Ga naar inhoud

win 7 instaleren op nieuwe deskttop


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem.\r\nMijn schoonvader heef een desktop gekocht bij de SATURN met win8.\r\nthuis gekomen en wilde \'m aanzetten alles gevolgd zoals gevraagd werd.\r\nmaar ophet laats kreeg hij iedere x de melding win8 niet geïnstalleerd probeer opnieuw.\r\nDat heeft hij dus een aantal x geprobeerd.\r\nDus heb ik wat anders geprobeerd.\r\nZoals de harde schijf geformatteerd en wilde \'m dus opstarten met de win7 cd en dus een schone installatie er opzetten.\r\nnee ging dus niet.\r\n\r\nhet gaat hier dus om een nieuw type moederbord waar dus een andere bios opzit dan dat ik gewend ben .\r\nkan daar dus ok niets veranderen in de boot sequence..\r\n\r\nNou wilde ik dus via (uitvoeren) CMD.\r\nEn dan diskpart.\r\nDus de hardeschijf zo formateren zoals je met een usb stick ok kunt doen en daar dan windows 7 opzetten. en dan zo instaleren.\r\nMaar ik weet dus niet of dat gaat.\r\n\r\nOf heeft iemand anders een ander idee.\r\nWat wel werkt
Link naar reactie
Klopt natuurlijk niet, dat het ding geen pre-installatie volbrengt met Windows 8. Alleen daarom zou ik er al mee terug gaan.\n\nMaar als je perse Windows 7 erop wilt zetten:\n\nIn het UEFI bios kan je vaak CMS uitschakelen waarna je kan kiezen om van DVD op te starten.\n\nPlaats de dvd en start daarvan op. \nHalverwege het installatie menu kies je voor \"Schijfopties\" en je verwijdert alle partities. ([B]Je kunt dan ook niet meer de herstel partitie van Windows 8[/B] gebruiken, dus weet wat je doet)\n\nDaarna maak je 1 nieuwe partit1e aan van gewenste grootte waar je W7 op zet. (Het systeem maakt nog een partitie aan van 100 MB maar dat hoort zo.)\n\nHet overige deel van de harde schijf kan je later voor gebruik gereed maken via de schijfopties van Windows 7.\n\nNiek
Link naar reactie
daar gaat het ook om ik wil er gewoon win 7 op hebben.\r\nIk weet zo ongeveer wel wat ik doe maar dit is gewoon nieuw voor mij met die nieuwe bios.\r\nhet punt is ik heb de harde schijf al namelijk geformatteerd.\r\ndoor \'m eruit te halen en in een externe hd behuizing te plaatsen.\r\n\r\nEn heb \'m toen geformatteerd met een apart programma (active killdisk).\r\nOmdat ik sommige partities op de schijf niet via windows kon verwijderen.\r\n\r\nMaar het probleem is dus gewoon dat ik dus niet via de cd kan booten en niet via een usb stick wat ik dus al geproobeerd hebt.\r\n er staat in de bios een nieuwe soort bootorder en niet die ouwe waar je die bijvoorbeeld met de + en - kunt naar boven of naar onder kunt plaatsen.\r\n\r\nhet moet toch op een of andere manier kunnen dat ik windows zelf gewoon dan voor programmeer op de hardeschijf ?\r\n\r\nBij de opstart volgorde staat UEFI-opstartbronnen en dan staat er bovenaan \r\n\r\nWindows boot manager\r\nUSB-floppy/cd\r\nUSB-vaste schijf\r\nUEFI: ipv4 Atheros network\r\nUEFI: ipv6 Atheros network \r\n\r\nEn dan staat er nog ( OUDERE OPSTART BRONNEN ) en die staat uit geschakeld.\r\nEn die kan ik ok niet inschakelen.\r\nMaar alles wat er boven staat kan ik wel uit en aanschakelen.\r\n\r\nDus als ik \'m dus gewoon laat opstarten krijg ik de melding. (Fout: er is geen opstartschijf gedetecteerd of er is een fout op getreden met de schijf.\r\n\r\ndus wat moet ik nu.
Link naar reactie
Kan je die UEFI bios niet op F8 persen? Want dan krijg ik hier in mijn uefi bios het oude bios, waarin ik alle opstart opties kan kiezen.\n\nEn nee je kunt Windows niet eerst op schijd zetten via een ander pc, want dat is helemaal vragen om problemen. \nMaar waarom Kill disk. Windows heeft tijdens de installatie de mogelijkheid om zelf partities te verwijderen, te formatteren en aan te maken\n\nKan je merk en type van je moederbord geven?\nWeet je zeker, dat je een opstartbare Windows 7 dvd gebruikt?\n\n\nNiek
Link naar reactie
ik ben er achter hou ik de boot sequence verander dus gewoon op enter drukken en dan kan ik \'m verplaatsen en met enter zet je \'m weer vast.\nmaar wat ik ok doe krijg ik de melding.\n\n (Fout: er is geen opstartschijf gedetecteerd of er is een fout op getreden met de schijf.\n\nEn ik weet zeker dat ik de goei dvd gebruik is niet de eerste die ik opnieuw instaleer.\ndoe het voor particulieren nevenbij.\ndus daar ligt het niet aan.
Link naar reactie
[QUOTE]ik ben er achter hou ik de boot sequence verander dus gewoon op enter drukken en dan kan ik \'m verplaatsen en met enter zet je \'m weer vast.\nmaar wat ik ok doe krijg ik de melding.[/QUOTE]\n\nAls je deze nu pas uitvindt, kan ik me niet voorstellen, dat je erg vaak een pc hebt geïnstalleerd. \n\nMaar goed, als je zeker weet dat de boot goed staat en ook dat de dvd goed is, dan kan het nog aan de dvd speler liggen. \n\nDus terug met dat ding.\n\nNiek
Link naar reactie
Ja dankjewel.\n\nMaar had net pas de jumpers verplaats waardoor de bios dus gereset is dus ik ok weer veranderingen kan aan brengen.\n\nEn als ik F8 indruk kan ik wel het een en ander selecteren maar als ik dan wil opstarten via de dvd dan doet de enter toets niets.\n\nik weet wel wat ik doe maar. maar alles wat ik probeer werkt niet\n\nin de bios ziet die de dvd en de hardeschijf dus alles doet het gewoon.\n\nvindt het maar raar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...