Ga naar inhoud

XP start weer op


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Iedere dag als we de computer hebben aangezet, start hij na een paar minuten uit zichzelf weer op. Hij heeft net een nieuwe schijf. Of is het nu het moederbord dat stuk aan het gaan is? Of de videokaart? De ene keer was er net een spel opgestart, de andere keer was ik met de mail bezig. Volgens de faqman kan het de videokaart zijn, maar hoe weet ik hoe de videokaart heet en of de driver up to date is? Ik heb al een Microsoft- oplossing gevonden: DriverPack Solutions, maar dat bestand is een .torrent maar mijn computer kan die niet vinden.. :confused:
Link naar reactie
Johannes1903,\n\nKijk eens in Configuratiescherm > Systeem > tabblad Geavanceerd.\n\nOnderin zie je \"Opstart- en herstelinstellingen\", klik op de knop \'Instellingen\'.\n\nHaal het vinkje weg bij \'De computer automatisch opnieuw opstarten\' en klik op OK.\n\nDe volgende keer dat er iets fout gaat zal de computer niet vanzelf opnieuw opstarten maar een blauw scherm tonen met informatie.\nSchrijf die informatie op. Dan kun je met die informatie op zoek naar de oorzaak van het probleem.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Mijn dochter had net haar mail aangezet, toen de XP ineens afsloot. Hij gaf de melding dat hij niet goed was afgesloten en dat je in de veilige modus kon opstarten of met de laatst werkende configuratie. Helaas pindakaas, al die opties werkten niet; hij springt net op het XP logo, maar nog vóór de blokjes in het balkje moeten gaan lopen, gaat hij weer opnieuw opstarten. Hetzelfde verhaal herhaalt zich. Ik kom geen steek verder en in het bios kan ik ook niet zien wat er mis is. Ik vermoed dat het moederbord het begeven is; de computer is immers al 5 jaar oud. Denken jullie dat ik gelijk heb? Ik denk dat ik morgen maar weer naar de computerrepair ren.,. Hij had vanaf het begin toen hij terugkwam na een schijfcrash al soms herstartperikelen...
Link naar reactie
Een schijfcontrole uitvoeren vanuit de opdrachtprompt in dat F8 menu waar ook Veilige modus zit ? Al weet ik even niet of XP die standaard daar al heeft of dat je hem had moeten installeren. Heb je anders de installatie CD ?\n\nAls je aan de prompt bent, type dan [B]DIR C:\\[/B] en kijk of daarmee of daar de map \'[I]Program Files[/I]\' staat, zodat je zeker weet dat C: je systeempartitie is.\nZo ja, dan type je \n[CODE]chkdsk c: /r > c:\\schijf-C.txt[/CODE]\nKan 1 - 2 uur duren.\n\nNa afloop staat er een bestandje schijf-C.txt met het resultaat.\nMocht XP nog niet opstarten dan kan je dat bestandje waarschijnlijk lezen met:\nEDIT c:\\schijf-C.txt\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...