Ga naar inhoud

OS Smart TV stick


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Vanwege een vooralsnog onbeantwoorde vraag aangaande Android wil ik mij zelf verder verdiepen in dit OS als OS op een SmartTVStick.\r\n\r\nWat ik inmiddels weet is dat het een op Lunix (Ubuntu) gebaseerd OS is en dat bij de ontwikkeling voor tv\'s Google een rol heeft gespeeld. Hoewel het aanbod aan Smart TV sticks na enig googlen redelijk groot blijkt te zijn, is de inhoudelijke informatie over het OS (en de mogelijkheden die dit biedt op een minicomputer) nog beperkt. Het is mij dan ook niet duidelijk sinds wanneer deze sticks hun opmars zijn begonnen. \r\n\r\nHeeft iemand een idee waar ik meer informatie over Android als OS voor minicomputers kan vinden?
Link naar reactie
Deze week was nog in het nieuws dat de markt voor LED tv\'s en gelijken verzadigd is en dat de \"producenten\" merken dat de verkopen afgenomen zijn. Mijn eigen LED tv dateert van december 2009; een Samsung UE40B6000. Smart voor die tijd; door de instellingen van een ander model op te nemen zelfs met extra multimediamogelijkheden. Maar geen wifi.\r\n\r\nDe Sony tv van mijn pa (anderhalf jaar jonger) heeft wel wifi en widgets maar is nauwelijks te \"customizen\". En dat vind ik nou zo leuk aan Android; volop keuze uit een gigantisch aantal apps. \r\n\r\nToegegeven, er komt dadelijk ook wel weer wat anders in beeld. We zijn en blijven echter Nederlanders; we kopen niet na drie jaar een nieuwe tv omdat er een snufje bij is gekomen. De Smart TV sticks kunnen voor de komende jaren zeker iets toevoegen aan de reeds in de markt gezette tv\'s. Zeker als Android als OS \"customisable\" voor dit medium blijkt te zijn. En daar ben ik dus naar op zoek.
Link naar reactie
Als je tv niet \'smart\' is zou ik inderdaad ook liever een kleine computer aan je tv hangen. Het besturingssysteem hoeft daarvoor niet Android te zijn, maar kan vanalles zijn. Zo heb ik zelf op deze manier gewoon Windows \'op\' mijn tv.\n\nVoor zo\'n tv-computer is XBMCbuntu misschien ook wel interessant. Da\'s een versie van Ubuntu met de media center software XBMC ingebouwd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...