Ga naar inhoud

content harde schijf


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Alles wat er na een schone installatie op je computer staat, staat daar voor een reden. Daar moet je niets van weggooien.\n\nEn als ik zo snel even tel betreft het hier een kleine 25 GB. In huidige tijden is dat zo goed als niks. Daar zou ik me dus niet druk om gaan maken.\n\nWat betreft specifiek deze vijf mappen: de eerste vier moet je sowieso niets uit weggooien. Die worden beheerd door Windows zelf, dus lekker aan Windows over laten. Die laatste map zegt me niks. Misschien dat iemand anders die herkend, anders moet je even het volledige pad noemen.
Link naar reactie
De ESD folder\n\nThis is part of Windows 8 Consumer Preview. See this thread.\n\n[url]http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-windows_install/how-can-i-safely-delete-the-windowsesd-file/d844bd93-4904-4204-9524-f88887cc7c03?tab=MoreHelp[/url]\nMCC 2011 \n\n[QUOTE]We do not recommend to remove the WindowsESD folder. This folder is used by Push Button Reset feature to reset your computer back to its original install state.[/QUOTE]\n\n En Windows 8 pro is bij mij gewoon 30 GB.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;634397]Volgens mij heeft die het over een SSD schijf. Oude herstelpunten kun je verwijderen en pagefile.sys kun je verplaatsen naar een normale HDD.[/QUOTE]\n\nAls het geheugen groot genoeg is, dan wordt het pagefile niet of nauwelijks gebruikt en zal dus amper ruimte innemen. Als het pagefile veel gebruikt wordt, dan is daar dus een reden voor - het geheugen is te krap - en dan wil je dat juist op de SSD hebben. Als je het immers naar de HDD verplaatst, dan wordt het hele systeem veel trager - precies hetgene dat de SSD moet oplossen.\nHiberfil.sys, de temp mappen, documentenmappen, ook allemaal dingen waar ik eerst naar zou kijken. Die hebben niets te zoeken op een SSD.
Link naar reactie
Dat is dus pertinent onjuist. Als je 4 GB RAM hebt, zal die doodleuk 8 GB wisselbestand aanmaken, temnminste als je standaard instellingen hebt. Kijk maar in de root van c dan staat daar het pagefile.sys en kijk naar de grootte. Gebruik of niet gebruik maakt dan niets uit. Het staat er gewoon.\r\n\r\nHelemaal verwijderen is vaak geen optie omdat er programma\'s zijn en blijven die een wisselbestand (willen) gebruiken. Het gebruik van pagefile.sys is dus niet alleen afhankelijk van het systeem. Onvoldoende RAM. Dan is er maar één advies: RAM uitbreiden! Hiberfil.sys kun je uitschakelen. Oude herstelpunten verwijderen en data naar een normale HDD. \r\n\r\nVerder moet je niet te kinderachtig zijn met een SSD. Gewoon optimaal gebruiken en van profiteren. Al die verhalen van beperkte levensduur etc. is allemaal flauwekul.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...