Ga naar inhoud

Complex crash systeem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Geachte forumlezers,\r\n\r\nIk zit met een lastig computer probleem, ik ben al een tijdje bezig met het proberen van het repareren van de computer van een vriend. \r\nHij bezit een hp pavilion a6540.nl\r\n\r\nDeze pc is standaard geïnstalleerd met met een 32 bit versie van vista.\r\nHij was gecrasht (ik vermoedde dus door het downloaden van games zonder virusscanner)\r\nDus ik besloot Windows 7 32 bit erop te zetten.\r\nHij crashte echter tijdens de installatie, constant, met de melding dat de cd bestanden miste (originele Windows 7 cd)\r\nSoms lukte het, maar crasht Windows na een tijdje gebruik. Daarbij heb ik alles geprobeerd, zonder drivers, met drivers, alleen hp drivers, drivers via Windows update etc.\r\n\r\n1. Ik heb daarom de bios geüpdatet (door Windows Vista te installeren)\r\n2. Ik heb memory test gedraaid\r\n3. Ik heb de harde schijf getest (Surface test)\r\n4. De harde schijf geformatteerd, via een live cd van home partition tool\r\n5. Ik heb de hele pc uitgezogen (Dat zorgde voor een correcte weergave van windows, want op mijn scherm was het beeld in feite 10 cm opgeschoven, waardoor ik ook 10cm niet zag)\r\n\r\nToen heb ik besloten om toch maar Vista erop te zetten, maar dit lukte ook niet meer, ik hoop dat ik iets over het hoofd zie of iets vergeet o.i.d\r\n\r\nLinux (Ubuntu, Ment) en alle andere live-cd gebaseerd op linux werken overig zonder problemen.\r\n\r\nWeet iemand van jullie een oplossing, of heeft iemand adviezen, zou erg gewaardeerd worden!\r\n\r\nMVG Nathan T\r\n\r\n\r\nPS: Ik wist echt niet zeker waar ik dit moest posten
Link naar reactie
1 - Het installeren van Windows Vista, of welk ander OS dan ook, doet helemaal niets met het BIOS van je computer. Dat maakt dus niets uit.\n2 - Dit zou ik nog eens doen, maar dan gewoon \'s avonds aanzetten en dan de hele nacht laten draaien, want dit is wel een grote verdachte als ik je symptomen zo lees. Vijf minuutjes testen is niet genoeg.\n3 - Aardig idee en kan de moeite zijn, had ik in ieder geval ook geprobeerd.\n4 - Dat gebeurt bij een reïnstall over het algemeen toch wel, dus een beetje overbodig, maar vooruit, het kan geen kwaad.\n5 - Op zich ook geen gek idee want het kan de koeling flink verbeteren, al is een stofzuiger eigenlijk niet de beste optie omdat zo\'n apparaat gruwelijk veel statische elektriciteit opwekt - en dat is funest voor elektronica. Het doet overigens niets met je beeld, dus dat het beeld ineens opgeschoven is zal hier niet aan liggen.\n\nIk zou naast de geheugencheck de DVD-drive eens onder de loep nemen. Als je bestanden mist dan kan het zijn dat je leesfouten hebt, die na verloop van tijd het systeem kunnen laten crashen.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;633753]1 - Het installeren van Windows Vista, of welk ander OS dan ook, doet helemaal niets met het BIOS van je computer. Dat maakt dus niets uit.\n2 - Dit zou ik nog eens doen, maar dan gewoon \'s avonds aanzetten en dan de hele nacht laten draaien, want dit is wel een grote verdachte als ik je symptomen zo lees. Vijf minuutjes testen is niet genoeg.\n3 - Aardig idee en kan de moeite zijn, had ik in ieder geval ook geprobeerd.\n4 - Dat gebeurt bij een reïnstall over het algemeen toch wel, dus een beetje overbodig, maar vooruit, het kan geen kwaad.\n5 - Op zich ook geen gek idee want het kan de koeling flink verbeteren, al is een stofzuiger eigenlijk niet de beste optie omdat zo\'n apparaat gruwelijk veel statische elektriciteit opwekt - en dat is funest voor elektronica. Het doet overigens niets met je beeld, dus dat het beeld ineens opgeschoven is zal hier niet aan liggen.\n\nIk zou naast de geheugencheck de DVD-drive eens onder de loep nemen. Als je bestanden mist dan kan het zijn dat je leesfouten hebt, die na verloop van tijd het systeem kunnen laten crashen.[/QUOTE]\n\n\n1. Een verouderde bios kan een pc toch laten crashen?\n2. Memory test kan inderdaad in loop, maar ik stopte hem na de eerste volledige run, dus dat ga ik proberen.\n3. -\n4. Bij de tool van windows word er minder geformatteerd dan bij de Guttman (ofzo) methode, leek me beter\n5. In de koeler van de videokaart zat zoveel stof dat ie niet eens meer draaide, het heeft raar genoeg toch iets aan me beeld gedaan?\nEn op statische elektriciteit let ik altijd, kleinere delen heb ik ook losgeschroefd en met bijvoorbeeld een kwast stofvrij gemaakt.\n\nIn ieder geval bedankt, meer iedeen/adviezen blijven welkom :D
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;633775]Daarbij. Linux past op een cdtje en Windows 7 is bijna 30 GB als het is geïnstalleerd. De laatste gebruikt dus meer schijfruimte, waarbij de kans op een eventueel beschadigd deel gebruiken veel groter is geworden. Ik zou toch de hd even controleren door een volledige errorscan met bijvoorbeeld HDTune.\r\n \r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDat gaat nu vrij moeilijk zonder systeem systeem, kan ik [URL=\"http://www.ultimatebootcd.com/\"]Ultimate Boot CD[/URL] proberen? \r\n\r\nMVG
Link naar reactie
Vertel even wat je denkt dat dat betekent.\n\nKijk op het moederbord naar de elco\'s (elektrolytische condensatoren), kleine rechtopstaande pijpjes van diverse groottes.\nDe aluminium bovenkant is ingekeept met vaak een driehoek-ster, som vierhoek. Dat is gedaan om de condensator [I]daar[/I] te laten barsten als deze mocht \'exploderen\'. Die bovenkant behoort geheel vlak te zijn, een teken dat ze niet vervelend gaan doen zullen we maar zeggen, maar (vooral) als ze te warm worden kunnen ze wat bol gaan staan. Check daar op.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Vertel even wat je denkt dat dat betekent.\n\nKijk op het moederbord naar de elco\'s (elektrolytische condensatoren), kleine rechtopstaande pijpjes van diverse groottes.\nDe aluminium bovenkant is ingekeept met vaak een driepoot-ster, som vierpoot. Dat is gedaan om de condensator [I]daar[/I] te laten barsten als deze mocht \'exploderen\'. Die bovenkant behoort geheel vlak te zijn, een teken dat ze niet vervelend gaan doen zullen we maar zeggen, maar (vooral) als ze te warm worden kunnen ze wat bol gaan staan. Check daar op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...