Ga naar inhoud

SSD 7 32bits naar 64 bits


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ga straks mijn computer upgraden van E8500 naar een i5 3570.\r\nEn van 4GB naar 8GB\r\nPuls ander moederbord.\r\n\r\nOp mijn SSD staat nu Windows 7 32 bits (OEM versie).\r\nIk zet er meteen Windows 7 64 bits (OEM versie) op.\r\n\r\nMoet ik de SSD formateren, voordat ik de 64 bits erop zet?\r\nIk heb gelezen dat je een SSD eigenlijk niet mag formateren.\r\n\r\nOf kan ik kiezen voor update?\r\n\r\nOf zijn er nog betere oplossingen?\r\n\r\nAlvast bedankt voor de hulp.
Link naar reactie
Natuurlijk mag je een SSD formatteren, maar je kunt hem beter niet [I]defragmenteren[/I]. Dan gooi je namelijk het interne management van de schijf door de war dat er voor zorgt dat alle geheugenchips evenredig gebruikt worden, om voortijdige slijtage van een deel van de geheugenchips te voorkomen. Formatteren is geen enkel probleem wat betreft de levensduur van de schijf, zolang je dat niet iedere week doet.\n\nAls je van 32 naar 64 bits wil moet je verder een schone installatie uitvoeren. Upgrade is niet mogelijk. De format kun je door de Windows-installatie laten uitvoeren.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;633154]Natuurlijk mag je een SSD formatteren, maar je kunt hem beter niet [I]defragmenteren[/I]. Dan gooi je namelijk het interne management van de schijf door de war dat er voor zorgt dat alle geheugenchips evenredig gebruikt worden, om voortijdige slijtage van een deel van de geheugenchips te voorkomen. Formatteren is geen enkel probleem wat betreft de levensduur van de schijf, zolang je dat niet iedere week doet.\r\n\r\nAls je van 32 naar 64 bits wil moet je verder een schone installatie uitvoeren. Upgrade is niet mogelijk. De format kun je door de Windows-installatie laten uitvoeren.[/QUOTE]\r\n\r\nok, bedankt Foobar.\r\nIk ga het straks uitvoeren.\r\n\r\nJoop
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...