Ga naar inhoud

Pictogram tekst


Anoniem2

Aanbevolen berichten

In een overmoedige bui en zonder na te denken maar nu wel spijt hebbende, het onderstaande uitgevoerd.\r\nTekst onder bureaublad pictogrammen weghalen\r\n1. Rechtermuisklik op een icoon en kies voor \'naam wijzigen\'\r\n2. Houd je ALT toets ingedrukt en typ dan 255 (met de cijfers rechts op je toetsenbord)\r\n3. Druk op enter en tadaa, je houd alleen je icoon over. Tekst is weg.\r\nMijn vraag is nu, is dit op eenzelfde manier ongedaan te maken. Dit om de volgende reden, ik wil namelijk de map van het bureaublad verwijderen, maar dit lukt op geen enkele manier.
Link naar reactie
Systeemherstel mogelijk ?\n\nWat gebeurt er dan als je weer op \'[I]Naam wijzigen[/I]\' klikt ? Of er op rechtsklikt en bij \'[I]Eigenschappen[/I]\' kijkt ? Die alt+255 is dacht ik een onzichtbaar karakter, dus die moet je bij naamsverandering wel als een soort spatie met de [I]Backspace [/I]toets eerst wegvegen anders blijft dat teken vooraan- of achteraan de naam staan, en de Verkenner kan er misschien niets mee.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Maar als je op \'[I]Naam wijzigen[/I]\' klikt, dan krijg je misschien wel een wit vlakje, maar de bestandsnaam (nu één karakter lang) staat dan wel in dat vakje. \r\nKlik eens op \'[I]Naam wijzigen[/I]\', dan zie je de cursor in dat vakje staan, druk dan op de \'[I]End[/I]\' toets (zodat de cursor met zekerheid aan het eind komt te staan), en druk dan een paar maal je Backspace toets. Type dan een korte naam, en klik daarna met links op je bureaublad. Dan moet een naamsverandering doorgevoerd zijn.\r\n\r\nKan je trouwens geen enkel naar Alt+255 hernoemd item verwijderen ?
Link naar reactie
Die laatste vraag dus over de andere items, ik vroeg mij af of het alleen de map was waarbij het fout ging, omdat je schrijft dat je alle pictogrammen zo hernoemd hebt. \nIk heb zelf (met XP) een map gemaakt op het bureaublad, hernoemd zoals je schrijft, maar kon hem probleemloos terug hernoemen of verwijderen.\n\nWe horen het wel mocht je het ook met de andere icoontjes hebben, al weet je nu wel de weg met Unlocker om het op te lossen.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;632692]Hier ook bevestigd op Windows 7 x64 Home Premium - je kunt een map die hernoemd is naar \"ALT+255\" daarna gewoon weer een andere naam geven.[/QUOTE]\r\nDan is die naamsverandering misschien toeval, en is er iets anders gebeurd.\r\n\r\nAangezien de Verkenner het item nog wel als map herkende volgens:\r\n[QUOTE=lampie;632678].....bij eigenschappen staat onder tabblad \r\nAlgemeen - Type: Bestandsmap\r\nLocatie: C:\\Users\\naam\\Desktop[/QUOTE]\r\ndenk ik dat een volledige schijfcontrole het ook had kunnen oplossen.\r\nMaar maakt niet uit, het probleem is al weg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...