Ga naar inhoud

W8 start niet op


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sinds 1 week Windows 8 met veel plezier gebruikt. Nu echter opstartprobleem.\r\nHeb zowel W7 als W8 geïnstalleerd op resp C en E schijf. \r\nBij opstarten komen volgende meldingen: \"preparing automatic repair\", \"probleem vaststellen\", \"PC niet hersteld met autoherstel\", en dan de keuze \"afsluiten of geavanceerde opties\".\r\nDe mogelijkheden onder geavanceerde opties heb ik, met uitzondering van \"fabrieksherstel\" uitgeprobeerd, zonder resultaat.\r\nDe optie \"verder met ander besturingssysteem\", in mijn geval dus W7, werkt gelukkig wel.\r\nIn het 3 A4 tjes grote \"logboek voor diagnose en herstellen van opstartherstel\" zie ik bij alle onderdelen staan \"foutcode = 0 x 0\" en gevonden hoofdoorzaak: \"Er is verscheidene keren zonder succes geprobeerd om de oorzaak van het probleem te bepalen\". \r\nHoe los ik dit op zonder risico dat W8 nieuw wordt geïnstalleerd, ook over W7 heen?
Link naar reactie
Wanneer en waar kan ik voor opstartherstel kiezen?\r\nIk plaats nl de W8 DVD en start de computer. Kies dan voor opstarten vanaf DVD.\r\nKrijg vervolgens scherm voor nu installeren of computer herstellen.\r\nIk kies dan voor het laatste. \r\nVervolgens kom ik weer bij scherm dat ook verschijnt na \"gewone\"opstart, dat aangeeft dat PC niet is hersteld met autoherstel.
Link naar reactie
Download onder Windows 7 even Easybcd [url]http://neosmart.net/EasyBCD/[/url] en kijk of je daarmee de dual boot kunt herstellen.\n\nZoniet:\n\nKan je W8 in principe gewoon opnieuw installeren, als W7 er al op staat. In principe maakt W8 er weer keurig een dual boot van. \nZelf had ik tijdens het maken van de dualboot door, dat je (althans niet gemakkelijk\' in Windows 8) niet kan instellen dat, als je niets doet er in Windows 7 moet doorgestart worden. Ik zet het startmenu op 2 sec. en wil dat tie in principe met W7 opstart. \nIn Easybcd kon ik dat eenvoudig instellen en ben je ook van dat irritante dualboot scherm van W8 af.\n\nNiek
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...