Ga naar inhoud

Java corrupt


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een Asus laptop met windows 7 64bit\r\nHierop staat zowel java 7 64bit als java 6\r\n\r\nTijdens het update krijg ik de volgende fout melding:\r\n\r\n[COLOR=\"red\"]De wizard werd onderbroken voordat Java(TM) 6 volledig kon worden geïnstalleerd.[/COLOR]\r\n\r\nVerwijderen lukt ook niet.\r\nDan krijg ik de volgende fout melding:\r\n\r\n[COLOR=\"red\"]\"Internal Error: 2753 Regutils.dll\"[/COLOR]\r\n\r\nIk heb het volgende al geprobeerd:\r\n[LIST]Javara[/LIST]\r\n[LIST]\r\n[*]Revo Unisntaller pro\r\n[/LIST]\r\n\r\nWat kan ik doen om Java goed op mijn pc te krijgen?
Link naar reactie
[quote]voordat Java(TM) 6 volledig[/quote]\r\nJava 6 is zo lek al een mandje. Java 7 deugt ook niet dus als je het niet perse nodig hebt, moet je dat gewoon niet meer installeren.\r\n\r\nEr af krijgen is een ander verhaal. Het zou kunnen dat als je hem opnieuw helemaal installeert, dat je hem dan wel er af krijgt.\r\nVerder kun je ook CCcleaner nog eens proberen om alles van java uit het register te krijgen.\r\n\r\nEen en ander wel met administrator rechten doen (als administrator uitvoeren) etc.\r\n\r\nEn zoals gezegd... als het kan... GEEN java meer op je pc zetten, tenzij je geinteresseerd bent in virussen, rootkits etc. want het ding is nog steeds lek, ondanks de nieuwe updates.
Link naar reactie
Ik heb dat ook wel eens gehad. Heb het toen volgens mij opgelost door alles wat maar enigszins met java te maken had, te verwijderen. Dus op de harddisk zoeken naar sun en java, en al die mappen wissen. Verder heb ik de installer verwijderd met microsoft installer cleanup utility. Javara is vrij goed, maar verwijdert niet alles.\n\nMsciuu is verwijderd van de microsoft site, maar het is elders nog wel te vinden.\n[url]http://majorgeeks.com/Windows_Installer_CleanUp_Utility_d4459.html[/url]
Link naar reactie
@Erik: het zou leuk zijn als die een alternatief boden, maar die verwijzen ook slechts naar de normale uninstall instructies via Software in het configuratiescherm.\r\n\r\nOverigens doet Oracle tegenwoordig ook crapware installeren, niet alleen bij installatie maar ook bij security updates. Crapware betreft in dit geval de Ask.com toolbar en nog een scannertje van MacAffee. Je moet dan al de geavanceerde setup gebruiken en e.e.a. zelf uitvinken.\r\nNog een reden om geen java meer te installeren.
Link naar reactie
Het was even niet of het goed of slecht is, al heb ik inmiddels ook mijn bedenkingen, maar er staat in het geval van problemen ook een downloadbare offline installer, en wat tips daarbij.\n\nVoor wat betreft mijn ontstane achterdocht (ik heb java sinds kort uitgeschakeld), hier had ik eerder al een screenshot gemaakt van een opvallende verschijning van de link naar de oracle site (U)\n[ATTACH]17378[/ATTACH]\nMaar ik weet niet echt hoe gegrond dit is 8-|
Link naar reactie
[quote]ook een downloadbare offline installer[/quote]\r\nJa als je eerste wilt installeren en dan weer proberen te uninstallen is dat goed. Het was mooier geweest als ze ook een offline uninstaller erbij hadden, zoals Symantec voor zijn rommel heeft als het er niet af te krijgen is.\r\n\r\nShoot java? Jazeker!\r\nHet is inmiddels [b]zeer[/b] gegrond. Er zijn inmiddels al enkele overheden die waarschuwen tegen het gebruik van Java, Firefox wenst het niet meer te ondersteunen en Apple gaat de plugin blokkeren.\r\n[url=http://webwereld.nl/nieuws/113252/apple-blokkeert-nieuwe-versie-java-plug-in.html][u]Lees en huiver[/u][/url] met name ook weer het laatste stukje, drive-by malware werkt nog steeds en weer verse gaten in de nieuwe update.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;632538]Ik heb dat ook wel eens gehad. Heb het toen volgens mij opgelost door alles wat maar enigszins met java te maken had, te verwijderen. Dus op de harddisk zoeken naar sun en java, en al die mappen wissen. Verder heb ik de installer verwijderd met microsoft installer cleanup utility. Javara is vrij goed, maar verwijdert niet alles.\r\n\r\nMsciuu is verwijderd van de microsoft site, maar het is elders nog wel te vinden.\r\n[url]http://majorgeeks.com/Windows_Installer_CleanUp_Utility_d4459.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nAlles handmatig verwijderd.\r\n\r\n\'Programmes verwijderen\' van het configuratie scherm en Revo denken nog dat \'Java 7 update 6\' op mijn systeem staat. Maar explorer krijgt niks meer gevonden.\r\nVind nog wel javascript* varianten. Maar deze zijn toch geen probleem?\r\n\r\nVerder ook \'Msciuu\' geinstalleerd. Maar deze krijg ik niet terug gevonden na installatie. Waar zou deze moeten staan?
Link naar reactie
[QUOTE=Tracker06;632650]Vind nog wel javascript* varianten. Maar deze zijn toch geen probleem?[/QUOTE]\r\n\r\nJava en Javascript zijn -hoewel de naam anders doet vermoeden- twee totaal verschillende dingen. Zonder Java kun je websites die Javascript gebruiken nog zonder problemen bekijken. Javascript is namelijk ingebakken in je browser.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...