Ga naar inhoud

Administrator rechten, installeren Windows 8


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Tot op heden, heb ik geen [B]administrator rechten[/B] van de op mijn computer geïnstalleerde \r\nWindows 8.\r\n\r\nWaar moet ik bij een geheel nieuwe installatie van Windows 8 rekening houden, zodat ik niet alleen als enige gebruiker, maar ook de rechten heb als [B]administrator[/B] heb !!!!\r\n\r\nNu loop ik iedere keer tegen het geen aan, dat ik als [B]enige [/B]gebruiker geen [B]administrator[/B] rechten heb
Link naar reactie
Je zult eerst een [URL=\"https://accountservices.passport.net/reg.srf?id=2&sl=1&lc=1043\"]Hotmail[/URL], Live of [URL=\"https://blogs.microsoft.nl/blogs/windows/archive/2012/08/09/de-upgrade-van-hotmail-naar-outlook-com.aspx\"]Outlook[/URL] adres aan moeten maken.\nEn dan als je gaat installeren je Hotmail, Live of Outlook naam/adres en wachtwoord aan moeten maken als gebruiker, maar dit word duidelijk tijdens de installatie lees daarom elke pagina goed die je tijdens de installatie te zien krijgt.\nDit staat overigens ook in de pdf op de DVD met [URL=\"http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/upgrade-to-windows-8\"]Windows 8[/URL].\n\nAls Windows 8 al is geïnstalleerd dan kun je alsnog een nieuwe gebruiker aanmaken met als inloggegevens een Hotmail, Live of Outlook naam/adres en wachtwoord.\n\n[URL=\"http://www.pcwebplus.nl/tsoft/windows8installatie.htm\"][COLOR=\"Red\"]Hoe installeer ik Windows 8[/COLOR][/URL]
Link naar reactie
In het volgende scherm kunnen we het gebruikersaccount koppelen aan een Microsoft Account (E-mail-adres) om bijvoorbeeld gebruik te maken van de Windows Store of voor het synchroniseren van bestanden.\r\nWilt u dit niet klik dan op \"Don\'t want to sign in with a Microsoft account?\"\r\n\r\nVolgens de instructies,\r\n....................................\r\n\r\nVoor het kopen van apps etc , is wel een Microsoft account nodig\r\nDat i.v.m. betaling natuurlijk.
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;632658]Dus volgen jou Stroke, moet je om adminrechten op W8 te krijgen, Hotmail of Outlook installeren? Wat is dat voor een waanzin :confused::confused::confused:[/QUOTE]\r\n\r\nJa als je gelijk na de installatie adminrechten wilt hebben wel, je kunt ook achteraf een nieuw account aanmaken met een Hotmail of Outlook account of met eender welk email account (ik heb vanmiddag even zitten prutsen) en het lukte mij met een gmail account ook om adminrechten te krijgen.\r\nMaar een account zonder E-mail account werkt dus niet, dus een account met janjansen als inlognaam en met wachtwoord lancearmstrong geeft geen adminrechten en nee je kunt dan geen Apps kopen, als je dat wilt dan zul je ook aan Microsoft toestemming moeten geven om geld van je creditkaart of Paypal account af te schrijven zonder dat je overigens bij een betaling je creditkaart pin of Paypal wachtwoord hoeft in te vullen:-S:@\r\n\r\nAls je overigens een E-mail account account hebt met adminrechten dan kun je wel een ander account adminrechten geven:confused:
Link naar reactie
Ja Desperado, daar heb je gelijk in maar wat moet je zonder Apps die Charms heten onder Windows 8, zelfs de Windows spelletjes moet je als je ze wilt spelen als App downloaden en dan werken die krengen ook nog niet goed.\r\n\r\nHet gekke van het hele account gebeuren in Windows 8 komt in de Bèta versies helemaal niet voor, ik heb op de oude laptop al vanaf de eerste Bèta Windows 8 staan(de laatste dus) en alles werkt perfect (nog steeds) en kan ook gewoon apps downloaden uit de store, en ja ook hierop heb ik een gewone upgrade gedaan met dien verstande dat alles wat onder Windows 7 werkte werkt onder Windows 8 ook.\r\n\r\nEn dat is dus bij de Originele Windows 8 Upgrade nl niet dus, daar moest bijna alles weer worden geherinstalleerd.\r\n\r\nIk doe in elk geval op d rest van de computers in huis geen upgrade naar Windows 8 meer ondanks dat ik hem nog verlengt kan kopen voor €14,95 8-)
Link naar reactie
Verwar de rechten van een administrator op een computer niet, met de rechten die MS je geeft om Apps te kunnen downloaden.\nIk heb nog te weinig ervaring met W8 om wie dan ook gelijk te geven.\nEn mijn ervaringen vanmiddag met een splinternieuwe Acer pc van een klant met W8 erop zullen ook niet positief werken.\n\nOf topic\n\n1) Geen Windows sticker met Serial op de kast\n2) Geen bijgeleverde sticker met licentiecode.\nUiteindelijk met Speccy het serial uitgelzen.\n3) Recover DVD\'S? Ja niet dus. Koop maar een usb stick van minimaal 16Gb om de recover partitie erop te zetten. (het moet een dualboot met W7 worden, want ook de koper van dit graf ding, wilde na 7 uur ploeteren met W8 het ding echt door het \"Window\" gooien. ) Dit laatste is overigens een probleem dat Acer creëert. \n\nKortom voor pc\'s een ramp dat hele Windows (n)acht(merry gedoe. \nZo ik ben m\'n agressie weer een beetje kwijt... :-) \nSorry\n\nNiek
Link naar reactie
Niek,\r\n\r\nGelukkig werkt God mode in Windows 8 ook,\r\n\r\n----------------------------------------------------------------------------\r\n1) Maak een nieuwe map aan\r\n2) Hernoem deze map naar: GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}\r\n3) Open de map\r\n----------------------------------------------------------------------------\r\n\r\nIk heb nog wat seresta over wil jij ze hebben;);)
Link naar reactie
Hoewel we TS nog niet hebben terug gelezen is er bij zijn installatie echt iets mis gegaan. Vanmiddag Windows 8 geïnstalleerd op de pc die ik hierboven even noem.\nMet een gewoon [B]lokaal[/B] account, dus niks @hotmail of @live of @outlook en de gebruiker heeft gewoon alle rechten die een administrator heeft.\n\nEr kunnen alleen geen \"apps\" opgehaald worden in die Windows \"Store\"... \n \nNiek
Link naar reactie
Niek,\nHeb je Windows 8 schoon geïnstalleerd of een upgrade, daar zou het verschil dan in kunnen zitten, ik had namelijk op een oude XP PC die ik schoon had geïnstalleerd met de laatste bèta versie ook geen problemen.\nOp de PC waar ik nu zit draait de upgrade maar niet helemaal zonder problemen, hoewel het na de laatste update van Windows 8 wel beter is geworden.\nIk heb overigens wel 3 accounts op deze PC de eerste gemaakt tijdens de installatie en zonder rechten, een tweede welke ik heb aangemaakt met een hotmail account maar die verdween steeds van het scherm, beter gezegd Windows 8 startte onwillekeurig op en maakte een schone installatie met dit account zonder dat ik er ook maar iets aan kon doen.\nHet account wat ik nu gebruik is een Outlook account welke ik vers heb aangemaakt om van het vorige probleem verlost te zijn en deze draait al vanaf een dag of 14 na de uitkomst va Windows 8 Upgrade met problemen zo nu en dan, als freezes, soms maar zo stoppen ik kan dan alleen nog de muis bewegen, en steeds minder het random herbeginnen van apps en het verdwijnen van de hoeken dat terwijl ik gewoon in het bureaublad blijf en ook gewoon kan doorgaan met waar ik mee bezig ben, de hoeken komen pas terug nadat ik een harde reset heb gegeven door het indrukken van de uit knop en opnieuw aanzet.\n\nEr blijft mij één ding irriteren en dat is het kwijt raken van gegevens zoals een brief die ik schrijf in Word, die wanneer Windows 8 plots herstart zonder waarschuwing deze nadien gewoon weg is en nee er is dan ook geen Word tussen opslag meer te vinden terwijl ik steevast brieven iedere minuut automatisch opsla naar de brief op het bureaublad.
Link naar reactie
Het was een schone installatie op een leeg gemaakte pc, op de tweede partitie. Op de eerste partitie had ik net ervoor Windows 7 gezet. \n\nMaar als mijn pc zo zou draaien, als wat jij omschrijft, dan was ik er snel mee klaar. (freezen, ongevraagd opnieuw opstarten etc.) \n\nOp m\'n eigen pc heb ik ook een dualboot staan van W7 en W8. \nBeide systemen draaien perfect. Het zijn beide originele pro versies, vanaf de dvd geïnstalleerd. \nDe eerlijkheid gebied me wel te zeggen, dat ik 2 keer per week een paar uurtjes in W8 bezig ben, maar verder al m\'n werk in Windows 7 doe. \nIk vrees dat dat ook nog erg lang gaat duren.\nIk zie nl. nog geen enkel voordeel aan Windows 8 voor een pc. \n\nWel nadelen: \nDe \"verplichting\" tot het bekende MS account.\nHet betalen voor \"bij\" producten. (als je een dvd wil afspelen) \nHet constant vragen naar je locatie als je een \"app\" installeert. \nHet verstoppen van allerlei nuttige functies, zoals het simpel uitschakelen van de pc.\n\nEn voor ik overvallen word met \" daar zijn allerlei tools en handigheidjes voor\". Ik tik hier over een betaalde Windows versie, waarvan je verwacht wordt dat hij compleet is en gebruiks vriendelijk en waarvan ik mag verwachten, dat je voor het gemakkelijke gebruik daarvan geen extra in elkaar geflanste tools van derden hoeft te installeren, om het te kunnen genruiken.\n\nIk kan heel goed tegen veranderingen, maar niet tegen onnodige belemmeringen van m\'n hobby. :-)\n\nNiek
Link naar reactie
Ik ben blij voor je dat het werkt (ondanks de nadelen) maar geloof mij het word nog erger.\nIk las ergens dat Microsoft alleen het besturingssysteem nog kaal gaat leveren en dat alle ander functies eraf gaan. Die ja dan als Charm (staat toch voor Charmant??) erbij kunt aanschaffen.\n\nNet als de home&student Office nu al, daar hoef je als student echt niet mee op school/uni te komen je komt dan veel tekort o/a Acces. Welke dan weer los voor een 150 Euro apart moet worden aangeschaft, ja ik weet overigens dat het Office pakket via de school goedkoop kan worden aangeschaft maar dat is maar voor één Laptop/PC per jaar, en omdat je het thuis ook nodig hebt voor op je PC voor schoolwerk moet je wat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...