Ga naar inhoud

Windows opnieuw installeren lukt niet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nIk heb een probleem, mijn computer liep de laatste tijd heel erg vaak vast waardoor ik het na 2 jaar wel weer eens tijd vond om windows 7 er opnieuw te installeren.\n\nDus zoals ik het altijd doe de bestanden op andere hardeschijven zetten, windows dvd erin, C schijf formatteren en windows opnieuw installeren.\n\nHij pakt netjes de bestanden uit,\nHij kopieerder netjes de bestanden,\nHij doet zijn update,\nHij voltooid de installatie,\n\nHierna wordt de computer opnieuw opgestart om het vervolg van de installatie te voltooien, maar dan vrijwel meteen krijg ik foutmeldingen van missende bestanden van de installatie bijv, \\windows\\systeem32\\drivers\\disk.sys\n\nIk dacht oke cdtje kapot door een krasje ofzo dus heb een nieuwe cd geregeld en probeer het nogmaals. alles gaat goed tot na de automatische heropstart. en het zijn iedere keer andere bestanden die die mist.\n\nde fout code blijft wel 0x0000221\n\nik heb toen geprobeerd om het te installeren op een andere hardeschijf die ik gebruikte voor al me games, dat werkte allemaal prima installatie zonder problemen. Dus dacht dat het dan aan mijn oude C schijf lag, deze zat nog in de garantie dus heb een nieuwe gekregen, maar het probleem is niet opgelost.\n\nIk dacht ik ben slim ik zet al me games weer op een andere schijf en installeer daar windows op en dan zet ik later de games terug op de oude schijf.\n\nDus ik formatteer de oude schijf van de games om windows op te installeren. alles gaat goed tot na de herstart van windows en krijg weer fout code 0x0000221.\n\nik heb windows xp geprobeerd ik heb 4 verschillende cd\'s geprobeerd.\nik krijg hem maar niet aan de praat.\n\nen ik ben te einde raad. ik hoop dat ik genoeg info heb kunnen geven en heb het zo duidelijk mogelijk geprobeerd weg te zetten. \n\nHelp mij alstublieft!\n\n\nMet vriendelijke groeten,\n\njilles van antwerpen\n\nPs. weet niet of het een hardware fout is of een software.
Link naar reactie
De error code kan zo\'n beetje van alles zijn. \nDoe eens een memtest met een op iso gebrande memtest86 [url]http://www.memtest.org/[/url] en laat dat een nachtje draaien.\n\nVerder is het niet onmogelijk dat ook je nieuwe HD niet in orde is. Een leesfout op de installatie dvd zorgt tijdens de installatie al voor foutmeldingen. (en die heb je niet)\nZoals jij het omschrijft lukt het niet om Windows netjes op de harde schijf te installeren.\nControleer dus beide harde schijven met HDtune. [url]http://www.hdtune.com/[/url] . Download de free versie, kies het vierde tabblad en doe een volledige scan op elk van de schijven.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;632262]Welk merk en type moederbord is het?\nOok gegeken in de bios of bij de SATA opties ook IDE modus staat?\n\nBij sommige merken chipsets dien je zelf bij de install de sata driver te installeren indien het sata schijven betreft, want dat is niet duidelijk met \"oude\".[/QUOTE] \n\nHet gaat om het moederbord van Asus Formula maximus2\n\nEn ik heb 3x een Sata aansluiting en 1x een IDE (ik koppel alleen de HD aan waar ik windows op wil installeren). \n\nMaar ik snap wel wat je bedoelt met de drivers maar dit is de 4e keer dat ik hem opnieuw installeer en heb het nog nooit mee gemaakt. en de instellingen van sata < - > IDE staan goed\n\nBedankt voor de reactie!\n\nMvg,\n\nJilles
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;632250]De error code kan zo\'n beetje van alles zijn. \r\nDoe eens een memtest met een op iso gebrande memtest86 [url]http://www.memtest.org/[/url] en laat dat een nachtje draaien.\r\n\r\nVerder is het niet onmogelijk dat ook je nieuwe HD niet in orde is. Een leesfout op de installatie dvd zorgt tijdens de installatie al voor foutmeldingen. (en die heb je niet)\r\nZoals jij het omschrijft lukt het niet om Windows netjes op de harde schijf te installeren.\r\nControleer dus beide harde schijven met HDtune. [url]http://www.hdtune.com/[/url] . Download de free versie, kies het vierde tabblad en doe een volledige scan op elk van de schijven.\r\n\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHey bedankt voor de reactie ik ga eerst ff me HD testen met dat programma van jou en erna die memory test aanzetten.\r\n\r\nMaar heeft het ramgeheugen hier iets mee te maken dan?\r\n\r\nMvg,\r\nJilles
Link naar reactie
[QUOTE=jill0six7;632275]\n\nMaar heeft het ramgeheugen hier iets mee te maken dan?\n\nMvg,\nJilles[/QUOTE]\n\nNou ik googelde vrij uitgebreid op die foutcode en kwam als oorzaak o.a. het ram geheugen tegen. \nMaar als ik verder het gedrag van de pc volg, bij de installatie, dan komt het op mij toch over als een mankement aan de harde schijf (schijven). \n\nAls het een sata/ide probleem zou zijn, dat ziet Windows helemaal geen harde schijf. Overigens heeft W7 alle sata drivers bij zich, dus zou het dat niet kunnen zijn n..m.m\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=jill0six7;632279]Ik moet trouwens wel bekennen dat ik 3 maanden geleden van de 2 GB naar de 4 GB aan ram geheugen ben gegaan, heb het zelfde merk type en waardes aan ram geheugen bij gekocht.\r\n\r\nIs dat toeval of zou dat het probleem zijn?[/QUOTE]\r\n\r\nWelke versie van Windows draai je: 32 of 64 bit?\r\n\r\nIndien 32 bit zou dit een probleem of, als je positief denkt, de oplossing kunnen zijn!\r\n\r\nInstalleer Windows met 2GB en steek die andere 2 er later weer in.\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=Niels68;632284]Welke versie van Windows draai je: 32 of 64 bit?\r\n\r\nIndien 32 bit zou dit een probleem of, als je positief denkt, de oplossing kunnen zijn!\r\n\r\nInstalleer Windows met 2GB en steek die andere 2 er later weer in.\r\n\r\nM.v.g. Niels[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb de installatie geprobeerd met 32 en 64.\r\nMaar ff 2 Gb eruit halen en dan installeren is het proberen wel waard.\r\n\r\nBedankt
Link naar reactie
[QUOTE=jill0six7;632279]Ik moet trouwens wel bekennen dat ik 3 maanden geleden van de 2 GB naar de 4 GB aan ram geheugen ben gegaan, heb het zelfde merk type en waardes aan ram geheugen bij gekocht.\r\n\r\nIs dat toeval of zou dat het probleem zijn?[/QUOTE]\r\n\r\nAls dat gelijk geheugen is geweest, moet dat goed gaan. \r\nAls je moederbord de Maximus II Formula is.... (ik was aan het zoeken naar de specs, maar de site van Asus is zo onwijs traag) kijk dan even in het boekje. Vaak moeten je eerste 2 reepjes is slot 1 en 3 en het nieuwe paartje dus in 2 en 4. \r\nMaar ook daardoor kan ik me zulke foutmeldingen niet bij voorstellen. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;632293]Als dat gelijk geheugen is geweest, moet dat goed gaan. \r\nAls je moederbord de Maximus II Formula is.... (ik was aan het zoeken naar de specs, maar de site van Asus is zo onwijs traag) kijk dan even in het boekje. Vaak moeten je eerste 2 reepjes is slot 1 en 3 en het nieuwe paartje dus in 2 en 4. \r\nMaar ook daardoor kan ik me zulke foutmeldingen niet bij voorstellen. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nJa dit was mij al bekend inderdaad ben nu nog ff met een uitgebreid hardeschijf check bezig dus ga morgen na het werk weer is verder proberen.\r\n\r\neens zou die het toch weer moeten doen! haha bedankt voor de hulp
Link naar reactie
Heb een HD check gedaan, en deze is goed.\nHeb geprobeerd met minder ramgeheugen windows te installeren, maar dit lukte ook niet.\n\nEn de memory test leek ook geen fouten te kunnen vinden.\n\nDenk dat ik er met een hamer oplos ga slaan, dan weet ik in ieder geval dat hij kapot is omdat alles in 1000 stukjes ligt. ben ik ook sneller met een oplossing gewoon een nieuwe PC haha
Link naar reactie
[QUOTE=jill0six7;632388]Heb een HD check gedaan, en deze is goed.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nIk neem dus aan, geen rode blokjes bij HDTune na de volledige scan. (Een snelle scan heeft totaal geen zin.)\r\n\r\nJa dan wordt het lastig.\r\nKabels controleren van en naar de harde schijven. Bios op \"default\" zetten (en dvd first boot) en nieuwe poging.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;632393]Ik neem dus aan, geen rode blokjes bij HDTune na de volledige scan. (Een snelle scan heeft totaal geen zin.)\r\n\r\nJa dan wordt het lastig.\r\nKabels controleren van en naar de harde schijven. Bios op \"default\" zetten (en dvd first boot) en nieuwe poging.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nNee heb een volledige scan gedaan. en niets roods te zien.\r\nBios heb ik al een gereset, andere kabels andere poorten zelfs andere voedingskabel. dvd staat bij mij eigenlijk altijd op first bood. \r\n\r\nmaar ik hem binnen kort helemaal uit elkaar halen gelijk ff goed stof vrij maken en dan met zo min mogelijk apparaten de pc installeren.\r\n\r\nwant me pc zit ram vol met videokaarte tv kaart geluidskaart extra USB kaartje 4 hardeschijven 2 dvd branders en 80 kilometer aan bedrading haha.\r\n\r\n\r\nGroetjes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...