Ga naar inhoud

niet opstarten pc


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Een kennis van mij heeft zijn laptop met windows 7 afgesloten terwijl die nog bezig was met updates. Nu start de laptop niet meer op in windows. Probleem is dat hij er fotos en pdf-bestandjes op heeft staan. Volgens de winkelier kan e.e.a. wel hersteld worden onder garantie c.q. de verzekering maar dan zou hij hoogstwaarschijnlijk de data kwijt zijn.Load \r\nAls ik in de bios b.v. \"Setup Defaults\" of zo gebruik, kom ik dan weer in dd oude windwows versie of weet iemand wat anders te doen. Het betreft een Acer Aspire. Volgens mijn kennis was er geen recovery cd bijgeleverd maar het is wel een legale versie met uiteraard nummer.
Link naar reactie
Bij een Acer krijg je geen recover dvd\'s, maar wel na de pre-install talloze meldingen dat het belangrijk is, dat je die zelf even maakt!.\n\nVerder:\nDiverse mogelijkheden:\n1) Demonteer de harde schijf en hang die in een andere pc en backup zo de data. \n2) Start op met een ubuntu live cd en backup de data van de laptop op een extern medium.\n3) Lees en download hier [url]http://www.nu2.nu/pebuilder/[/url] een opstartbare cd om die te gebruiken om de hd te bereiken en de data veilig te stellen.\n4) Leen een dvd/cd van het besturing systeem bij iemand, start vanaf die cd/dvd op en kies \"Opstart herstel uitvoeren\" \n\nDus genoeg te proberen.\nEn een waarschuwing: reparatie bedrijven gaan niet altijd zorgvuldig om met je data. dat wil zeggen, dat ze zonder verzoek, zeker geen backup van je data zullen maken, tijdens het herstel.\n\nNiek
Link naar reactie
bedankt voor je reactie. Ik heb hem ook al gevraagd of hij die meldingen niet had gekregen bij de eerste keer opstarten. Volgens hem niet maar dat leek mij wel vreemd. Ik kreeg het steeds wel bij de nieuwe pc\'s van mijn zonen. Als ik dus mijn dvd met het besturingssysteem gebruik en ik kies voor herstel blijven de data wel bewaard? Wat betreft die reparatiebedrijven had ik zelf ook al het idee dat men zou kiezen voor de eenvoudigste weg: nieuwe windows en een lekker schone schijf:(
Link naar reactie
Let wel: Windows 7 Home Premium is niet de goede dvd, als er op de laptop Windows 7 Pro staat, om even een voorbeeld te noemen. Het gaat dus om het besturing systeem en de juiste versie, zoals die op de Windows sticker aan de onderzijde van de laptop staat vermeld. \nIk weet ook niet wat je bedoelt met \"mijn dvd met het besturingssysteem\" bedoelt, maar het mag niet een recover dvd van je eigen systeem zijn, want dan kan het behoorlijk mis gaan. \nJe moet dus een dvd zoeken met het besturing systeem, of een goede copy daarvan.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;632221]Let wel: Windows 7 Home Premium is niet de goede dvd, als er op de laptop Windows 7 Pro staat, om even een voorbeeld te noemen. Het gaat dus om het besturing systeem en de juiste versie, zoals die op de Windows sticker aan de onderzijde van de laptop staat vermeld. \r\nIk weet ook niet wat je bedoelt met \"mijn dvd met het besturingssysteem\" bedoelt, maar het mag niet een recover dvd van je eigen systeem zijn, want dan kan het behoorlijk mis gaan. \r\nJe moet dus een dvd zoeken met het besturing systeem, of een goede copy daarvan.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nAlle versies van W7 staan op 1 DVD \r\n\r\n[url]http://www.trendmatcher.nl/2010/02/alle-windows-7-versies-op-een-dvd.html[/url]\r\n\r\n\r\nMaar 32 of 64 Bits W7 hebben ieder hun eigen DVD, dus kijken welke versie er op die Computer staat .
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;632231]Alle versies van W7 staan op 1 DVD \r\n\r\n[url]http://www.trendmatcher.nl/2010/02/alle-windows-7-versies-op-een-dvd.html[/url]\r\n\r\n\r\nMaar 32 of 64 Bits W7 hebben ieder hun eigen DVD, dus kijken welke versie er op die Computer staat .[/QUOTE]\r\n\r\nJawel ze staat er wel op, maar wat je er niet bijverteld is dat je ze dan eerst op een usb stick moet gaan frommelen en dat wilde ik ts even besparen.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...