Ga naar inhoud

Gruwelijk trage laptop


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik weet dat er heel veel geschreven is over trage computers, maar kan niets vinden over het probleem dat ik heb.:shock:\r\nVandaar mijn vraag hier.\r\nEerst even een voorafje.\r\nIk heb de laptop van mijn dochter gekregen omdat die zo traag aan het worden was.\r\nHij wordt ook altijd zo warm zei ze. En hij valt iedere keer uit.\r\nToen ik zag dat de ventilator helemaal dicht geslibd was, dacht ik dat dat het probleem wel eens zou kunnen zijn. Ik heb de ventilator netjes schoon gemaakt en zag dat, na deze schoonmaakbeurt, de temperaturen op mooie waarden bleven.\r\nEchter de laptop bleef g-r-u-w-e-l-i-j-k traag.\r\nDan maar alles er af en Windows 7 helemaal opnieuw installeren verder [B][I][U]helemaal niets[/U][/I][/B].\r\nResultaat.............. 0,0 de laptop doet er nog steeds 3 minuten en 55 sec over om de verkenner te openen.\r\nEen klein programmaatje (33 Mb) geïnstalleerd. Het opstarten hiervan duurt maar liefst 2 minuten en 34 sec!!!! Het afsluiten 2 minuten!!!!\r\nGoogle opstarten 2,5 min.\r\nMemcheck en checkdisk er op losgelaten............laten geen fouten zien.\r\n\r\nWie weet wat er mis is met de laptop????
Link naar reactie
Bij laptops zit het meeste vuil vaak achter de ventilator. Tussen de \"radiator \" en de ventilatie uitgang. \nHeb je na de schijfcontrole ook in het logboek van windows toepassingen gekeken naar het resultaat?\nZijn na de installatie van Windows de drivers van de hardware geinstalleerd?\n\nBegin met een schijfcontrole met HDTune [url]http://www.hdtune.com/[/url] de Freetrail. Kies na installatie het 4e tabblad en doe een volledige error controle.\n\nWat zijn de specificaties van de laptop? (CPU en Geheugen)\n\nNiek\nps. Oeps hij stond al even op mijn scherm, vandaar de botsing met Desperado.
Link naar reactie
Hoi Desperado en niekie30,\nallereerst bedankt voor deze snelle reactie. WOW:D\n\nIk ga aan de slag met jullie adviezen.\nSorry dat ik vergeten ben het laptop model te vermelden. :mrgreen:\nDrivers heb ik door Windows update laten installeren.\nHopelijk is dit goed?\n\nDe specs van mij laptop zijn:\nCompaq Presario CQ60\n- Besturingssysteem Windows 7 32 bit\n- Prossesor AMD Athlon X2 QL-62 (52 gr celsius)\n- RAM 2Gb DDR 2 @ 333 MHz (5-5-5-15)\n- Moederboord Wistron 303 C (Socket A) (47 gr.C) Grafisch LP 156 WH1 TLA (1366x768@60Hz) 256 Mb GeForce 8200 M G (HP)\n- Harddisc 298 western Digital WDC 3200 BEVT-26AORTO ATA Device (SATA) (48 grC)\n- Optische schijf HL-DT-ST DVD RAM GSA-T50N ATA Device\n- Geluid High Def Audio - apparaat\n\n\nHD Tune 2.55 (free)\n- Benchmark > na +/- 5 sec al \"Read Error Test aborted\" melding\n- Health Status > alles OK.\n- Error Scan > gaat nog wel even duren. Toen ik gisteren Windows checkdisk heb laten doen, duurde dat maar liefst 6,5 uur............dus..........\nIk laat het a.s.a.p. weten in een update (waarschijnlijk over een paar uur dus)
Link naar reactie
Valt mee? \nElk rood blokje is er gewoon 1 teveel.\n1 rood blokje is voor mij exit harde schijf als je tenminste een goed werkende laptop wil krijgen. \nAangetroffen beschadigingen kunnen niet worden gerepareerd. Hooguit worden een aantal blokken buiten gebruik gesteld, maar ook daar is een grens aan.\nIk zou de harde schijf vervangen. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;632172]Valt mee? \r\nElk rood blokje is er gewoon 1 teveel.\r\n1 rood blokje is voor mij exit harde schijf als je tenminste een goed werkende laptop wil krijgen. \r\nAangetroffen beschadigingen kunnen niet worden gerepareerd. Hooguit worden een aantal blokken buiten gebruik gesteld, maar ook daar is een grens aan.\r\nIk zou de harde schijf vervangen. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nOK\r\nWe zullen eens op zoek gaan dan:(\r\nHeb jij nog een suggestie voor een goedkope schijf, het is tenslotte niet meer zo\'n jong laptopje.........;)
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;632184]Als deze laptop verder nog netjes en goed in orde is ,dan is het de moeite waard om een nieuw harddisk te plaatsen.[/QUOTE]\r\n\r\nToch ben ik nog niet overtuigd van de prestaties van de harde schijf en voordat ik m\'n portemonnee opentrek en een slordige 50-60 euri uitgeef, wil ik toch wat meer zekerheid.\r\nAls ik nameljk kijk naar het hd-ledje bij bijvoorbeeld het verwijderen van een programmaatje als \"speccy\" dan zie ik dat de hd led maar heel af en toe brandt (flitst), maar dat het toch nog zo\'n 20-30 sec duurt eer er een nieuw beeld verschijnt.:confused:\r\nKan het niet zo zijn dat het geheugen ook een klap heeft gehad door regelmatig te warm te lopen?\r\nOf de cpu?:confused:\r\nOf andere onderdelen op het motherboard?:confused:
Link naar reactie
[QUOTE]Damaged blocks 1,2% (rode blokjes vallen mee?)[/QUOTE]\nRode blokjes vallen nooit mee. Er kan best meer aan die laptop mankeren, maar die schijf is absoluut exit. Tel het aantal blokjes eens. \nIk heb hier schijven gehad met 1 tot 4 rode blokjes, waar echt niet meer mee te werken was. \nAls ik zo\'n schijf aan m\'n pc hang kan het al 10 minuten duren voor m\'n recover programma hem eindelijk vindt en aan het werk kan. \nOp een andere pc ben ik nu een schijfje van 500 GB aan het recoveren. Dat gaat meer dan 100 uur duren, omdat elk bestand proberen te lezen moeite kost. \n\nEn stuk geheugen zorgt in principe oor random foutmeldingen of helemaal niet opstarten. Een cpu is in principe beveiligd tegen te warm worden, want dan stop de laptop gewoon. Niet dat je er dan een gewoonte van moet maken om het 100 keer zover te laten komen, maar een cpu kan veel hebben. \n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niek,\r\n\r\nIk denk dat je helemaal gelijk gaat krijgen. (cry)\r\nInmiddels draait het schijfcontrole programmaatje weer en er zijn nu al (ongeveer 2/3 gescand) 36 rode blokjes te zien.\r\nDe \"Damaged Blocks\" staat ook al 1,4% (was de eerste keer 1,2%)\r\nDe schijf holt achteruit zo te zien.(N)\r\n\r\nEven een vraagje:\r\nWeet jij misschien of ik deze schijf in de Compaq kan zetten?\r\n[url]http://www.4allshop.nl/WD5000BPVT?ref=vergelijk[/url]\r\n\r\nIk heb ook al een mailtje naar hun gestuurd, maar nog niets terug gehad, maar misschien weet jij het ook wel ;)
Link naar reactie
Ja die schijf gaat passen. Het is sata en 2,5 inch.\n \nOpmerking: Het is een sata 300 hd met een buffer van 8 MB. \nJe zou voor de snelheid nog even kunnen zoeken of je er 1 kan vinden met een buffer van 16 MB, maar echt veel verschil zal je denk niet merken. \n\nNou is sata 600 ook weer sneller dan sata 300. maar ik vermoed dat jou laptop geen sata 600 poort heeft, dus heeft naar een sata 600 schijf zoeken geen nut.\nOverigens zijn 300 en 600 volledig compatibel. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...